Kustbevakarna

Jag var och gjorde bogpropellerinspektion i onsdags.
Just another day at work... :)

Bifogat

• resize of DSC06844.JPG
    resize of DSC06844.JPG
    130.3 KB · Visningar: 212
blacktriple skrev:
2617959 Jag var och gjorde bogpropellerinspektion i onsdags.
Tror minsann att jag måste övertala mitt rederi att sponsra ett dykcert, tänk vad mycket pengar de kommer att spara in på de visuella inspektionerna på bogar o poddar. :D

Thermal skrev:
2618327 Tror minsann att jag måste övertala mitt rederi att sponsra ett dykcert, tänk vad mycket pengar de kommer att spara in på de visuella inspektionerna på bogar o poddar. :D

Eller så kan du stanna kvar en vecka i karibien när du mönstrar av nästa gång och gå en kurs själv.

Blir du klar innan veckan är slut kan du ligga på stranden och dricka pina colada... :)

Mitt rederi sponsrar minsann dykcert. Blir arbetsdykare klass-S, tror jag det var, efter nyår.

Bifogat

• Nusfjord mini.jpg
    Nusfjord mini.jpg
    131 KB · Visningar: 152
blacktriple skrev:
2619104 Eller så kan du stanna kvar en vecka i karibien när du mönstrar av nästa gång och gå en kurs själv.

Blir du klar innan veckan är slut kan du ligga på stranden och dricka pina colada... :)
Det är redan en vecka planerad på Aruba nu i december när jag mönstrar av, men jag tvivlar på att det kommer att bli nån dykning då jag mönstrar av med tre trikare som också stannar kvar. :gnissla

Missade dagens proggy, kom inte från kontoret förens 20:30 :huvet

Aja, jag siktar in mig på reprisen 16:30 på söndag.

Brorsan körde lite åt kustbevakningen/sjöräddningen i sommras med vattenskoter :) Man blir sugen på att byta jobb asså :D

RoLLER skrev:
2604240 Satskägget va fören dök :confused: Såg ut som den skulle sjunka.

Ohwell.... här e jag och polaren en fredagkväll med båtarna. :)

Biomech1.jpg

Biomech2.jpg

Biomech3.jpg
Haha jävla dåre :D Haka på oss med jetski nån gång ;)

Last edited:
Jag har aldrig haft något speciellt intresse för båtar, visst dom har funnits där, jag är uppväxt vid havet och har tillbringat sommrarna vid en sjö, men dom har aldrig riktigt intresserat mig.

I kväll såg jag däremot båtar jag direkt instinktivt ville ha på tv, som tur är fanns det ett klipp åt er här: http://www.youtube.com/watch?v=aZTmp-1Hy6s

Tusen hästars metanol V8or, en klass där dom har MINIMI gräns på motorerna på 6.5 liter, vattenjettagg som slurpar i sig en swimingpool på mindre än tio sekunder, och dessutom en oförlåtande, kurvig, bitvis bara decimeterdjup bana...

Det kan fan inte bli roligare i en båt med byxorna på....

Lyfter tråden lite med en bild från lunchtid idag :)

Vad är det vi ser på bilden ( den är tagen på Englands östkust ) ???

Edit: Fick bli så här för att det skulle synas, dessutom tagen genom kikaren eftersom kameran är en lite ixus :gnissla

Bifogat

• SHquiz.jpg
    SHquiz.jpg
    77.4 KB · Visningar: 215
Last edited:
pucken skrev:
2600249 Så talar ett 100% moppefucko !!! Björn som var med i programmet är en kompis till mig. Han berättade att dom ofta hjälper nollor som dig med att hitta hem till mamma när ni varit ute och irrat på sjön.

hahaha den va fin hoppas han fattade passningen, tycker att det är bra att dom finns

-Kan du ge mig mina solglasögon
-Ja du menar dom du köpte på Statoil

bwhahaah va han dissade sin bratt-kollega.

Har hört mkt om serien och har nu 4 avsnitt på datorn.
Får bli ett litet filmmaraton och kolla.

Hoppas på att det är bra.

niuck skrev:
2603331 zara zetterqvist :drool

Hon går på våran skola nu, trodde hon läste nåt med marinbiologi först men hade kanske fel..

blacktriple skrev:
2617959 Jag var och gjorde bogpropellerinspektion i onsdags.

Sjysst foto!!

johngbg skrev:
2619156 Mitt rederi sponsrar minsann dykcert. Blir arbetsdykare klass-S, tror jag det var, efter nyår.

Vilket rederi? Där kanske man skulle söka praktik o sedan jobb när man är klar. Dykning, båtar å hoj...kan det bli bättre?? :)

Bilder är alltid kul...här e två olika kontraster från havet...å för att va lite "topic" så håller jag på å tanka ner de tre första avsnitten av Kustbevakarna nu :tummenupp

Bifogat

• IMG_3848.JPG
    IMG_3848.JPG
    76.8 KB · Visningar: 81
  • IMG_3916.JPG
    IMG_3916.JPG
    81.5 KB · Visningar: 88
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back