Kunden har alltid fel

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
:rofl
Nästan så att man skulle vilja träffa personen i fråga bara för att se vad det är för tomte.

:D Bilmekanikerbranshen börjar vara ganska bortskämd och det är i grunden sossarnas fel. På 90-talet ändrades skolsystemet och helt plötsligt skulle hela sverige bli akademiker med högskolepoäng.

Så nu är det brist på folk med praktiska utbildningar som t.ex bilmekaniker. Resultatet är att bilverkstäderna ibland fakturerar över tusen kronor timmen för att göra lågkvalificerade arbetsuppgifter. Dessutom kan man i värsta fall få vänta en månad innan dom ens har tid för att göra jobbet. Dom få som finns kvar är alltså nu väldigt bortskämda och behöver inte ens vara artiga och trevliga mot sina kunder.

Muppen 528M måste ju vara den där Elie som det skrivs om hit och dit? Knepiga jävlar, någonstans har det brunnit i ett par kretsar tror jag...

:D Bilmekanikerbranshen börjar vara ganska bortskämd och det är i grunden sossarnas fel. På 90-talet ändrades skolsystemet och helt plötsligt skulle hela sverige bli akademiker med högskolepoäng.

Så nu är det brist på folk med praktiska utbildningar som t.ex bilmekaniker. Resultatet är att bilverkstäderna ibland fakturerar över tusen kronor timmen för att göra lågkvalificerade arbetsuppgifter. Dessutom kan man i värsta fall få vänta en månad innan dom ens har tid för att göra jobbet. Dom få som finns kvar är alltså nu väldigt bortskämda och behöver inte ens vara artiga och trevliga mot sina kunder.

Men bilar nuförtiden är ju snudd på lika avancerade som kärnkraftverk, så då behöver man väl vara snudd på civilingenjör för att meka.:5sure

Men bilar nuförtiden är ju snudd på lika avancerade som kärnkraftverk, så då behöver man väl vara snudd på civilingenjör för att meka.:5sure

Steg 1 Plugga in OBD interfacet
Steg 2 Byt enheten datorn säger ska bytas
Steg 3 Upprepa in absurdum, oavsett hur dyrt det blir för kunden.

Steg 1 Plugga in OBD interfacet
Steg 2 Byt enheten datorn säger ska bytas
Steg 3 Upprepa in absurdum, oavsett hur dyrt det blir för kunden.
Konstatera sen att det va fukt i obd kontakten som gav felaktiga värden.

Vaihelvete!?:va

Fan, man skulle ju nästan testa att slänge iväg ett mejl och be om en offert på något jobb... Vet inte riktigt om jag kan tro att det är sant förrän man upplevt det själv...
Är det sant så är det ju definitivt nåt fel med snubben. Hur fan kan man vara så jävla otrevlig??:dummer Fy fan alltså, något av det värsta jag sett...

En kund skickar ett mail, om detta är sant är det helt otroligt!

Fick svar på en förfrågan i dag som jag ställde till dom, ville höra om byte av dämpare och fick detta svar =)

TJENARE ..ALLT ÅT HELVETE TROR JAG .. HUR ÄR DET ANNARS..DU VERKAR SLUT I HUVUDET.. HOPAS HJÄRNTUMÖRN TAR LIVET AV DIG SÅ SLIPPER LIDANDET AV ATT JAG TRAMPAR PÅ SVENSKA GRÄSMATTAN & KNULLAR DINA BLONDINER I RÖVEN ! DIN SYSTER NÄST.. DIN FLICKVÄN NJÖT AV DET REDAN --- DIN MORSA BEHÖVER EN NEGER KUK TYVÄR FÖR BRETT EFTER DIN TUMÖRTJÄRT TILL BLÅ & GUL SKALLE.. SVIN DAVID LUCKTAR ILLES !

I ett annat inlägg skriver han

Min ambition är alltid att hantera våra kunder på ett proffsigt sätt så

att kunderna vill komma tillbaka till vår verkstad.

Elie
:rofl
Varför är han så lättkränkt ? Sedan kan man fråga vad som utlöste det hela. Tydligen går väl affärerna inte så bra . Märkligt att en sån kille får något jobb överhuvudtaget.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...