Kupéfilter Mazda 323

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Jag veeeet att det är en fråga rörande en bil men nu har jag kollar överallt på nätet och hittar inget svar på frågan. Så nu vänder jag mig till alla skarpa hjärnor här på SH. :yoparty

Hur i hela friden byter jag kupéfilter på en Mazda 323 -98ans modell?

Kan kolla här på jobbet åt dig å maila anvisningar. PM:a regnummer till mig med bara så löser vi det :tummenupp

Last edited:
Haha...sitter med exakt samma problem. Skulle man kunna få ta del av anvisningarna? Hade varit supersnällt

Jag hittar nämligen hela paketet under handskfacket men ingen lucka att dra ut och byta. Funderar på om det skiljer sig på bilar med AC och utan. Är kontur för en lucka men inget man skruva loss.

Jag hittar nämligen hela paketet under handskfacket men ingen lucka att dra ut och byta. Funderar på om det skiljer sig på bilar med AC och utan. Är kontur för en lucka men inget man skruva loss.

Då har du inget.Finns till och med nya japs som har AC men inget filter.
På en del Suzuki finns det dock att köpa en ombyggnadssats,då skär man ut den markerade luckan och monterar en ny med filter.

Allvar? Trodde inte det fanns moderna bilar utan kupéfilter. Renas det genom AC och finns det något AC filter som ersätter det?

Allvar? Trodde inte det fanns moderna bilar utan kupéfilter. Renas det genom AC och finns det något AC filter som ersätter det?

Främst har det varit pickisar som enligt uppgift ska ha ett filter,men när man rivit ner allt så finns det inget.
Evaporatorn,eller förångaren,alltså det kylelement som sitter i kupén är ju fuktigt då det drar till sig fukt från luften i bilen och på så vis fastnar ju en del damm och sporer på det.
Det är därför det luktar hundröv ibland när man startar bilen utan att ha AC:n på.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg