Kulor i kläm!

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha R1 02
Har nyss köpt en retta och upptäckt ett beklämmande problem.:rolleyes: Vid kraftigare inbromsning tycks scrotum komma i kläm.:rodnar Har inget skinställ utan kör med vanliga MC-brallor och undrar därför om problemmet försvinner med skinställ? För inte fan kör ni med susp?:va Har haft offroad tidigare men då var dessa problem mindre frekventa.:rolleyes:
Inser att detta är en lobb att smascha på :D men jag hoppas ändå på ett seriöst svar...

Har nyss köpt en retta och upptäckt ett beklämmande problem.:rolleyes: Vid kraftigare inbromsning tycks scrotum komma i kläm.:rodnar Har inget skinställ utan kör med vanliga MC-brallor och undrar därför om problemmet försvinner med skinställ? För inte fan kör ni med susp?:va Har haft offroad tidigare men då var dessa problem mindre frekventa.:rolleyes:
Inser att detta är en lobb att smascha på :D men jag hoppas ändå på ett seriöst svar...

Ha ha testade att åka i mitt fusk gortex som jag har till offroaden, när man bromsade så åkte man som på en rusch bana över tanken, att försöka knipa åt med benen om tanken med dom hala byxorna var omöjligt:D
I skinnställ så är problemet borta:tummenupp

Tips: Efter många års brukande av anabola seroider krymper bollarna. Kanske kan hjälpa:näsblod Dessutom får man ju en läcker kropp om man lyfter nån vikt då å då :tummenupp

Ha ha testade att åka i mitt fusk gortex som jag har till offroaden, när man bromsade så åkte man som på en rusch bana över tanken, att försöka knipa åt med benen om tanken med dom hala byxorna var omöjligt:D
I skinnställ så är problemet borta:tummenupp

Aha!:tummenupp Mina gortexbrallor är lite småhala, tror du har löst det...:)

App, app, app! Inte hänga på styret när du bromsar. :ajjabajja

Verkar vara olika skolor. En del säger "mjuka armar, kläm ben mot tank" andra säger " raka spända armar" vid inbromsning. Trafikskolan sa det sist nämnda till mig för ett antal år sedan...

Får väl sända lite bicepsbilder så ni ser att det inte är däri problemmet ligger.:yoparty
Hmmm de där kändes gayigt.:va

Du kan ha hur stora biceps du vill, felet ligger kanske just där, du tränar biceps för o ha nåt att spänna på beachen men missar triceps(vilket e det du skulle använda dig av för att hålla emot vid broms)

App, app, app! Inte hänga på styret när du bromsar. :ajjabajja

Sa jag nåt om att hänga på styret?

Sa hålla emot på styret..

Last edited:
Du kan ha hur stora biceps du vill, felet ligger kanske just där, du tränar biceps för o ha nåt att spänna på beachen men missar triceps(vilket e det du skulle använda dig av för att hålla emot vid broms)
QUOTE]
Nu e de nära att jag skickar in foto.:såjaponken :näsblod

Last edited:
andra säger " raka spända armar" vid inbromsning. Trafikskolan sa det sist nämnda till mig för ett antal år sedan...
Då sa de fel. Man ska kunna hålla emot så att man inte kysser övre gaffelkronan vid en hård inbromsning. Men man ska inte ha armarna helt raka och låsta. Då får man ingen känsla i bromsningen och det finns inte utrymme för att låta armarna svälja ojämnheter i vägbanan eller hjälpa till att parera lite om det skulle behövas.

Grunden för all mc-körning är en mjuk och avslappnad kropp. Sedan kan man vid behov spänna väl valda muskelgrupper, men inte mer än nödvändigt. :tummenupp

Back