Kunskapsbas

CereBral paRes

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2009
Hoj
Honda cbr 600
Det hade varit lite småsmidigt om folk hade lust att skriva ett inlägg om de kan hjälpa folk med diverse mekning etc. mer handgripligen än bara beskriva sakerna på formet. Så om nån är en djävel på att rikta fälgar etc så kan folk hitta er här mot annan hjälp eller till en billig(are) peng än ockermekanikerna på olika mc-firmor.

Själv kan jag stå till viss hjälp med glas/kolfibergjutning samt svetsande i rostfritt.

Varför inte, de skulle vara lite som på BMW:s sajt som har hempul-tips

Där stod tex utmärkt hur man byter fläktmotståndet i min 328:a som en firma påstod skulle ta 4 timmar å en massa stålar, de tog 30 minuter själv.

http://www.autopower.se/ gör-det-själv mekartips

Men de blir en del varianter att lägga upp beroende på modeller å så förutom de mera enklare sakerna som e mera lika på de flesta hojar.

Åsså har vi väll Limez meckarskola nånstan hära inne...

Varför inte, de skulle vara lite som på BMW:s sajt som har hempul-tips

Där stod tex utmärkt hur man byter fläktmotståndet i min 328:a som en firma påstod skulle ta 4 timmar å en massa stålar, de tog 30 minuter själv.

http://www.autopower.se/ gör-det-själv mekartips

Men de blir en del varianter att lägga upp beroende på modeller å så förutom de mera enklare sakerna som e mera lika på de flesta hojar.

Åsså har vi väll Limez meckarskola nånstan hära inne...

Sant, men min tanke var mer de saker som inte har med rent skruvande att göra utan kanske annan kunskap som att få hjälp med att svetsa igen ev. hål på avgassystem, svetsa nytt rör för slip-on, gjuta delar i kolfiber, folk som har tillgång till "riktiga" bockmaskiner etc. Sånt som är svårt att rent skruva ihop.

Sant, men min tanke var mer de saker som inte har med rent skruvande att göra utan kanske annan kunskap som att få hjälp med att svetsa igen ev. hål på avgassystem, svetsa nytt rör för slip-on, gjuta delar i kolfiber, folk som har tillgång till "riktiga" bockmaskiner etc. Sånt som är svårt att rent skruva ihop.

Jo, precis sånt oxå givetvis :tummenupp
Ja tror de finns endel skoj på "tuben" om olika sådana tips, så de skulle vara å systematisera de som e intressant.
Och så be alla duktiga hemmapulare å ställa opp videokamerorna och/eller kamerorna å dokumentera sina tips. :)

Något ja gissar skulle va intressant e alla olika metoder att få dän avdragna skruvar å pinnskruvar.

Du menar att sporthoj skulle ha en databas för svartjobb? Det låter ju smart...

Huruvida tjänsterna beskattas eller ej har väl inget med förmedlingen av dem att göra. Finns ju inget som säger att tjänster förmedlade här är mer svarta än vad du betalar för hos din MC handlare. (Med tanke på mängden MC handlare som erbjudit mig svartjobb måste där finnas gott om svart omsättning i branchen)

För övrigt så är framgafflar min kompetens. Gör även bakdämpare men har inte verktyg för att återfylla med gas.

EDIT: Någon som kan tänka sig att hjälpa till och svetsa ett one-off avgasbygge?:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti