Kungligt fett!! =)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Skönt o va fet ju. Bevis på att man har det gott ställt :)

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,295527,00.html

Hur orkar man bry sig om att laga mat hemma eller motionera, fan va lönt när man kan sitta på donken o kränga eller köra båge.

Haha, konstigt att 750cc försvinner. Ska man inte rejsa med sin lilla 600 så måste man ha en tolva för att ens komma igång :D

:squid

Snart stirrar en minoritet på majoriteten.

Det övergår mitt förstånd, tjockisar... Man märker väl fort om man går upp i vikt? Det är ju inte så att man vaknar en dag och väger 150kg?
Men jag vet att många tror så, tjockisar alltså. Dom ljuger för sig själva och inser inte vad som sker.

bor det inte cirka 9 miljoner i sverige? de säger att 3 miljoner är överviktiga hur kan det motsvara 44% :confused:

-Rosen- skrev:
2090837 bor det inte cirka 9 miljoner i sverige? de säger att 3 miljoner är överviktiga hur kan det motsvara 44% :confused:
För 3 år sedan när tråden startades var vi färre invånare...

NoicE skrev:
2090810 Det övergår mitt förstånd, tjockisar... Man märker väl fort om man går upp i vikt? Det är ju inte så att man vaknar en dag och väger 150kg?
Men jag vet att många tror så, tjockisar alltså. Dom ljuger för sig själva och inser inte vad som sker.

Fan vad jag hatar sådana här kommentarer, oftast kommer de från folk som inte har speciellt bra förmåga att sätta sig in i andra människors situation eller känslor. Säger man samma sak till en alkoholist eller knarkare "-det är ju bara att sluta" ?

"Orsaken är att vi äter fel mat, för mycket och för ofta. Samtidigt rör vi oss alldeles för lite."

Här sitter jag och käkar fläskkotlett med pommes frites och bearnaisesås :rofl :D

Pebl skrev:
2091548 Fan vad jag hatar sådana här kommentarer, oftast kommer de från folk som inte har speciellt bra förmåga att sätta sig in i andra människors situation eller känslor. Säger man samma sak till en alkoholist eller knarkare "-det är ju bara att sluta" ?

Japp, det är inte synd om dom heller :4skrika
Men, man ska inte dra alla över samma...
Jag anser att 90-99% av sveriges befolkning har ett sockerberoende.
Det är bara att sluta med det. Ungefär som att sluta röka.
Jag har slutat med båda och det går alldeles utmärkt.
Träna går det också att börja med, det är bara att börja.

Att tycka synd om någon för att den är lat är bara att bättra på latheten.
Sen fins det självklart folk med problem med kroppen, som diverse muskelsjukdomar diabetes osv. Men det handlar bara om kunskap om kost och träning.
Det är svårare men inte omöjligt. Det finns massor av info att läsa. Jag lovar.

Oddjob skrev:
2091845 "Orsaken är att vi äter fel mat, för mycket och för ofta. Samtidigt rör vi oss alldeles för lite."

Här sitter jag och käkar fläskkotlett med pommes frites och bearnaisesås :rofl :D

Men sen ser man hur du ser ut också :tungan :hihi

ännu bättre, ge fan i att börja med saker (cigaretter, snus, GODIS)

jag hade själv tänkt spara 35 kr om dagen (~1085 kr i månaden) för att jag inte röker eller snusar... men la ner ideen då jag insåg att jag kommer få leva så otroligt tajt ekonomiskt sett då... (visserligen student...)

men så fort jag får jobb så lär jag börja med det, gött att ha cirka 12.000-14.000 kr varje år att åka på en eller flera riktigt härliga semestrar medan några andra miljoner människor väljer att inhalera cancerpinnar istället :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman