Kundservice vad är servicen?

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Nu när nästan hela knarr sesången ligger som en blöt filt över oss, förutom våra lyckligt boende i söder...

Jag jobbar med kundservice och har gjort det under en del år typ 20 år av mina 40 år levande så ni förstår att man ändå har hört en och annan dra åt helvete jag ska döda dig, eller en jag älskar dig jag vill bjuda ut dig på middag (denna är dock inte lika vanlig som den första) nåväl är det några andra som jobbar med liknande jobb och känner ibland att en del kunder kräver mer än det man är anställd utifrån. Jag menar givetvis att vi ska vara supermannar eller superkvinnor som tar er skit, vi sitter ju där för er eller hur.. Eller inte...

Man kan givetvis tänka sig att vi har valt jobbet, i mitt jobb med datorer skulle jag bara skratta åt dig när du förklarar, för jag vet så mycket bättre..jag har testat allt... jag har polare som kan.. jag har jobbat som byggare av pc länge... Men i stället säger jag att: Det där verkar konstigt och jag ska se om jag kan fixa det.. För er som är smarta så fattar ni att en del säger Ouh det dära kostar minst 2 eller 3 tusen... Dessa har en skev lönekontroll per timme... Nån som tänker samma som jag, känner igen sig?

Liten extra fråga, är det nån som inte har bllivit hotad till livet av er som jobbat minnst 2 år oavsätt branch?

Last edited:
Nu när nästan hela knarr sesången ligger som en blöt filt över oss, förutom våra lyckligt boende i söder...

Jag jobbar med kundservice och har gjort det under en del år typ 20 år av mina 40 år levande så ni förstår att man ändå har hört en och annan dra åt helvete jag ska döda dig, eller en jag älskar dig jag vill bjuda ut dig på middag (denna är dock inte lika vanlig som den första) nåväl är det några andra som jobbar med liknande jobb och känner ibland att en del kunder kräver mer än det man är anställd utifrån. Jag menar givetvis att vi ska vara supermannar eller superkvinnor som tar er skit, vi sitter ju där för er eller hur.. Eller inte...

Man kan givetvis tänka sig att vi har valt jobbet, i mitt jobb med datorer skulle jag bara skratta åt dig när du förklarar, för jag vet så mycket bättre..jag har testat allt... jag har polare som kan.. jag har jobbat som byggare av pc länge... Men i stället säger jag att: Det där verkar konstigt och jag ska se om jag kan fixa det.. För er som är smarta så fattar ni att en del säger Ouh det dära kostar minst 2 eller 3 tusen... Dessa har en skev lönekontroll per timme... Nån som tänker samma som jag, känner igen sig?

Liten extra fråga, är det nån som inte har bllivit hotad till livet av er som jobbat minnst 2 år oavsätt branch?

Vad vill du?

Fattar att det kan vara en väldigt komplex fråga som du inte förstår (lessen polaren du är nog inte invigd)
Men vi andra som jobbar med kundservice har nog en och annan berättelse att berätta, så give a shot...
nån som har nått att berätta?:confused:

Förmodligen att vi ska visa honom tacksamhet, eller nåt. Annars e jag lost.

Du är nog den som inte fattar och är glad för den du är... så tänk inte så mycket så mycket så blir det ett lättare liv :-)

Last edited:
Det där med serviceyrke verkar som tuff skit det.
jag komer komma till dig och krama dig så hårt om du låter mig göra det. det är en normal kundservice människas vanliga liv, vad säger du om det?
Du får komma till mig när du vill...

Har du ett konkret problem så löser jag det också, det låter mer som du inte vågar komma ut från "garderoben"?:krama:D

Last edited:
Jag har aldrig blivit hotad faktiskt och då har jag jobbat med Service sen jag var tonåring till idag dvs snart 26år gammal. Har haft tre personer som varit lite skrikiga och haft dålig attityd men det hade dom redan när dom kom in, inget dom fick just där.

Annars är det vanligaste jag får höra att jag är extremt trevlig och hjälpsam. Och kunderna "skryter" om mig till kassörskorna om hur bra service dom fått. Jag är bra på att snacka skit om allt så jag brukar få kunderna uppmjukade rätt bra. Skulle dom va lite vresiga säger jag "att va inte det emot mig då det inte är jag som har orsakat problemet men jag ska hjälpa dig så gott det går." Efter den meningen brukar "ne förlåt" komma fram och allt blir lugnt.

Vad vet jag, kanske är jag unik då mina kollegor brukar få X antal utbrott på sig.

Jag har aldrig blivit hotad faktiskt och då har jag jobbat med Service sen jag var tonåring till idag dvs snart 26år gammal. Har haft tre personer som varit lite skrikiga och haft dålig attityd men det hade dom redan när dom kom in, inget dom fick just där.

Annars är det vanligaste jag får höra att jag är extremt trevlig och hjälpsam. Och kunderna "skryter" om mig till kassörskorna om hur bra service dom fått. Jag är bra på att snacka skit om allt så jag brukar få kunderna uppmjukade rätt bra. Skulle dom va lite vresiga säger jag "att va inte det emot mig då det inte är jag som har orsakat problemet men jag ska hjälpa dig så gott det går." Efter den meningen brukar "ne förlåt" komma fram och allt blir lugnt.

Vad vet jag, kanske är jag unik då mina kollegor brukar få X antal utbrott på sig.

Du är självklart en liknese tlll mig, Helt ärligt så är det ett jävla helvete :-) fast jag gillar ju att hjälpa mina mest behövande...

Du är självklart en liknese tlll mig, Helt ärligt så är det ett jävla helvete :-) fast jag gillar ju att hjälpa mina mest behövande...

Men det är skönt att jag pluggar till System & Nätverkstekniker. Kommer finnas skrikiga människor då också men då kan jag kontra med "HAHA bitch shut the fuck up eller så kan du inte facebooka något mer" :yoparty

men ni fattar ju inte era succcers, fan va ni är eländiga..
Ni behöver hjälp? vem ringer ni som hjälper er?

jag kommer ställa frågan lite enklare så alla förstår framöver :-)

Hmmm kommer 1:1 a snart, kram på er

Last edited:
Förstår dig att du vill få något ur systemet... men det kanske inte kom fram helt bra. ;)

Men jag jobbar förmodligen med samma sak som dig, jobbat med diverse olika support till slutanvändare och beställare inom IT de senaste 16åren.
Vissa dagar känner man bara att man vill köra en Falling Down och gå berserk... men serviceminded som man är så biter man bara ihop och fortsätter göra sitt jobb.

Däremot har jag aldrig blivit hotad eller så... däremot fått ta över efter en inkompetent "tro-sig-veta-allt" som blev hastigt utkastad från en kund med orden "Kommer du hit igen eller skickar en faktura så dräper jag dig".

Men absolut värsta kundkretsen som jag ibland råkar ut för är hemanvändarna... i mitt fall oftast VD'ar eller andra chefer som beställer sina datorer och installationer från oss... de blir aldrig nöjda och mest upprörda när fakturan väl kommer.

Nu är det ju så här, om jag köper en tjänst som inte fungerar har jag som kund rätt till support. Kan inte företaget lösa mitt problem byter jag leverantör. Jag tror säkert du tänker på samma sätt. Sen ska det gå jävligt långt innan jag skulle bli otrevlig med supporten iofs.

Btw har jag själv jobbat ett antal månader som telefonsupport. Ingen dans på rosor direkt. Men den erfarenheten är iaf rätt bra när man behöver ringa support.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park