Kuts eller sadel till GSXR 1000 -01

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Dags för lite semester och tänkte sätta fast några aluprofiler i en kuts eller sadel så jag har det perfekta lastgallret. Tanken är att bara skruva fast profilerna rakt i kutsen/sadeln för att få en plan yta att spänna med band runt, tror ni det håller?

Nån som vet var jag ska börja leta efter en sån och vad är rimligt att betala?

ilstallione skrev:
2286625 Dags för lite semester och tänkte sätta fast några aluprofiler i en kuts eller sadel så jag har det perfekta lastgallret. Tanken är att bara skruva fast profilerna rakt i kutsen/sadeln för att få en plan yta att spänna med band runt, tror ni det håller?

Nån som vet var jag ska börja leta efter en sån och vad är rimligt att betala?

Jag har förvisso en förarsadel men den hjälper väl inte dig förstås.
Till gsx-r 750 -00

Grrrooov skrev:
2286640 Jag har förvisso en förarsadel men den hjälper väl inte dig förstås.
Till gsx-r 750 -00

Nej tyvärr, det är ju den bakre jag ska modifiera. Vad tror du om hållbarheten, pallar fästena med draget i väskan när man kör fort? Rör sig om en 25-liters ryggsäck ungefär.

Jag har en kuts till en 750 -00 (passar på 1000 -01/02) som du kan få köpa.
Pm mig om du är intresserad. Och ge ett prisförslag.

ilstallione skrev:
2286648 Nej tyvärr, det är ju den bakre jag ska modifiera. Vad tror du om hållbarheten, pallar fästena med draget i väskan när man kör fort? Rör sig om en 25-liters ryggsäck ungefär.

Sitter det inte typ något fäste i ramen på den under plasten som går att använda bara till att dra fast det med? Så du slipper göra något med sadeln.

25 liter är väl inte farligt att ha på ryggen? Eller hur långt handlar det om? Körde med det 40 mil och då var det kläder i, funkade kanon.

Edit---Plasten vet jag inte om jag tror att det håller. Någon form av platta på undersidan kanske inte skulle skada, eller hur var det nu? Sitter det inte någon plastplatta i den under skalet?

Grrrooov skrev:
2286653 Sitter det inte typ något fäste i ramen på den under plasten som går att använda bara till att dra fast det med? Så du slipper göra något med sadeln.

25 liter är väl inte farligt att ha på ryggen? Eller hur långt handlar det om? Körde med det 40 mil och då var det kläder i, funkade kanon.

Vi ska först till Sachsenring och sen vidare ner till Italien så det blir några mil. Vet av tidigare erfarenhet att varenda gram man får bort från kroppen är värt mycket efter några mil så jag tänkte att bagagehylla borde vara det ultimata :)

Fästena under sadeln går att använda men tänkte jag skulle göra det lite seriöst för att testa.

GSXR600-750WYSRackREN7255B.JPG

Kutsen är klen och går sånder bara man åker lite på slangen, ska du göra nått så använd sadeln.

Varför modda på själva cutsen / passagerar sadeln. Det kanske går att skruva fast någon metallställning i / på / runt bakramen istället? Dvs köra med ett hål och få fast en ställning där.

gonzo skrev:

Är ju ett alternativ men så jag tänkt mig får jag fram tyngden till ganska rakt över hjulet så inte en massa hänger bakom hojen.

slangarn skrev:
2286660 Kutsen är klen och går sånder bara man åker lite på slangen, ska du göra nått så använd sadeln.

Det är själva fästena jag är ute efter, ramen jag skruvar dit kommer att stabilisera den så det är lugnt tror jag.

Xyron skrev:
2286666 Varför modda på själva cutsen / passagerar sadeln. Det kanske går att skruva fast någon metallställning i / på / runt bakramen istället? Dvs köra med ett hål och få fast en ställning där.

Jo det är sant men detta är det lätta alternativet som dessutom garanterat inte repar några kåpor.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025