Kvällens förnedring: kawa zx10r -med bil :D

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Ninjaboy skrev:
I de farterna (250+) är hojen en projektil som man hänger fast vid, att ändra riktning är inte direkt lätt p g a gyrokrafterna.
Jag missuppfattade lite, trodde du menade nån kurväg eller liknade.
För jag tror inte den där bilen är nåt för bankörning direkt, det är ju en kryssare för snabba vägar.
zx10r är ju ändå en kurvhoj tycker jag.

Silwer skrev:
Jag missuppfattade lite, trodde du menade nån kurväg eller liknade.
För jag tror inte den där bilen är nåt för bankörning direkt, det är ju en kryssare för snabba vägar.
zx10r är ju ändå en kurvhoj tycker jag.
Ok, men jag undrar om det räcker till. F1/MotoGP blir ju till F1:s fördel men då har de downforce. Tror dock att även STCC kör fortare i kurvorna än 600:orna.

Oftast när man kör ifrån bilar så är det ju i ren acceleration, antingen från stillastående eller mellan kurvorna. Om det är en del trafik också så är ju hojen smidigare men med tom väg och en bil med mycket pulver så vore det nog väldigt farligt att försöka köra ikapp. Både för hälsan och egot.

Ninjaboy skrev:
En ZX-10R gör ungefär 285-290 ärligt så om taxikillen körde 330 på mätaren så är ju hojen chanslös.
Vadå taxikillen? f*n snackar du om :7peta .. antingen blandar du ihop saker å ting, eller så försöker du göra nån skön ironi, att jag skulle va taxikille bara för att jag kör merca?

Ninjaboy skrev:
Ok, men jag undrar om det räcker till. F1/MotoGP blir ju till F1:s fördel men då har de downforce. Tror dock att även STCC kör fortare i kurvorna än 600:orna.

Oftast när man kör ifrån bilar så är det ju i ren acceleration, antingen från stillastående eller mellan kurvorna. Om det är en del trafik också så är ju hojen smidigare men med tom väg och en bil med mycket pulver så vore det nog väldigt farligt att försöka köra ikapp. Både för hälsan och egot.
Jo men ändå är hojarna snabbare runt banan än stcc bilar (som förövrigt väger hälften av den där mercan).
Jag menade hojen egna kapacitet, föraren är ofta begränsningen givetvis.
Kapaciteten finns att spöa mercan om bara rätt snubbe är i sadeln och vägen är fin, dock inte rakt fram i 200-330:lol

Mar skrev:
sen gör den inte 330km ( om det nu stämmer då?)
Utan fartspärr drar du mätaren i botten på en org SL55a, utan problem. I detta fallet är det utbytt programvara (kompressorn får jobba lite hårdare bl a..) inga kattar, samt modifierat insug. Då mätarnålen ligger i botten vid 330, så accelererar fortfarande bilen. Har bevittnat acceleration vid 310 riktiga km/h, via en portabel garmin gps.

I topgear när dom testade Jeremy Clarckson's egna SL55a, så berättar dom i början av reportaget att den orginal gör över 200 mph, 500 bhp, 700 nm vrid.

:näsblod

IronMike skrev:
Utan fartspärr drar du mätaren i botten på en org SL55a, utan problem. I detta fallet är det utbytt programvara (kompressorn får jobba lite hårdare bl a..) inga kattar, samt modifierat insug. Då mätarnålen ligger i botten vid 330, så accelererar fortfarande bilen. Har bevittnat acceleration vid 310 riktiga km/h, via en portabel garmin gps.

I topgear när dom testade Jeremy Clarckson's egna SL55a, så berättar dom i början av reportaget att den orginal gör över 200 mph, 500 bhp, 700 nm vrid.

:näsblod
Jag har för mig att tillverkaren uppger 325 km/t ärlig toppfart.
Häftig bil iaf, skulle inte ha nåt emot att glida runt i en sån där, både bekväm och snabb på en gång.

