Kvällsrace i Anderstorp den 31/8

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Den 31/8 organiserar vi kvällsrace i Anderstorp. ARC/AMAB inbjuder till race i 2 klasser: upp till 600 cc, upp till 1000 cc. Man kan köra med antingen junior, senior eller elitlicens. Trimningen är fri. Säkerhetsbesiktning kommer att utföras. Startavgiften blir 950 kr. Tidsschema enligt följande:
17.00-17.20 kval 600cc
17.30-17.50 kval 1000cc
18.00 Race 1 600cc 6 varv
18.25 Race 1 1000cc 6 varv
18.50 Race 2 600 cc 14 varv
19.25 Race 2 1000cc 14 varv

Detta är ett första test, för att se om konceptet funkar. Inbjudan finns på www.anderstorpraceway.se
Anmälan mailas in på stefan@anderstorpraceway.se

Ange: klass, önskat startnummer, transpondernummer och namn naturligtvis.

Last edited:
Vet att vi diskuterade det på licenskursen, men som jag fattat det så går 675:an in i 600. Eller hur blir det på erat kvällsrace?

Bra!!!!

Men varför så kort förstarace och så långt andra? Jag hade hellre sett två 10 varvs race. då blir det troligtvis inte så mycket varvningar heller!

Tyvärr kommer jag inte då det är LMS lördag och söndag.

Maby next time!

Jättekul initiativ!

B-racet är ju dagen innan, behöver man föranmäla sig eller kan man köra "drop in"? Man vet ju aldrig vad som behöver repareras efter en helg i Linköping :D

/ Jens

Trevligt initiativ som jag hoppas kommer fler gånger då det ligger lite fel i tiden med tanke på LMS B-helg för min del :)

En liten fråga bara: Solen går ner 20:03 den 31/8 i Värnamo (närmsta jag kunde hitta), är det inte risk för att det hinner bli mörkt?

Jag kommer ev om jag har någon krona över efter LMS racet... Alltså förmodligen inte :)
Bra initiativ :tummenupp

Last edited:
Trevligt initiativ som jag hoppas kommer fler gånger då det ligger lite fel i tiden med tanke på LMS B-helg för min del :)

En liten fråga bara: Solen går ner 20:03 den 31/8 i Värnamo (närmsta jag kunde hitta), är det inte risk för att det hinner bli mörkt?

Hurså, tänkte du komma ner?:va

Skämt åsido, det brukar inte vara nåt problem med mörker när vi kör kvällsträningar vid den tiden, så jag ser inte det som något problem med tävling heller.

Hurså, tänkte du komma ner?:va

Skämt åsido, det brukar inte vara nåt problem med mörker när vi kör kvällsträningar vid den tiden, så jag ser inte det som något problem med tävling heller.
Okej! Vet att det brukar bli lite mörkt på kvällsträningarna på hösten, därav frågan.

Nej, jag kommer nog inte ner, kör ju fre - sön på Sviestad men hoppas ni annordnar något liknande nästa år som passar min kalender bättre, då kommer jag ner! :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026