Kundservice när det är som sämst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På SAS hemsida kan man hitta följande text:

"The increasing amount of incoming e-mails has made it impossible at present time to give you the best service possible and has forced us to close the e-mail service."

Så lägligt, många undrar över deras usla hemsida - då stänger de ner halva supporten.

Kan man få mer hårresande exempel på kundbemötande?

Markus skrev:

"The increasing amount of incoming e-mails has made it impossible at present time to give you the best service possible and has forced us to close the e-mail service."

Så lägligt, många undrar över deras usla hemsida - då stänger de ner halva supporten.

Tre's kundtjänst. En timme i kö, liksom... tur man lyckats få tag på direktnummer. :D

Markus skrev:

Ring istället! :tummenupp

Med all spam som sprids så är e-mail banne mig snart oanvändbart. Tror att det är det SAS menar, inte att de får så många mail från undrande kunder...

M.G.F skrev:
Ring istället! :tummenupp

Jag gjorde det:

"Du är nu nummer... femtio... i kön"

Så går det med statliga bolag, jag vet i och för sig vad som är sämre - min husläkarmottagning. Betydligt sämre.

Saxat ur mail till min flickvän i måndags morse:

Jag är nu på jobbet, har varit här ett tag visserligen. I morse skulle jag hämta recept på mer :censored , fy fan vad jag hatar :censored Husläkarmottagning. Först så ringde jag (för två veckor sedan) och beställde recept som de skulle skicka till mig. Ingenting kom, så jag ringde samma vecka: "Nej, här finns inget recept". Sedan kopplade de runt mig typ 4 ggr och till sist fick jag någon att skriva ut recept, med löfte om att jag skulle träffa henne personligen nästa gång. Skulle hämta det i morse, var där strax innan 0800 för att få hjälp först. Sedan vid 0805 kommer "den enda som kan" hjälpa mig, går förbi receptionen och försvinnner. Jag frågar en annan tjej om hon kan hjälpa mig, men det kunde hon så klart inte. Sedan gick jag efter tjejen som gick förbi, hittar henne medans hon borstar håret (!), och frågade henne om hon visste hur dags receptionen öppnade:-). "Jag måste bara fixa bla bla". 0812 kom kärringen och då kunde jag få mitt recept. Det står på rutan att de tar kort, men sist funkade det inte så jag var fast besluten att betala med kort och bara peka på rutan om hon sade något:-) Tyvärr var det inga problem med det...

John skrev:
Tre's kundtjänst. En timme i kö, liksom... tur man lyckats få tag på direktnummer. :D

Bara en?? Imponerande, jag har suttit i två timmar innan jag gav upp... :mad:

Tacka vet jag Vodafone, artiga och trevliga, kort kö (där man får reda på vilket nummer man har) och de gör allt för att hjälpa till! :) :Bugar :tummenupp

Markus skrev:
Jag gjorde det:

"Du är nu nummer... femtio... i kön"

Haha... :D

Egentligen är det inget kul men det såg roligt ut.

Sist jag ringde hann jag komma till mitten av mitt ärende innan herren i luren på andra sidan sa "Vi hinner bara prata i trettio sekunder eftersom vi har problem med vår växel ring om 30 mmmmmmm... *KLICK*".

Markus skrev:

Dagens i-landsproblem

Någon som ringt till Siemens-kundtjänst?

"Detta samtal kostar 10kr/min. Beräknad väntetid är nu 15min."

Kul när grejen man köpt kostar 500:-

Chefen Alabama skrev:
Någon som ringt till Siemens-kundtjänst?

"Detta samtal kostar 10kr/min. Beräknad väntetid är nu 15min."

Kul när grejen man köpt kostar 500:-

Dom kan för fan inte ta betalt för sin kundtjänst!! Inte en chans att den svenska kundtjänsten kostar 10:-/min. Eller?

M.G.F skrev:
Haha... :D

Egentligen är det inget kul men det såg roligt ut.

Sist jag ringde hann jag komma till mitten av mitt ärende innan herren i luren på andra sidan sa "Vi hinner bara prata i trettio sekunder eftersom vi har problem med vår växel ring om 30 mmmmmmm... *KLICK*".

På SAS?

Syss skrev:
Tacka vet jag Vodafone, artiga och trevliga, kort kö (där man får reda på vilket nummer man har) och de gör allt för att hjälpa till! :) :Bugar :tummenupp

Härligt o höra när någon uppskattar ens arbete :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard