Kul bild Vinterstadion!!

Cybernisse

Husqvarna 570 rockar....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husky 570 smr -04 (Pocketbike R1 -05)
Untitled-2.jpg

:pannkyss

Det är ofint att lägga in bilder på andras vurpor.. :hihi
;)

rejser skrev:
visste inte att Ahl kunde sån där kosakdans :D
Ja jäklar :yoparty

Det ser inte bara ut som han KAN dansa, han verkar dessutom var JÄKLIGT VASS på det oxå :hihi

Cool bild Nisse/Mange :tummenupp
Fast jag efterlyser fortfarande en uppdaterad SM-ställning på hemsidan plus ett nytt galleri från just denna tävling :7peta :tungan

Förekommer det även träningar? Är de öppna för vem som hellst, eller klassas det som en riktig reggad bana? dvs man måste ha licens? Vet inte riktigt VART i Örebro den ligger...

Mattiaz skrev:
Förekommer det även träningar? Är de öppna för vem som hellst, eller klassas det som en riktig reggad bana? dvs man måste ha licens? Vet inte riktigt VART i Örebro den ligger...
Vinter stadion ligger vid Eyravallen i Örebro och vi har ingen träning där alls. Men ute vid Täby Go-kartbana(granne med flygplatsen) har vi haft träningstid hela sommaren men där får vi inte åka nästa sesong för det ska visst på ny asfalt där :( MEN vi ska få ta över folkrace banan som enbart ska bli motard bana med asfalt och grus. Håller tummarna för att det blir mer asfalt än grus som det är nu och det ska även till nått hopp och lite omdragning av banan :banana Tro det hela kommer bli kanon.

Mattiaz skrev:

Normalt sett brukar det inte vara krav på license för att träna.

Barrett skrev:
Normalt sett brukar det inte vara krav på license för att träna.
Kanske inte alltid licens, det är upp till arrangerande klubb. Vissa kräver att du ska ha genomgått en licenskurs.

I Örebro, på nya banan som vi hoppas kunna åka på till sommaren, kommer licens troligen inte vara krav men du måste vara medlem i Svemoansluten klubb för försäkringens skull. Vidare måste du och hojen uppfylla reglementsenliga krav.

Alla klubbar har såklart rätten att ställa speciella krav på dig och din hoj om de tycker så. Förut när vi fick köra på gocartbanan hade vi som krav att alla skulle ha nån typ av hasskydd under fotpinnarna för att spara på asfalten lite.

Supermoto skrev:
Kanske inte alltid licens, det är upp till arrangerande klubb. Vissa kräver att du ska ha genomgått en licenskurs.

Det gäller väl egentligen bara RR-banor, som sviestad t.ex?

Supermoto skrev:
I Örebro, på nya banan som vi hoppas kunna åka på till sommaren, kommer licens troligen inte vara krav men du måste vara medlem i Svemoansluten klubb för försäkringens skull.

Varför? Var & en borde ju se till att vara försäkrad, men att ni ställer det som krav tycker jag bara är possitivt. Men det finns ju både andra & i vissa fall bättre alternativ än "svemo-försäkringen".

Barrett skrev:
Det gäller väl egentligen bara RR-banor, som sviestad t.ex?

Varför? Var & en borde ju se till att vara försäkrad, men att ni ställer det som krav tycker jag bara är possitivt. Men det finns ju både andra & i vissa fall bättre alternativ än "svemo-försäkringen".
Mitt exempel på genomgången licenskurs kom mkt riktigt från Sviestad men det gällde även SM-träniongar förra året. Alltså inte omöjligt att andra gör likadant. Rätt rimligt om man tänker efter att man åtminstone ska ha gått kursen. Det betyder ju att de som är på banan har lite kunskap om hur man ska uppträda på en bana.

Ang. försäkringarna så är det ju (väl?) så att om nån skadar sig på en "SVEMO-bana" så kan licensen dras in om personen "egentligen inte fick vara där"? Sen ska man vara väldigt medveten som att skyddet man får genom SVEMO i princip är lika med NOLL! Jag har tecknat en super-deluxe-extra-olycksfallsförsäkring som täcker allt numera. Detta gör såklart att jag inte kommer krascha mer men då har jag ju fått nåt för pengarna iaf, hehe.

Supermoto skrev:
Mitt exempel på genomgången licenskurs kom mkt riktigt från Sviestad men det gällde även SM-träniongar förra året. Alltså inte omöjligt att andra gör likadant. Rätt rimligt om man tänker efter att man åtminstone ska ha gått kursen. Det betyder ju att de som är på banan har lite kunskap om hur man ska uppträda på en bana.

Jag tycker oxå det är rimligt att man ska ha lite förkunskaper innan man ger sig ut på en bana. Varje träningsansvarig borde kolla upp så alla som ger sig ut på banan vet vad som gäller mm.
Men, idag kan man i princip ansöka om t.ex. backe-lincense, lösa ut den & sen åka till en SM-deltävling & köra utan att veta någonting. Risken för att det ska inträffa är väl inte så stor, men ändå.

Supermoto skrev:
Ang. försäkringarna så är det ju (väl?) så att om nån skadar sig på en "SVEMO-bana" så kan licensen dras in om personen "egentligen inte fick vara där"? Sen ska man vara väldigt medveten som att skyddet man får genom SVEMO i princip är lika med NOLL! Jag har tecknat en super-deluxe-extra-olycksfallsförsäkring som täcker allt numera. Detta gör såklart att jag inte kommer krascha mer men då har jag ju fått nåt för pengarna iaf, hehe.

Jag vet inte så mkt om hur det där funkar. Men se på crossbanor t.ex. Där är ju vem som helst välkommen bara man har hoj & lite skydd.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back