Kul/spännande resa?

Asien är generellt billigare att flyga till än Sydamerika. Vad vill ni göra?

Mexiko så har ni tagit en stor nypa av just de spännande. Helst vara ute när de är mörkt med.

Nej men de är väl vad ni vill göra.

4wd genom djungeln i Borneo? Blir kanske inte billigare.

Tur med fransad Virago genom HA-områden iklädd Bandidos-väst?

15-20 per person kanske. Närmare 15 än 20...

Rwanda kanske?

Och ni måste åka i november?
Det gör att ni måste hyffsat nära ekvatorn för att få lite värme (och på dig låter det som att ni vill till något annat än 2 charterveckor på Phuket).
Hur länge hade ni tänkt vara borta?
Kina kan jag verkligen rekommendera, liksom Borneo/Malaysia. Dock är det tveksamt på 15.

15-20 per person kanske. Närmare 15 än 20...

Rwanda kanske?

Är det var ni åker eller när ni åker som är avgörande? :confused:
Jag tycker nästan det låter som ni borde vänta tills ni kan lägga de 30-40 kkr/pers som det ändå i slutänden kommer att kosta för att ni ska få er "drömresa". Det är värt att vänta lite ibland, jag lovar.

Att bränna hälften på en kompromiss blir aldrig riktigt bra i mina ögon. Inför vår japanresa i våras var utgångspunkten: Vi ska f-n inte behöva säga nej till något pga. ekonomiska hinder.

Hoppas ni får en bra resa! :tummenupp

Utan att ha kollat vädret; Vietnam är ett bra förslag, bra sol och bad, coola storstäder, fin men lättrest landsbygd, intressant historia, intressant nutid. Dock upplevde jag vietnameserna som sjukt näriga och påfrestande.
Indien borde man kunna ta sig till för en billig peng?
egypten erbjuder en bra mix av sol och bad och kultur, men kräver att man är lite härdad mot det nordafrikanska lynnet.

30 lax för en resa till Ecuador låter mycket om det inte är fullcharter med rundresa i landet.
Flygbiljetten kostar runt 10 000 kr t.o.r. och att bo och leva i Ecuador är i princip gratis, 5-10 dollar natten för ett hotellrum, en rätt på restaurang 2-5 dollar, en bussresa över halva landet för 10 dollar.
Tveka inte att fråga mej om Ecuador då jag kan det landet som min egen pung och emellanåt hjälper till som reseledare där.

30 lax för en resa till Ecuador låter mycket om det inte är fullcharter med rundresa i landet.
Flygbiljetten kostar runt 10 000 kr t.o.r. och att bo och leva i Ecuador är i princip gratis, 5-10 dollar natten för ett hotellrum, en rätt på restaurang 2-5 dollar, en bussresa över halva landet för 10 dollar.
Tveka inte att fråga mej om Ecuador då jag kan det landet som min egen pung och emellanåt hjälper till som reseledare där.

Helt rätt, det är guidad resa inkl hyra av klätterutrustning. Upp på toppen av Cotopaxi. :)

Är det var ni åker eller när ni åker som är avgörande? :confused:

Hoppas ni får en bra resa! :tummenupp

Både och, vi vill åka i slutet på året pga barnen osv. Och där uppstår budgetproblemet, vi hinner inte samla ihop slantarna...

Tack!

Last edited:
Sydafrika kanske? Billig att bo, leva, äta dricka köra bil mm. Bila runt bland vingårdarna för att sedan avsluta med ett par dagar i Kruger parken?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back