KTMverkstaden hos Jonte i Lödde..?!

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
Tänkte bara om ryckte jag har hört stämmer...

Har en kollega vart kumpan har köpt en ny Adventure hos Jonte i Lödde för några veckor sedan. Hade den inne på första servicen nu innan i veckan. Och efter att han hade hämtat den så va i princip ALLT fel:

- fel lufttryck i däck (2kg fram/3kg bak)
- Laddat i en gammal mjukvara så den gick sämmre än när han köpte den.
- meckat nått mer kopplingshandtaget så att man va tvungen att hålla in det när man skulle starta den (så va det inte från början)
- kopplat handtagsvärmen direkt på plus på batteriet så att dom va ständigt igång.
- inte provkört en enda meter efter "service".

:va :va :va

Detta va endast några av dom sakerna som min kollega har sagt till mej. Och eftersom jag bara har bra erfarenheter av Jonte Engdahl så blir man ju lite fundersam. Så enligt vad jag hört så ska han mekanikern som kunde något slutat och kvar finns bara någon annan tok, typ pryo eller vad det nu heter som verkar ha sådär lagom koll på vad han sysslar med.
E det någon här som har något att säga eller tillägga/tillrättavisa ang. min historia, eller e det kanske bara så att min kontakt har haft förbannad otur?!

Jag som 660 ägare ska lämna in min hoj på måndag och blir ju nu lite orolig - vill ju inte att någon hönshjärna ska va på och skruva på min hoj.

Därför servar jag alltid min hoj själv. Har sett kompisar som råkat ut för samma sak som din kollega fast då var det på ett annat ställe.

jag har bara fått bra service hos jonte och mycket bra pris på allt jag har handlat där!
han i garaget kanske inte hade fått ngt på länge eller bara hade en dålig dag... :tungan
nä men ärligt talat så hade jag inte varit rädd för att lämna ngt till honom igen.
så tycker jag! men alla tycker yu olika :)

Meken har väl slutat antar jag, och nu jobbar väl nått jäkla bollträ där istället.

Bra anledning att serva själv ivf. :brynad

Tjena, det är min F.D klasskompis som jobbar där nu, och vi är inte pryos längre! men visst, de låter lite skummt att de blev så mkt fel!

Dom har jy misst en bra skruvare så därför blir det säkert nån miss,,men jag ger i allafall :tummenupp för J.Engdahl för bra bemötande o när det e något som ska lösas.Lämnar in min där alltid när det e nåt( & blir det nåt konstigt vilket det i egentligen inte ska bli så löses det ändå) ha tålamod,KTM skruvare finns det inte gott om :)

det e inte hört av en polare som hört någon vid kvantum i lördags:va

Jonte har grym service men har problemet med att mecken slutat o jobbar numera på motor sport i landskrona.
Så det var väl lite struligt ett tag men ni kan lugnt lämna in era hojar hos Jonte nu!
//h-street

Jag tycker som många andra skriver här vädligt bra om Jonte, har alltid fått bra grejor när jag har handlat där osv. Ska lämna in min hoj i vilket fall på måndag....men ska "göra" en liten sak så jag kollar dom samtidigt om pryon (ursäkta 'kraschpuck', kunde inte låta bli :tungan ) i verkstaden gör sitt jobb som han ska. Återkommer givetivs med resultatet av min lilla "undersökning".

Sex, droger och rock´n roll = skånsk sommar!

Jonte är en bra handlare men unga skruvare gör ofta misstag, så är det i början ....

har själv extraknäckt lite i verkstan där men inte mkt nuförtiden, och jobbat med den mytomspunna pryon. Han kommer nog bli en hyffsad meckare om några år

Jag menar hasse hade ju inte heller alltid alla hästar i stallet om man säger så ....

...mytomspunna pryon. Han kommer nog bli en hyffsad meckare om några år...

