Dom hade en hoj som var en av de snabbaste i finalen så dom kan nog mer än de flesta, tyvärr brände dom en motor och fick en dålig placering.
Eftersom vi inte vet exakt vad som ingår i kursen så är det svårt att bedöma om det är värt pengarna men 7,5 kWh lipobatterier är inte gratis.
Openklassen kommer nog inte domineras av tekniken som lärs ut på kursen men i Formula 75 finns det nog en chans. Dessutom är det intressant att se hur dom tänker.
Bästa sättet att spendera 8000e beror nog på förutsättningarna man har att utveckla eget, vill man tävla billigt(ish) och har begränsat med tidsresurser så är kursen nog en bra start.
Aerodynamiken är som du sett mycket intressant, reglerna är MYCKET friare är traditionell rr så det kan bli någon sorts streamlinerhybrid som gäller till nästa år.
Jo så sett har dom ju mkt kunnande, jag menar inte på nått sett att dom inte kan nått, tänker mer att, "kan nån nått
alls än eg?"
Eftersom detta är så nytt så är det kanske så att "ingen" sitter på nån större kunskap än, på detaljnivå visst, men kan nån/dom designa och konstruera ett helt hojpaket så pass bra att dom kan hålla en kurs där dom lär ut betydlig kunskap, ja till nån som inte kan nått ja, men för 80000:- ?
Misstolka mig inte som negativ, jag vill mest drifta det lite, klart bra initiativ dom tar och det är ett smart drag av dom.
Aerodymaniken ja, det finns väldigt mycket att göra innan man ens tänker dustbin, att som på en Mavizen behålla kåpor vars jobb (förutom utseendet/design) är att dra ut luft från ett frontplacerat vattenkyl är ju inte direkt genomtänkt. Kylning till motorerna behövs ju som du vet och depåbyggda skålar funkar inte nästa år.
Jag anser att hela layouten av en elracer bör tänkas över, utanför lådantänk är det som gäller, iaf på planeringsstadiet.
Och t.ex så är det inte heller helt rätt att ta samma fjädring (eller setup) som på en ICE hoj, motorernas olika powerdelivery (och drevstorlek) ger olika lastreaktioner så som squat/antisquat vilket gör att hojen inte uppför sig som tänkt om man har kvar en "bensin-setup".
Spännande det här.
(och jag vet att det är grejor på G)