Silwer skrev:
Jag har för mig att tillverkaren uppger 325 km/t ärlig toppfart och är din lite mer påställd än så gör den säkert lite till.
Häftig bil iaf, skulle inte ha nåt emot att glida runt i en sån där, både bekväm och snabb på en gång.
Är det så mkt :) .. jo den är skön att glida med, men framförallt praktisk med fällbart plåttak t ex. Förstår inte varför bmw etc å flertalet andra märken fortsätter med sina tygsuffletter å lösa hardtops .. Amg'n är även en alldeles utmärkt bil på vintern, körs året runt mao, framåt oktober åker friktionsdäcken på :tummenupp

IronMike skrev:
Är det så mkt :) .. jo den är skön att glida med, men framförallt praktisk med fällbart plåttak t ex. Förstår inte varför bmw etc å flertalet andra märken fortsätter med sina tygsuffletter å lösa hardtops .. Amg'n är även en alldeles utmärkt bil på vintern, körs året runt mao, framåt oktober åker friktionsdäcken på :tummenupp

Jag tror det kan vara för att den kostar en liten slant mer än många BMW.
Det är iaf en bil man gärna vänder sig om och tittar på när den åker förbi.
Lyckad design tycker jag, annars har ju ofta Mercedes stått lite för åkande och inte körande.
Jag får skaffa en jag med så får vi kappas:lol

800 tusen ska väl räcka va?

Last edited:
Silwer skrev:
Jag tror det kan vara för att den kostar en liten slant mer än många BMW.
Det är iaf en bil man gärna vänder sig om och tittar på när den åker förbi.
Lyckad design tycker jag, annars har ju ofta Mercedes stått lite för åkande och inte körande.
Jag får skaffa en jag med så får vi kappas:lol
Jo precis - tror det va precis det mercedes behövde för att ändra på sitt rykte, sedaste åren har dom kommit med en del nya intressanta bilar. Kan inte annat än rekomendera :) funkar lika bra rakt fram, som på bana. Bmw som enl rykte ska vara så bra när det svänger, men jag tycker t ex M3 E46 inte alls känns vass på kurviga vägar jämfört me nyare amg.

Silwer skrev:
Köper du av rätt säljare kan du nog få ner priset en del. Tex: 03a, fullsmetad, 3000 mil, nyskick, isblå-met: 600k kr. Föregående ägare: multi dynamic system (mds..) tror inte ägaren riktigt brydde sig vad han fick för den..

Silwer skrev:

Haha, inte i närheten, inte om du ska ha en AMG.

839 k är utgångspriset för snåljåpsmodellen utan extra utrustning.

IronMike skrev:
Måste bara skriva av mig...kom nyss hem från mitt livs roligaste stund. Åkte från stan vid 01-tiden med en SL55 amg, ensam, nercabbat :tummenupp .. närmade mig en hoj... Åkte upp bredvid strax efter henriksdal, varpå jag ser att det är en zx10r. "ajdå" -tänkte jag, nu kommer jag få smisk, "lika bra att avvakta"...varpå vid glider bredvid varann, i allt högre och högre hastighet :rolleyes:
Precis samma sak hände mig, jag va ute och luftade min Golf kombi Cab 98:a (hyvelbänkad till 580 hastkräftor mätt med GPS) då kom jag jämsides med en vråltrimmad Puch Dakota Turbo vid rödlyset, vi tittade på varandra och nickade, sen när det slog om till gult så drog bägger iväg, Golfen gick upp på bakhjulen trots att den är framhjulsdriven, men moppen va inte långt efter, då öppnade jag kranen till luftgasen och sen va han en prick i backspegeln.

Ni moralkärringar som inte tror på min historia kan kamma er och gå i säng, min Golf torkar er alla på strippen.

(sen vaknade jag svettig med hela kudden i min mun och lovade mig själv att aldrig mer äta pizza innan läggdags)

:hihi
GSXR1100R skrev:
Precis samma sak hände mig, jag va ute och luftade min Golf kombi Cab 98:a (hyvelbänkad till 580 hastkräftor mätt med GPS) då kom jag jämsides med en vråltrimmad Puch Dakota Turbo vid rödlyset, vi tittade på varandra och nickade, sen när det slog om till gult så drog bägger iväg, Golfen gick upp på bakhjulen trots att den är framhjulsdriven, men moppen va inte långt efter, då öppnade jag kranen till luftgasen och sen va han en prick i backspegeln.

Ni moralkärringar som inte tror på min historia kan kamma er och gå i säng, min Golf torkar er alla på strippen.

(sen vaknade jag svettig med hela kudden i min mun och lovade mig själv att aldrig mer äta pizza innan läggdags)

IronMike skrev:
Den är inte så vråltrimmad, org strax över 500 hk. Det ger ju mer på en hoj procentuellt att bara byta till helsystem =) .. japp, va natt, å bara vi på vägen, kändes ganska riskfritt men jag tror ändå han gav allt han kunde. Återstår att se om han hänger här å kan ge en kommentar :)

Orginal 476 hk :fakta :D

GSXR1100R skrev:

haha :rofl

Och sedan vaknade du eller? :7peta

Om du är den jag tror att du är(ni kan inte vara så många med det där efternamnet), vad säger isf din pappa om att du kör så fort med hans bil?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park