Jag la in en tråd igår ang pressning av nitade kedjelås. Jag fick bl.a. tipset att åka till Mc-poolen i sumpan. Eftersom det inte ligger helt nära så valde jag att försöka hos en annan mcfirma här i stan, en av de större. På detta ställe så ligger det två mc-verkstäder vägg i vägg, varav den ena mekar kawa och den andra yamaha och honda. Eftersom dörren till kawaverkstan var öppen så smet jag först in där, jag kör ju yamaha men jag tänkte att det kvittar väl när jag ska ha hjälp med kedjan. Hur som helst så han jag knappt öppna munnen innan killen frågade "Kör inte du yamaha" - "Vi mekar kawa här så försök dörren bredvid". Så jag travade in till den andra verkstaden. Där fick jag veta att det skulle ta minst 40 min att klämma dit kedjelåset och att jag fick komma tillbax när jag hade bokat en tid, och att låna ut verktyget var ju inte att tänka på. Ganska tjurig så gick jag där ifrån och bestämde mig för att sticka till mc-poolen, även om det är en bit att köra. Jag har varit där tidigare en gång och fått hjälp med larmet och då blev jag bra bemött så jag tänkte att det kan ju vara värt ett försök. Efter några felkörningar i sumpan så hittade jag dit tillslut iaf. Jag knatade upp i verkstan och förklarade mitt problem. Gubben i verkstaden berättade att deras nitverktyg hade varit utlånat och sedan kommit tillbaks trasigt men att jag skulle rulla in hojen så skulle han se om det gick att lösa ändå. Så jag rullade in hojen och medans gubben sprang runt och letade efter något att nita kedjelåset med. Efter 30-40min av letande och pulande så lyckades han kläma dit kedjelåset så att det satt ok. Jag langade upp plånboken för att betala men jag fick till svar att han bjöd på det
Inte en spänn skulle han ha för 35 min arbete. Så det minsta jag kan göra är väl iaf att posta en tråd och göra lite reklam för Mc-poolen i Sundbyberg. Snacka om att det är skilnad på inställningen mellan verkstäder. Jag fattar inte hur vissa mc-verkstäder går runt med den attityd dom har.
Jag vet ju iaf vart jag ska åka nästa gång jag behöver ha hjälp med hojen.

Jag vet ju iaf vart jag ska åka nästa gång jag behöver ha hjälp med hojen.