Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja jäklarrejser skrev:visste inte att Ahl kunde sån där kosakdans![]()

Vinter stadion ligger vid Eyravallen i Örebro och vi har ingen träning där alls. Men ute vid Täby Go-kartbana(granne med flygplatsen) har vi haft träningstid hela sommaren men där får vi inte åka nästa sesong för det ska visst på ny asfalt därMattiaz skrev:Förekommer det även träningar? Är de öppna för vem som hellst, eller klassas det som en riktig reggad bana? dvs man måste ha licens? Vet inte riktigt VART i Örebro den ligger...
Tro det hela kommer bli kanon.Mattiaz skrev:Förekommer det även träningar? Är de öppna för vem som hellst, eller klassas det som en riktig reggad bana? dvs man måste ha licens? Vet inte riktigt VART i Örebro den ligger...
Kanske inte alltid licens, det är upp till arrangerande klubb. Vissa kräver att du ska ha genomgått en licenskurs.Barrett skrev:Normalt sett brukar det inte vara krav på license för att träna.
Supermoto skrev:Kanske inte alltid licens, det är upp till arrangerande klubb. Vissa kräver att du ska ha genomgått en licenskurs.
Supermoto skrev:I Örebro, på nya banan som vi hoppas kunna åka på till sommaren, kommer licens troligen inte vara krav men du måste vara medlem i Svemoansluten klubb för försäkringens skull.
Mitt exempel på genomgången licenskurs kom mkt riktigt från Sviestad men det gällde även SM-träniongar förra året. Alltså inte omöjligt att andra gör likadant. Rätt rimligt om man tänker efter att man åtminstone ska ha gått kursen. Det betyder ju att de som är på banan har lite kunskap om hur man ska uppträda på en bana.Barrett skrev:Det gäller väl egentligen bara RR-banor, som sviestad t.ex?
Varför? Var & en borde ju se till att vara försäkrad, men att ni ställer det som krav tycker jag bara är possitivt. Men det finns ju både andra & i vissa fall bättre alternativ än "svemo-försäkringen".
Supermoto skrev:Mitt exempel på genomgången licenskurs kom mkt riktigt från Sviestad men det gällde även SM-träniongar förra året. Alltså inte omöjligt att andra gör likadant. Rätt rimligt om man tänker efter att man åtminstone ska ha gått kursen. Det betyder ju att de som är på banan har lite kunskap om hur man ska uppträda på en bana.
Supermoto skrev:Ang. försäkringarna så är det ju (väl?) så att om nån skadar sig på en "SVEMO-bana" så kan licensen dras in om personen "egentligen inte fick vara där"? Sen ska man vara väldigt medveten som att skyddet man får genom SVEMO i princip är lika med NOLL! Jag har tecknat en super-deluxe-extra-olycksfallsförsäkring som täcker allt numera. Detta gör såklart att jag inte kommer krascha mer men då har jag ju fått nåt för pengarna iaf, hehe.
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!