Kunden har alltid rätt?

JAG SA JU ATT JAG SLOG RÄTT KOD
DET VAR DU DIN JÄVEL SOM GJORDE NÅNTING BAKOM DISKEN SÅ DET BLEV FEL......!!!! :mad::mad::mad::mad:

Det viktiga är inte hur vida kunden har rätt eller fel, det viktiga är att kunden TROR att han har rätt.

Ergo; man påpekar aldrig (nåja) för en kund att han har fel, utan kanske i ditt fall "Testa en gång till" samtidigt som du i förbifarten, helt utan fokus på att det är viktigt "kolla så du kör rätt kod till rätt kort". Då går det omedvetet in i kunden, du tar bort prestigen i att påtala att kunden har fel och han kan lite snyggt snubbla fram rätt kort ur plånboken.
Blir det fel nu, så säljer du din röv och nämner att knapparna kan vara lite lösa i maskinen, att ni beställt service av den och tar den gamla vägen med leg och underskrift.

Det är väl för fan inte hemtjänsten du jobbar åt, gör dom fel får dom skylla sig själv. Skratta dom rakt i ansiktet o påpeka åter igen att DOM HAR GJORT FEL!!!

Det är väl för fan inte hemtjänsten du jobbar åt, gör dom fel får dom skylla sig själv. Skratta dom rakt i ansiktet o påpeka åter igen att DOM HAR GJORT FEL!!!

Lite falling down. Varför inte.

En arbetskompis jag hade när jag jobba som badvakt hade planer för sista dagen på jobbet. När det är vattengympa med alla gamla kärringar och sura gubbar, att då bara gå förbi på kanten, med jobbkläderna, och helt plötsligt köra bomben mitt bland alla. Simma in till kanten, kravla sig upp och gå vidare som inget hade hänt. Dock slutade jag innan honom så jag vet inte hur långt han gick i sina planer.

Bra tänk, men det är bättre att göra en pudel.
Kunden har en viktig detalj i fickan.
Din lön.

Kunden har inte alltid rätt, men kunden skall bli nöjd. Bedriver man företag och jobbar inom servicebranschen är det viktigaste att se till att kunderna blir nöjda. Man skall inte ta skit från kunder och dem skall inte få bete sig hur dem vill.

Jobbar man med kundservice är man ju per definition en klagomur :)

Iofs tycker man att man borde kunna slå sin kod igen vid behov, det tekniska BRUKAR ju faktiskt fungera.

Gubben är ju uppenbarligen senil och dum i huvet.

Han kommer ha glömt vilken mack det var som var otrevlig och sedmera kommer han tanka hos dig igen...

Vem står med dumstruten då? :gnissla

/ Jens

Gäller att hitta en syndabock som både du och kunden kan klaga på :tummenupp

Beroende på korttyp är det alltså banken, Visa, Mastercard eller American Express fel. :mad::kulspruta

Efter att ha pejlat av kunden kan man eventuellt även lägga skulden på Zog och Illuminati. :gnissla

jag är imponerad av er som bara tar imot bakom disken.. eft typ max 10 gånger skulle jag nog skälla ut kunden själv.

jag e någerlunda normal och provar igen el tänker efter så man har rätt kort och kod.

Det viktiga är inte hur vida kunden har rätt eller fel, det viktiga är att kunden TROR att han har rätt.

Ergo; man påpekar aldrig (nåja) för en kund att han har fel, utan kanske i ditt fall "Testa en gång till" samtidigt som du i förbifarten, helt utan fokus på att det är viktigt "kolla så du kör rätt kod till rätt kort". Då går det omedvetet in i kunden, du tar bort prestigen i att påtala att kunden har fel och han kan lite snyggt snubbla fram rätt kort ur plånboken.
Blir det fel nu, så säljer du din röv och nämner att knapparna kan vara lite lösa i maskinen, att ni beställt service av den och tar den gamla vägen med leg och underskrift.

Exakt så funkar det! Det gäller att säga saker på rätt sätt till folk för att få dom att göra som man vill.