:skrämd :skrämd :skrämd

om några år???!! E du full på riktigt eller du har bara rökat för mkt? Det e väl inte om några år jag har min motorcykel utan NU!!!! Spelar väl ingen roll hur duktig "pryo-eleven" blir om några år när jag ska göra service nu...:va
Jag e ledsen asså.....men jag vet inte hur du vill ha din service gjord, jag vill iaf ha den gjord av någon som "kan" nu oxå inte om några år...

:skrämd :skrämd :skrämd

om några år???!! E du full på riktigt eller du har bara rökat för mkt? Det e väl inte om några år jag har min motorcykel utan NU!!!! Spelar väl ingen roll hur duktig "pryo-eleven" blir om några år när jag ska göra service nu...:va
Jag e ledsen asså.....men jag vet inte hur du vill ha din service gjord, jag vill iaf ha den gjord av någon som "kan" nu oxå inte om några år...

Urgh, de är inte min verkstad.. Säg inte det till mig

Jag säger bara som det är, inte vad jag tycker .. Det är irrelevant

Last edited:
2992529 :skrämd :skrämd :skrämd

Jag kan, hit med din hoj så fixar jag.

jag hade min hoj där i fredags, jag har inte hunnit kolla på mycket på den, men jag såg direkt att inte sadlen satt på som den skulle och när jag lyfte på det så var den skruven som håller tanken helt uppe så sadlen red på den. lite amatöraktigt tycker jag. Tyckte även det va snålt att ta betalt för en monteringssak till acrat. Köper man ett slipon för nära 5 lök så antar man att det är komplett, jag tycker att man ivarjefall får ring kund och höra om den är intresserad av tillägget

jag blev även lovad att dom skulle börja mecka med den kl 7 på morgonen och att det skulle ta 4 timmar så jag tog en semsterdag på jobb fixade bil att ta hojen i osv, kl 15 fick jag ringa dom och fråga vad som hände, skulle på student så jag hann inte hämta den :mad:

så lite sådär skeptisk e jag,

Pryon i fråga har iaf rivit hela min motor och satt ihop den igen utan problem. Alla yttre delar är dessutom tvättade. Jag skulle inte ha några problem att lämna in den där igen.

DÄREMOT om man nu upptäcker nåt som är fel. ÅK TILLBAKA och säg till. Får de inte veta att de gjort fel lär de sig aldrig. Var snälla och trevliga för jag tror helt garanterat att Jonte tar tag i det kostnadsfritt och bjuder på nåt om det skulle vara så att nåt är fel.

:tummenupp för Jonte.

Urgh, de är inte min verkstad.. Säg inte det till mig

Jag säger bara som det är, inte vad jag tycker .. Det är irrelevant

Sorry Ljunghusen....det va inte meningen att verka otrevlig mot dej! Det va sent och en lååång dag med mkt jobb.
Jag ska som sagt lämna in hojjen idag...får se när jag hämtar den imorn om dom klarar sig igenom mitt "test"

Pryon i fråga har iaf rivit hela min motor och satt ihop den igen utan problem. Alla yttre delar är dessutom tvättade. Jag skulle inte ha några problem att lämna in den där igen.

:tummenupp för Jonte.

Det låter schysst, jaa jag tror heller inte att det ska va några problem med att lämna in hojen där.
Jag återkommer med info om hur mitt "test" gick...:)

Sorry Ljunghusen....det va inte meningen att verka otrevlig mot dej! Det va sent och en lååång dag med mkt jobb.
Jag ska som sagt lämna in hojjen idag...får se när jag hämtar den imorn om dom klarar sig igenom mitt "test"

Det låter schysst, jaa jag tror heller inte att det ska va några problem med att lämna in hojen där.
Jag återkommer med info om hur mitt "test" gick...:)

Lungan... Jonte har ju lite problems i verkstan just nu men det lär bli bättre. Dom bygger om hela verkstan oxå.. Han är ju en schysst handlare annars och löser det mesta åt än!

Jobbar ni alla hos den där Jonte eller vad ha karln gjort för att få så många att gilla honom och hans butik !!
Bara undrar!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...