Ktm640 blir Kåtte640R

sele

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Ort
grästorp
Hoj
KTM 625
Riktigt fint bygge :)

Har en fråga, hur löste du innerskärm när du tagit bort luftburken?

Jag har också öppet filter och klurar på hur jag ska skydda filtret från vatten och grus sprut :)

// David!
 

Donvito

TOKER
Gick med
15 Nov 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg fs650e[Såld] Suzuki sv650s -03 [Såld]
Tjenare var ju ett tagsedan du la ut den på blocket, men har du fått sålt den? är eventuellt intresserad. mvh
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Man undrar ju hur gumman mår såhär ibland. sen separationsångest kallas det nog =)

Gumman mår finfint, hon besiktigades i måndags. I förrgår flög SAS-pluggen ut när jag körde så det blev ett jäkla brötande, men en ny kommer imorgon och monteras direkt. Har dragit om en del el under sadeln och fyllt CDI-boxens anslutningar med silikon för att de gillade att vibrera loss. Och bakdelen är lite ombyggd med ny pulverlackad undertail och nya avlastningspunkter för sadeln, då plåten som satt där innan vek sig. Drevade om den igår till 15 kugg fram för att få lite handikappshjälp till slangandet... ;)
Hur går det med TM:en? Kvar?
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Jäkla grymt bygge du fick till, verkar ju som om nya ägaren är nöjd med =) håller på med samma projekt nu i vinter och hade tänkt leva med att min sadel inte passade riktigt 100% till nya bakplasten. Men så såg jag att du köpt en 625sadel till 660 tank, skulle denna 625sadel passa till min original tank på min 640 -03 ? Det är alltså plasten till en -05 som jag håller på med att mecka dit. Har inte kommit längre i bygget än att riva ner röven på gamlingen, så jag undrar också om du fick underdelen till nya plasten att passa utan större angrepp på plasten ? Plåt och stål kan jag jobba med men plast och jag är inte så goda vänner så den vill jag helst lämna så intakt som möjligt ^^ Och jag vet att det är en rätt gammal tråd, den är dock fortfarande väldigt hjälpfull för oss som ligger lite efter i byggandet =D

//Patrik
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
625 sadel och 660 sadel är samma. jag köpte till en 06:a tanken är 660 till en 03:a 625:ans sadel passar inte till 640:ins tank. tyvärr
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Jopp. konstaterade att 640 sadel 2005 passar på en 2003 om man byggt om ramen rätt från början =D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top