Ett vanligt problem jag själv haft är att folk hänger och luter sig mot saker som inte här byggda för det.
I början blev jag arg varje gång och sa åt dom att sluta hänga i grejorna! Dom gick direkt i försvarsställning och började tjafsa om att det var ju tillverkat av "järn" osv.
Så numera säger jag istället "Jag vill inte att du hänger på dom här prylarna" och alla gör som man säger och ber oftast även om ursäkt.

En annan variant jag kört är att nämna priset på prylarna(20-30kkr i mitt fall) som förstörs ifall det rasar vilket också får önskad effekt väldigt snabbt.

Sen menar jag inte att en kund alltid har rätt.

Vad gäller en kund som slår fel kod så skulle jag själv kunna skylla på datasystemet bara för att slippa diskutera med kunden huruvida han är en idiot eller ej. Jag vet ju ändå att han är en.

Last edited:
Mina kunder är oftast universitets-studenter, dom vet allt om kvarkars uppkomst eller Susan Boyle ur ett genusperspektiv, utöver det är dom dum i huvet nå jävulskt.

En ständigt återkommande grej är:

"Kan du kapa den här med vinkelslipen?"
"Visst, men då får du hämta den i morgon, vi kapar ingenting på eftermiddagarna på grund av brandrisken"
"Vaddå, brinner det lättare på eftermiddagarna?" :huvet

"Ring"
-Hej, jag har krockat lite, vad kostar det att laga?
-Det kan jag inte svara på förrän jag sett skadan.
-Jamen, hur lång tid tar det att fixa då.:rolleyes:

Du får väl ge han en slang så han får slanga ur tanken då.

Här har man gått och trott att Länsförsäkringar bank har dåliga kort för det aldrig funkar att dra dom, nu vet jag varför!

Kunder är dumma i huvet.

Jobbade på Adressändring.
Kund: "Satans idioter! Varför får jag inte min post? Era jävla puckon!"
Vi: "För att du inte bekräftat flyttanmälan. Du skulle ha skrivit under och returnerat de papper vi skickade till dej."
Kund: "Det sa ingen till mej! Fan ta er jag vill ha min post!"
Vi: "Jo det sa vi (men du orkade inte lyssna). Skriv under och returnera papperna snarast så börjas eftersändningen om några dagar."
Kund: "Ingen sa nåt om att skriva under nå skit!"
Vi: "Jo."
Kund: "Nä!"
Vi: "Jo."
O.s.v. o.s.v...

Jobbade som taxiförare. Precis ALLA ska ha ohyggligt fördelaktiga "kompispris" av den ena eller andra värdelösa anledningen. Får dom inte det blir dom gnälliga nå jävulskt å vissa t.o.m. hotfulla. Då erbjuder man alternativen:
1, stanna bilen vid vägkanten så får kunden lösa fortsatt transport själv.
2, fortsätta färden enligt gällande taxa.
Precis ALLA kunder väljer alternativ 2.

Alla som åker taxi är WT och drägg...

Se där, Great minds think alike!

Fast till dig lämmnar väl killarna frivilligt ut alla uppgifter, inkusive telefon nr?

sant faktis... killar vill lämna telefon nr, vill ha en puss, frågar om man ska hångla, gå på fika... ja listan kan göras lång:va

Jag(kund) råkade ut för en "go grej" när jag skulle köpa snus på en mack.
Lämnade fram en femhundring(100% säker),fick tillbaka på en hundring.
Jag:hallå där,du fick fem hundra.
Kärringen i kassan:Näe!
Jag:Ja vet att du fick fem hundra,hade bara en femhundring i plånboken.
Kärringen:Nä,jag lägger alltid dom vid sidan medans jag betalar tillbaks.
Jag: Denna gången gjorde du inte det.
Kärringen:nä för jag fick en hundring!
Nu kokar jag inombords å säger att då väntar jag här medans du räknar kassan. Åker inte härifrån förrän jag fått mina pengar.
Då säger kärringen:Ok du får pengarna MEN jag vet att ja bara fick hundra spänn! :huvet!(kortad version) Ibland har dock kunden rätt:)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg