Kuggade uppkörningen

Uppskattar svaren. En tid är bokad nästa vecka, på en plats där jag i alla fall varit förut, och där det dessutom inte finns några motorvägar. Hoppas att man får kortet då, så man i alla fall kan vara lugn och fokusera på att lära sig köra på riktigt. Det är distraherande att lära sig uppkörningens charad. Att åka motorcykel är det närmaste man kommer till att flyga. Förutom att skärmflyga, och aeroplane :)
 
Uppskattar svaren. En tid är bokad nästa vecka, på en plats där jag i alla fall varit förut, och där det dessutom inte finns några motorvägar. Hoppas att man får kortet då, så man i alla fall kan vara lugn och fokusera på att lära sig köra på riktigt. Det är distraherande att lära sig uppkörningens charad. Att åka motorcykel är det närmaste man kommer till att flyga. Förutom att skärmflyga, och aeroplane :)
Otur - nästa gång så tar du det.

Hur blev det med körning på liten väg, kommer du ihåg rutten?
Blev det in där jag trodde?
 
  • Gilla
Reaktioner: W_K
Klantade mig tyvärr vid den markerade påfarten till motorvägen. Gasade på så gott det gick men det kom en bil snabbt som körde bredvid mig när jag skulle svängt in. Så var tvungen att köra på väggrenen en smula. Borde bromsat ned och låtit han köra förbi, men bilisten gjorde det inte lätt för mig att köra ut. Dock gick allt bra som tidigare gick dåligt på förra uppkörningen. Tack för råden jag uppskattar det. Regnade så in i helvete också med pölar på manöverbanan. Mesiga bromsar och en smärre framhjulslåsning, men gick vidare till trafiken iaf. Frustrerande, men det är väl bara att köra på igen (eller sälja fanskapet och ge upp)
Det där är ju oskönt och egentligen fel av den som kom på motorvägen. Den på motorvägen ska underlätta för fordon som kommer på motorvägspåfarten. Såklart måste även du anpassa o ha koll så du inte hamnar på vägrenen. Lite oflyt kan man tycka.

Du är nära nu till kortet, ge inte upp, lär av misstag, öva och nästa gången går det säkert bra.
 
Otur - nästa gång så tar du det.

Hur blev det med körning på liten väg, kommer du ihåg rutten?
Blev det in där jag trodde?
Fick följa skyltar mot NÄL och sen rakt fram eller något sånt. Kommer inte direkt ihåg, men tror inte jag körde in där du markerade.
 
Ohhhh. Stort! Man får gratulera!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top