Kurvtagning vid låg temp

Häng ut med överkroppen massvis. Det är inte posörhäng utan aktiv körstil.

Att hänga ut röven allt vad som går för att nå ner knät i backen är väl möjligen det vi kan kalla för posör ;)

Tack för info. Jag är nog inte helt stel men man vill ju inte ha 'posörhäng' heller som man tydligt kan se i denna tråd;) Blir bandebut i sommar så jag har nog shitloads och lära!

• Gilla
Reaktioner: SGM
DSC_9170.JPG

Herre jösses vad lätt ni har för att knäskrapa, själv får man ju lägga ner hojen så den nästan ligger längs med marken för att se röken av nått sånt! Men jag klagar inte för de. :wiggle

Jag kände lite på greppet när det var tre grader i luften.

Det skulle inte gå att skrapa för det började hasa fram rätt bra, och rätt tidigt

Jag kör hoj bara för att det är kul. Tycker killen det är kul att skrapa puckar låt han göra det. Men jag tycker du kan vänta tills det är lite varmare så kanske du har en hoj att åka på hela sommaren :tummenupp

Jag kör hoj bara för att det är kul. Tycker killen det är kul att skrapa puckar låt han göra det. Men jag tycker du kan vänta tills det är lite varmare så kanske du har en hoj att åka på hela sommaren :tummenupp

...det är ju lättare att få ned knät om man börjar lära sig hänga på rätt sätt dock, eller...nja, det går fortare i böjarna, och bäst vad det är tar knät i helt av sig självt, och det är väl det som pucken är till för, en lutningsmätare för oss dödliga, de med hår mellan tårna trycker upp hojen när man tappat framhjulet. :näsblod :Bugar

Flera gånger har man förvånats över oväntad kontakt i snabbvänstern på åsen, och man jobbar som tusan med överkroppen, och jobbar inte alls för att få kontakt med pucken. :D

...det är ju lättare att få ned knät om man börjar lära sig hänga på rätt sätt dock, eller...nja, det går fortare i böjarna, och bäst vad det är tar knät i helt av sig självt, och det är väl det som pucken är till för, en lutningsmätare för oss dödliga, de med hår mellan tårna trycker upp hojen när man tappat framhjulet. :näsblod :Bugar

Flera gånger har man förvånats över oväntad kontakt i snabbvänstern på åsen, och man jobbar som tusan med överkroppen, och jobbar inte alls för att få kontakt med pucken. :D

ORD gällande snabbvänstern.. Undrar hur mkt man fläker ner där egentligen i förhållande hur det känns?

Men för posörskraparen ska du ändå rättas.. Ned/in med överkroppen är helt rätt om man vill va snabb, men man kommer ju ännu längre ifrån skrapandet. Bästa måste ju va att trycka ned höften och ut med knät så mkt det går, och hålla sig rakt över tanken med kroppen. Tränar man länge nog på DEN tekniken går det nog att skrapa på motorvägen i laglig fart ;).

ORD gällande snabbvänstern.. Undrar hur mkt man fläker ner där egentligen i förhållande hur det känns?

Men för posörskraparen ska du ändå rättas.. Ned/in med överkroppen är helt rätt om man vill va snabb, men man kommer ju ännu längre ifrån skrapandet. Bästa måste ju va att trycka ned höften och ut med knät så mkt det går, och hålla sig rakt över tanken med kroppen. Tränar man länge nog på DEN tekniken går det nog att skrapa på motorvägen i laglig fart ;).

ASG :yoparty :D

Där börjar vi nog prata om riktigt posörskrap. :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...