nilzz
Det är kul i leran!
Har för mig att den tjejen är rätt schysst, har varit på Rörken nångång.
Det stämmer bra, hon var en trevlig prick

Hon rev böteslappen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att den tjejen är rätt schysst, har varit på Rörken nångång.
Det var just det dom såg, det som skulle bli ett så roligt race tog slut vid nästa rödljus....
Men dom var hyvens så det blidde inga böter![]()
Ibland ska man ha tur....
Mä, hon borde bötfällt saaben istället tvärsöver vägen har ju dimljusen på!![]()
Mä, hon borde bötfällt saaben istället tvärsöver vägen har ju dimljusen på!![]()
Varför det? Vad jag ser så är det dimljus + parkeringsljus på och det får man ha!
Från en som är mitt uppe i teoripluggandet![]()
Klockren.![]()
Hade motardföraren haft en Bomber tröja på sig hade jag nästan kunnat lova en helsida i nästa Bomber Magazine![]()
Varför det? Vad jag ser så är det dimljus + parkeringsljus på och det får man ha!
Från en som är mitt uppe i teoripluggandet![]()
Aldrig dimljus och halvljus tillsammans
Sedan 1995 är det förbjudet att använda dimljus/varselljus tillsammans med halvljus. Anledningen till förbudet är att mötande förare bländas och får sämre siktsträcka av bilar som har halvljus kombinerat med dimljus (Väg- och transportforskningsinstitutet, VTI-notat 72-1994). Mätningar visar att drygt 10 % av bilisterna ändå kör med både dimljus och halvljus tända samtidigt.
När vi nu har gått in i den mörka årstiden är det extra viktigt att ha rätt belysning på bilen.
Grundregeln är att man ska använda halvljuset i både dagsljus och mörker. I dagsljus får man i stället för halvljus använda annat ljus (varsellykta, dimstrålkastare eller spänningsreducerad halvljusstrålkastare). Man får inte ha annat ljus i stället för halvljus under mörker, i gryning eller skymning eller när väderleksförhållandena är sådana att halvljuset behöver vara tänt. Undantaget är att man i dimma och vid kraftig nederbörd får använda dimljus i stället för halvljus, även vid mörker [se tabellen nedan].
http://www.vv.se/templates/Pressrelease____6167.aspx
Står det verkligen POLIO på polishojarna???
Står det verkligen POLIO på polishojarna???
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |