Kuggade...

aa snylta på din farsas kompis erfarenhter för det är nårra petiga jävlar

prulle skrev:
Är den verkligen det? Tar koplingen pricist? Inte som dom på körskolan som tog olika hela tiden? Kon bannan med crmen, hur går det är den in mycket störe och klumpgare än dom där 4 taktarna?

Jo jag har ganska gott om tid. Farsan hota mig med att göra mig arvlös om jag inte klarade det på första, så vi ska ut och övningsköra mycket i vår. Farsan har en kompis som är mclärare så han ska typ tipsa mig om vad kontrolanterna skllue kunna klaga på.
 
Laddar bonniers trafikskola på DC nu. Hoppas det är något att ha, det verkar ju som det iaf :)

Jag ska boka tid för teoriprovet snart, då undrar jag om det spelar någon roll om man gör det som privatperson eller genom en trafikskola?
 
Kronen skrev:
alltså jag måste ha haft en jävla tur.. jag klarade teorin typ i slutet av September. och får en uppkörningstid den 1 okt. kuggar på den. sedan får som TUR en uppkörningstid som va den absolut sista för säsongen. och klarar den snacka om Tur.....
tog 1 körlektion efter min födelsedag och klarade uppkörningen sedan dagen efter. :yoparty

prulle skrev:
Gick 7 lektioner lärde mig inte ett piss.. Hotade med att gå till en annan då jävlar blev de fart på dom. :hihi Far valde att köpa ett paket på 15 70 min lektioner (50 effektiv tid! :fatta! ) Så jag körd klart det. de jag har kvar nu är kryp körning för de gick fan inte på deras hojar, läraren skulle visa och fick motorstop 3 gånger.. Är faktiskt lätare att kryp köra på fars 1000 kubikare. trots att den väger typ 250 kg, testade det hemma på gårdsplannen eftersom jag inte fått ihop crmen. :D
Vad kör du för hoj där om man får fråga. Jag körde upp på en glidare. Det måste vart mycket lättare. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

prulle skrev:
Är den verkligen det? Tar koplingen pricist? Inte som dom på körskolan som tog olika hela tiden? Kon bannan med crmen, hur går det är den in mycket störe och klumpgare än dom där 4 taktarna?
När jag körde upp för lätt körde jag upp på en DT 125. Det funkar kanon till krypkörning (var garagevändning då). Låtsades bara koppla lite men bromsade mäst ner farten och höll tomgång mer eller mindre men det är nog inget att rekommendera då jag hört att vissa har kuggat för flitigt användande av broms :gnissla Dtn var skitänkel annars, CRM är i princip "samma" hoj, väldigt lika hojar vad gäller den biten med krypkörningen åtminstonde.

stoooffe skrev:
Jag har 2005an hemma.. :FU
 
Jag körde upp på en Dtr, mycket mycket lätt att hantera vid krypkörningn... :tummenupp
 
Körde upp på CRM:en, gick kanonbra eftersom det är en kanonhoj :tummenupp
 
håller me dig tvålen... allt är as lätt med CRM på uppkörning.. den är perfekt att krypköra och göra undanmanöver med IAF. bromsandet är väl inte så jätte bra.. men det kan ju va mina bromsklossar som va kassa också who knows....
 
ok. det är bara att träna. jag kuggade 4 gånger. och jag tränade och tränade. på vägmärkan, för det va bara de jag kuggade på. sedan så gjorde jag prover. då fick jag 59 poäng... jag håller tummarna att du klarar kortet så du kan ut och gasa till sommaren. det är en sån frihets känsla
 
Håller med tvålen och kronen eftersom även jag körde upp på min crm :banana
Han jag körde upp med blev mycket imponerad på min tid och att han aldrig hade haft någon som kört så sakta :yoparty
Han tillochmed la sig ner på marken och skulle vila lite :)
Men crmen är inte bara bra på krypkörningen utan även på de andra banorna men samma det var väll mest bromsprovet som var det kluriga eftersom man får bromsa rättså hårt och framdämparen på min e rätt mjuk så man åker fram rätt bra men klämmerna me benen och så som man har lärt sig går även det fint :)
/Filip
 
philsson skrev:
Vad kör du för hoj där om man får fråga. Jag körde upp på en glidare. Det måste vart mycket lättare. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


När jag körde upp för lätt körde jag upp på en DT 125. Det funkar kanon till krypkörning (var garagevändning då). Låtsades bara koppla lite men bromsade mäst ner farten och höll tomgång mer eller mindre men det är nog inget att rekommendera då jag hört att vissa har kuggat för flitigt användande av broms :gnissla Dtn var skitänkel annars, CRM är i princip "samma" hoj, väldigt lika hojar vad gäller den biten med krypkörningen åtminstonde.


Jag har 2005an hemma.. :FU

1. En totalt slut xr125r vars kopling är helt fucked up. Fars är en tr1 så de nästan en glidare.

2. Okej bra lätt lovande.

3 ja men han tanka det från mig. :FU
 
Kronen skrev:
CRM_knutte.... kollat så du har tillräckligt med olja i gafflarna.. det ska vara 470ml... Läcker dom?

Mina gammal var också jätte mjuka och ändå hade ja hält i 480 m för att få dom hårdare.
 
jasså... det är bud o hälla i 490 då kanske ska byta båda p - boxarna snart. den ena duger men den andra är toltalt kass! efter tex ha dratt upp den på bakan o sen när den drämmer i marken så läcker det ut ja, låt se: 1ml kanske... den läcker iaf fettet!!! :huvet

tillochmed när man kör på ett farthinder läcker den as mkt..
 
Kronen skrev:
jasså... det är bud o hälla i 490 då kanske ska byta båda p - boxarna snart. den ena duger men den andra är toltalt kass! efter tex ha dratt upp den på bakan o sen när den drämmer i marken så läcker det ut ja, låt se: 1ml kanske... den läcker iaf fettet!!! :huvet

tillochmed när man kör på ett farthinder läcker den as mkt..

Fyfan va det är jobbigt att ta reda på gaffel olja på gaffelbenet och fälgen, hamnar det på bromsarna så är det också roligt. :död
 
Kronen skrev:
CRM_knutte.... kollat så du har tillräckligt med olja i gafflarna.. det ska vara 470ml... Läcker dom?
Det är faktist så att det vänstra gaffelbenet läcker men jag ska fixa det nu i vinter. Jag har kollat en del om det går o fixa själv men det verkar lite krångligt :va
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top