Ktm660smc

J65

Riktigt sugen på en KTM
Gick med
25 Dec 2008
Hoj
KTM 660 eller 690 SMC??
Tjenare!

Nu får det vara nog........Skall köpa mig en KTM har jag tänkt.
Varit utan båge alldeles för länge.

Har tänkt mig en KTM 660 SMC 04 eller 05.

Du som har erfarenhet av denna båge, vad tycker Du?

Ok....Men är det något man kan leva med under en dagsetapp på landsväg, blandat med grusväg, eller blir det för mycket?

:confused:

Kanonhoj, dock så begränsas dagsetapperna lite. Beror på hur hård du är.

Har inte du en 660, står så i din profil iaf?:va

klart du kan åka en dag men de känns nog :tummenupp

Kanonhoj, dock så begränsas dagsetapperna lite. Beror på hur hård du är.

Har inte du en 660, står så i din profil iaf?:va

Ahh....ber om ursäkt...Skall införskaffa en KTM 660 SMC. Båglös just för tillfället. :(

klart du kan åka en dag men de känns nog :tummenupp

Jo....det lär väl kännas i :arsele .
Men det är det värt om jag får bränna gummi ena stunden o andra stunden skicka grusraketer.:tummenupp

En utmärkt hoj. Vibrationerna är inga problem, jag har kört 30 mil på en dag.

Ok...Det låter bra. Förmodar att vi snackar standardsadel?

Last edited:
Ok...Det låter bra. Förmodar att vi snackar standardsadel?

Jepp, standard. (Med kallingar och skinnställ som extra vaddering. Visserligen var det mitt i sommaren så man hade hunnit få "sadelröv" + massor med krokiga vägar. 30 mil motorväg kan nog vara lite drygt.):)

Hade en 05a, viiibbbrrraaatttiiiooonnneeerrr.. Tog ett tag innan man lärde sig kicka igång hojen, kändes rätt tung..

Polaren körde 525, helt annan hoj.. Inget för långfärden, men jäklar vad tajt den var.. :)

Jepp, standard. (Med kallingar och skinnställ som extra vaddering. Visserligen var det mitt i sommaren så man hade hunnit få "sadelröv" + massor med krokiga vägar. 30 mil motorväg kan nog vara lite drygt.):)

:) . Tack för tips o dragna erfarenheter. Klockrent. Då slipper jag att i onödan :huvet .

Vibrerar som ett as. Köp 690 istället.

\Masonit

Tjenare Masonit!

Ursäkta en okunnig :smasha ...men vad är det för skillnad på 660-690 som gör att inte 690 vibrerar så mycket? :va

Hade en 05a, viiibbbrrraaatttiiiooonnneeerrr.. Tog ett tag innan man lärde sig kicka igång hojen, kändes rätt tung..

Polaren körde 525, helt annan hoj.. Inget för långfärden, men jäklar vad tajt den var.. :)

Jo....har faktiskt provkört en. Håller med om att det är en skön båge. :tummenupp.

Jag behöver dock en båge som jag kan köra en dagsetapp "blandväg".
Ha de!

Last edited:
Tjenare Masonit!

Ursäkta en okunnig :smasha ...men vad är det för skillnad på 660-690 som gör att inte 690 vibrerar så mycket? :va

690 har helt enkelt en nyare typ av motor. Ett av målen med just den motor var bl a att minska vibrationerna. Provkör så förstår du. =)

\Masonit

690 har helt enkelt en nyare typ av motor. Ett av målen med just den motor var bl a att minska vibrationerna. Provkör så förstår du. =)

\Masonit

Aha...:tummenupp .Det skall jag genast börja kika på. Bra tips. Visst...det kostar ju tusenlappar, men det är det värt.

Aha...:tummenupp .Det skall jag genast börja kika på. Bra tips. Visst...det kostar ju tusenlappar, men det är det värt.

Provkör en av varje. Visst 660n vibrerar mer än 690n men inte så att det stör. Det kanske iofs beror på vad man är van vid. Jag började min karriär på en Honda xr600 innan 660n införskaffades så jag var väl van med vibrationer sen tidigare.
Smaken är som baken men jag skulle aldrig välja bort 660n för en 690. Det är ju så mkt mer som spelar in. 690n har skittråkigt register tex. 660n känns råare, mer brutal. Det enda jag tycker är bättre med 690n är vikten och bromsarna. Lite lättare - något smidigare.

Provkör en av varje. Visst 660n vibrerar mer än 690n men inte så att det stör. Det kanske iofs beror på vad man är van vid. Jag började min karriär på en Honda xr600 innan 660n införskaffades så jag var väl van med vibrationer sen tidigare.
Smaken är som baken men jag skulle aldrig välja bort 660n för en 690. Det är ju så mkt mer som spelar in. 690n har skittråkigt register tex. 660n känns råare, mer brutal. Det enda jag tycker är bättre med 690n är vikten och bromsarna. Lite lättare - något smidigare.

Ok...När Du nämner register, menar Du då att Du upplever det som om 660,n har mer "drag" i maskin, än 690,n :confused:

Vad har Du för däck på din båge? Är det "landsvägsdäck", jag menar i princip mönsterfria? Har Du kört med "terräng däck på landsväg? o hur upplevde Du i isf det?

Vad är typiska problem med 660,n :confused: Maskin, mekanisk funktion mm ?
Har hört att det kan uppstå vibrationer i gaffeln vid högre farter?

Vibrationerna är inte något du tänker på när du haft den ett tag. Jag kör förvisso en 640, men den vibrerar liknande som en 660.

Jag kan lätt köra 30 mil, om jag gör det på ett roligt och aktivt sätt. Ligger du på E4an i 150km/h i 30 mil, så lär du dock tröttna. Kör småvägarna istället :tummenupp

Men som någon innan sa, kolla här!!!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3957827#post3957827

Där står allt, och lite till... Är själv inne o sneglar lite på en 660, men har inte bestämt mig om det kanske får bli 625 istället...

660n är rolig, men köp mycket loctite och huvudvärkstabletter :) Aldrig haft en annan hoj där delarna bokstavligen trillar av .. men rolig var den, bara för litet användningsområde.

ang vibrationer på 690 så har den väl gummiupphängd motor om jag inte minns fel.

Vibrationerna är inte något du tänker på när du haft den ett tag. Jag kör förvisso en 640, men den vibrerar liknande som en 660.

Jag kan lätt köra 30 mil, om jag gör det på ett roligt och aktivt sätt. Ligger du på E4an i 150km/h i 30 mil, så lär du dock tröttna. Kör småvägarna istället :tummenupp

Men som någon innan sa, kolla här!!!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3957827#post3957827

Där står allt, och lite till... Är själv inne o sneglar lite på en 660, men har inte bestämt mig om det kanske får bli 625 istället...

Jo...jag kommer att hålla mig på mindre vägar. Inte min grej att fara på motorväg. Enbart tråkig transportsträcka.:trött

Mindre, kurviga landsvägar med framför allt grus som underlag, är min melodi :2cool

660n är rolig, men köp mycket loctite och huvudvärkstabletter :) Aldrig haft en annan hoj där delarna bokstavligen trillar av .. men rolig var den, bara för litet användningsområde.

ang vibrationer på 690 så har den väl gummiupphängd motor om jag inte minns fel.

Gummiupphängd???? Ingen dum idé.

Kan ju inte vara allt för allt för svårt att på en 660 montera gummiupphängning, med hjälp av viss mod.

Delarana bokstavligen trillar av :va Ingen bra grej... Har Du upplevt det som om att man ofta måste kontrollera att "prylarna" sitter på pats :confused:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage