Kundservice vad är servicen?

Nu är det ju så här, om jag köper en tjänst som inte fungerar har jag som kund rätt till support. Kan inte företaget lösa mitt problem byter jag leverantör.
Inget konstigt med det. Problemet är bara att en del kunder som ringer t ex en mjukvarusupport för en viss mjukvara kräver att supporten fixar mjukvaruproblemet, lagar datorns hårdvara samt tvättar kundens bil. Allt genom telefonen.

Oftast är de dock vettiga och förstår vad som ligger på supportens ansvar och inte. Själv tar jag inte inkommande support längre och de kunder jag har nu är till 99,9% trevliga. Om de haft behov av att skälla har de gjort det på instansen innan mig, jag är ju istället räddaren i nöden. :hihi

Inget konstigt med det. Problemet är bara att en del kunder som ringer t ex en mjukvarusupport för en viss mjukvara kräver att supporten fixar mjukvaruproblemet, lagar datorns hårdvara samt tvättar kundens bil. Allt genom telefonen.

Oftast är de dock vettiga och förstår vad som ligger på supportens ansvar och inte. Själv tar jag inte inkommande support längre och de kunder jag har nu är till 99,9% trevliga. Om de haft behov av att skälla har de gjort det på instansen innan mig, jag är ju istället räddaren i nöden. :hihi

Känner igen det där.

"-WoW funkar inget bra!"
"-Det står "No signal" på skärmen, det är ert fel!"
"-Hur ställer jag in min router?"

Som kund ska man naturligtvis vara medveten om vad man har rätt att få support på, nämnligen tjänsten man köper.

Haha så sant. En del som vill motsäga sig ibland för något och kommer in med en attityd att "nu jävlar ska jag sätta dom på plats" brukar skämmas tillslut. För man påvisar att det är SBS(skit bakom spakarna) och inte fel på produkten.

Fast jag skulle vilja ta upp en sak allmänt ni som kommer till butiker och ska t.ex handla datorer, tillbehör etc. Kan ni bara hålla för er själva om er "kompis kompis som är datorproffs" eller "min son är datorproffs" eller whatever... :huvet Alltid lika kul och irriterande att höra folk komma med så dumma jävla kommentarer. Brukar visa sig att datorproffsen kan ominstallera en dator för att va datorproffs.

Så nu har jag iaf förvarnat alla som kör med en liknande stil. :tummenupp

Vilken rökmix har den där effekten på kommunikationcentret i hjärnan?

Om den där texten såg vettig inuti ditt eget huvud så borde du ringa efter någon som kan koppla om kablaget och starta om dig!

Mitt första jobb var på SJs biljettbokning. Man får en helt ny definition på begreppet utskällning efter att ha jobbat där. Datorsupport i all ära, där kan man finta bort gemene man med att säga t ex "din MAC har blivit låst i DHCP och det krävs att tabellen flushas för att det ska funka igen" (har jag använt till allt möjligt datorrelaterat faktiskt och det styr bort alla följdfrågor helt).

Men på SJ fick man avhyvlingar så håret stod rakt bakåt. Enda man kunde kontra med var ett glatt "ok, nu håller du käft eller så kopplar jag ut dig i den 20 minuter långa kön igen". Jag skämtar inte, så uttryckte man sig. I media representerade man ju satans avkomma, aldrig ett ord om vad folk hade för galna fantasier. Som att ringa den 20/12 och tro att det fanns platser på tågen mellan de större städerna. Då kunde dom komma på den fantastiska idén att ta med en fällstol och sitta i vestibulerna. När man upplyste om att dom kommer bli avslängda i Flempan blev det "Det tror jag inte på".

Nån dag senare läste man en artikel om en upprörd resenär som, tro det eller ej, blev avkastad i Flempan och var helt överraskad.

Ja jävlar, SJ var en fin tid i mitt yrkesliv det.

Förstår inte problemet riktigt.
Alla yrken idag är väl i stort sett serviceyrken och alla får väl ta emot skit då och då.

Eller har jag missat något ?

Förstår inte problemet riktigt.
Alla yrken idag är väl i stort sett serviceyrken och alla får väl ta emot skit då och då.

Eller har jag missat något ?

Njae, du kan fortfarande arbeta statligt, kommunalt och inom landsting :tungan

Jag jobbar med reklamationer och produktklagomål och förstår precis vad TS menar. Jag har blivit både mordhotad och hotad med stryk flera gånger, Både per telefon och i verkligheten. Jag har som regel att kunden kan vräka ur sig vad som helst om företaget jag jobbar på, Men om det blir personangrepp säger jag ifrån ordentligt. Oftast brukar kunderna lugna ned sig då och faktiskt se skillnad på företag och person.

Men det absolut läskigaste jag varit med om, har inte varit när kunder hotat, utan när en vuxen man bröt ihop fullständigt och började gråta, hulka och skaka mitt framför mig, han var helt okontaktbar bara för att jag avslog reklamationen. Då insåg jag ganska snabbt att mannen hade psykiska problem och att det här var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag sa snabbt att det är nog bäst att vi har kontakt via mejl i fortsättningen eftersom vi tydligen kan kommunicera med varandra, sen hoppade jag in i bilen och drog fort som fan därifrån.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park