Ktm660smc

Provat både 660 och 690.
Valet var enkelt,det blev en 690 smc.
Skönare att köra,fullt tillräcklig effekt även om man skulle önska lite mer faktiskt.
Går bra att harva runt på 20-30 mil med 2 bensinstopp utan att det bli allt för stelt och träsmak i ändan.
Schyssta service intervaller.

Vill du ha något råare så titta på Husabergs motard,men dessa kräver ännu mer underhåll.

Gummiupphängd???? Ingen dum idé.

Kan ju inte vara allt för allt för svårt att på en 660 montera gummiupphängning, med hjälp av viss mod.

Delarana bokstavligen trillar av :va Ingen bra grej... Har Du upplevt det som om att man ofta måste kontrollera att "prylarna" sitter på pats :confused:

Jo tyckte man fick dubbelkolla det mesta man ville ha kvar på hojjen med jämna mellanrum, tappade en hel del grejjer bland annat backspeglar och regplåtar och andra diverse saker... men som sagt loctite är bra :P

och som masonit skriver så är det en massa annat med 690 som är ändrat som miskar vibrationerna, men envis som jag är vill jag minnas att den utöver det också är gummiupphängd.

Jo tyckte man fick dubbelkolla det mesta man ville ha kvar på hojjen med jämna mellanrum, tappade en hel del grejjer bland annat backspeglar och regplåtar och andra diverse saker... men som sagt loctite är bra :P

och som masonit skriver så är det en massa annat med 690 som är ändrat som miskar vibrationerna, men envis som jag är vill jag minnas att den utöver det också är gummiupphängd.

Ok.....Tack för tips o idéer. :tummenupp
Ha ett gott slutt, och ett gott nytt år.

Provat både 660 och 690.
Valet var enkelt,det blev en 690 smc.
Skönare att köra,fullt tillräcklig effekt även om man skulle önska lite mer faktiskt.
Går bra att harva runt på 20-30 mil med 2 bensinstopp utan att det bli allt för stelt och träsmak i ändan.
Schyssta service intervaller.

Vill du ha något råare så titta på Husabergs motard,men dessa kräver ännu mer underhåll.

Skall erkänna att 690 är riktigt fin. Råder ingen tvekan om att det är ett bra alternativ. :tummenupp

Ok...När Du nämner register, menar Du då att Du upplever det som om 660,n har mer "drag" i maskin, än 690,n :confused:

Vad har Du för däck på din båge? Är det "landsvägsdäck", jag menar i princip mönsterfria? Har Du kört med "terräng däck på landsväg? o hur upplevde Du i isf det?

Vad är typiska problem med 660,n :confused: Maskin, mekanisk funktion mm ?
Har hört att det kan uppstå vibrationer i gaffeln vid högre farter?

Inte mer effekt men effekten ligger olika. 660 har mycket mer bottenvrid medan 690 är i stort sett död under 4000rpm. Det varierar väl från person till person men jag föredrar att ha mer effekt i botten.

Ja. Kör med landsvägsdäck (för tillfället bridgestone bt 090). Aldrig provat sk. terrängdäck. Kör ju mest på vägen även om det är jävligt kul med grus ibland. Inte optimalt med de däck jag använder men jag är ingen grusguru heller.

Typiska problem vet jag inte. Kolla i 660-tråden vad folk har för problem. Min hoj har gått ungefär 1500 mil utan några allvarliga problem. En slangklämma som gått av och en packning som gav upp.

Som sagt, jag skulle valt 660 i alla lägen, om man inte vill ha en pendlarhoj men då bör man köpa en kawa er-5 el. liknande. Inte motard.

Måste va ngt fel på antingen förarna eller på bågarna.... Min 660 -04 vibrerar knappt nämnvärt för en enstånka... Dock så beror det ju på vad man jämför med... (Man får ju hålla sig till att jämföra mot andra enstånkor i alla fall)

Mvh Bjürne

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage