Kuggad vid uppkörning tycker ni inspektören gjorde rätt?

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Har jag inget behov av att sätta ner fötterna men stå bra så skiter jag i det.
Har jag inget behov av att knixa runt en idiotisk "garagevändning" så gör jag inte det utan att sätta ner foten.
Finns inspektörer som både letar fel och andra som släpper igenom vad som helst.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det var ju bra att hitler fick som han ville, i krigssituation, eller Stalin för den delen.
Napoleons killar slaktade också en hel del människor, fast de gett upp, under order.
För att inte tala om de som dött själva då de följt en puckad order.

- - - Updated - - -


Listan kan göras rätt lång.

Om de finska soldaterna hade haft din inställning under andra världskriget hade historien sett annorlunda ut...
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Ja, både och är ju ungefär lika rätt, eller fel egentligen.

Jag vet inte hur du ser det riktigt. Jag anser att det finns ingen chef som ska behöva tacka för att du kom till jobbet. Han ska tacka för att du gjort ett bra arbete men inte för att du kom. Han betalar dej en jävla massa pengar för att du ska komma dit. Man själv ska vara jävligt tacksam att det finns folk som vill att vi kommer dit 5 dagar i veckan och som ser till att vi kan sätta mat på bordet framför våra barn. Och ser till så vi kan köpa våra hojar och tanka dom och försäkra dom.

Ni får inte misstolka detta som att det inte bör vara ödmjukt från båda håll, men det bör absolut inte vara ödmjukt på de viset som den yngre generationen anser om ni förstår?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Nä nog var det bättre förr när ingen tjafsade fast dom bevisligen gjort fel.

Bevisligen?

Jag har då fanimig inte sett några bevis i den här frågan. Bara en förmodat missnöjd och kränkt ynglings egna utsago.. Eller utgår du ifrån att trafikinspektören i kraft som ämbetsman och kontrollfunktion per automatik har gjort fel?
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hallå, tom proffsen sätter ner foten!
maxresdefault.jpg


Onödigt att ha fotpinnar! Fötterna på marken hela tiden!
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Bevisligen?

Jag har då fanimig inte sett några bevis i den här frågan. Bara en förmodat missnöjd och kränkt ynglings egna utsago.. Eller utgår du ifrån att trafikinspektören i kraft som ämbetsman och kontrollfunktion per automatik har gjort fel?
Jag menar att TS gnäller trotts att han bevisligen gjort en miss. Och jag tolkade ditt inlägg som att såna fasoner som att skylla på någon annan är ett påhitt som dagens ungdom skulle hittat på. Skitsnack säger jag.
Finns många trådar bara på detta forum som visar att folk födda innan 80talet är förbannat duktiga på att hitta bortförklaringar och inte vilja göra rätt för sig när man fått böter t.ex.

Ang. TS så tycker jag han får svälja stoltheten och inse att han gjorde en miss än hur löjlig den är. Inget gott kommer ur att tjura ur på en inspektör.
Sen trodde jag det var allmän kännedom att vid uppkörning ska man vara övertydlig med allt.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag missförstod dig helt. Vi är helt överens, du och jag.... :tummenupp
 
Last edited:

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Vet inte om det har varit uppe, men på en uppkörning är det dessutom viktigt att sätta ner rätt fot.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top