Kuggad på serpentinen!

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Hade uppkörning idag, kuggad på serpentinen. :(
Killen jag körde upp för sa varken "Hej" eller presenterade sig. Vi åker (han lite små grinig) ner till serpentinbanan och jag är först ut. Jag får därför inte värma upp som de andra i gruppen utan jag ska direkt göra säkerhetskontrollen som går lite sisådär men jag fixar den iaf. Han mäter sedan upp måtten jag ska göra garagevändningen på klarar jag gallant! Får sedan göra en bromsning från 50 som går bra den också. Men sedan ska jag köra serpentinen kör iväg i ett ganska lugnt tempo och tycker själv att det går ganska bra, kommer sedan tillbaka och då säger han "jag vill se dig göra den en gång till" men han säger inte vad som var fel. Gör om och kommer tillbaka då säger han med ett litet flin på läpparna "Vi kan tyvär inte fullfölja för du behöver träna lite till på serpentinen"
Så han går iväg och börjar skriva sina papper, under tiden kör jag serpentinen en gång till fast som jag har kört när jag har övat, alltså lite sanabbare och lite aggresivare. Kommer tillbaka och frågar om det såg bättre ut så. Då säger han "jätte bra! Så ska det se ut".
Alltså varför bad han mig då inte köra så en gång till så jag fick visa att jag faktiskt kan?
Jag fattar inte varför de ska vara så jävla hårda mot privatister?

Jag vet att det skiljer lite från fall till fall men normalt sett så skall de inte säga vad du gör för fel, det skall du veta själv.
I serpentinen är det svårt att veta vad man gör för fel ibland, på bromsproven är det lättare (just my opinion).

Maveriq skrev:
Jag fattar inte varför de ska vara så jävla hårda mot privatister?

Därför att på en körskola så skriver de en körjournal som tillsynskillen får en titta på. Där står det vad du övat på, om du klarat det osv. Alltså vet mannen att du kan utföra momentet egentligen, även om det inte går så bra på uppkörningen. Som privatist så blir man bedömd hårdare just för att de inte har en aning om vad man kan egentligen - bara det de ser på uppkörningen.

har aldrig tagit kort genom skola.. har inte haft problem som privatist så jag tror inte att dom är hårdare mot privatister. Kan man inte så kan man inte, sne kan man ha otur och inte kunna vid just det tillfället.

Du kanske inte hade rätt flyt genom konerna, kollade inte tillräckligt långt fram i vändningen? Lycka till nästa gång

Surt som fan! :(

När jag tog kortet (för några år sedan) så gick allt kalas. Det var jag tvungen att kirra, för OM jag torskat fanns ingen uppkörningstid förens året efter!!

Hoppas du kan få en ny tid relativt snabbt!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back