Ktm625 ????

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej alla!

Jag vänder mig till dom som har eller haft denna modell både SM och Offroad. Jo!!! jag har haft en sådan ca 200mil men jag vill veta lite hur dom håller efter ca 500 , 1000 , 1500mil eller antalet timmar som kanske nån räknar med? Vad jag har hört så är det stort sett bara kopplingslagret som har strulat på 625 annars är allt annat ok!

Om alla kunde komma med info om detta och inget annat skitsnack så vore det snällt :tummenupp

Nej!!!!! jag ska inte köpa nån hoj nu!! bara ren nyfikenhet :D

Last edited:
bara nyfiken med tanke på att man bara har 1,5 l olja i den likadant med 660 och inte 2,1 som 640 har. Många jag har sett har 640 i offroad version och kör med på grus alt asfalt men inte så många 625.

Sen att du Marals76 inte kan vänta på din 660 och börjar snegla på 640 är ju en annan sak! :D

Jag har inte haft några problem alls med min iaf! :tummenupp

Har iofs varit väldigt noga med service, och sen har den ju inte stuntats SÅ hårt eller tävlats med (en gång-helt original) eller ens körts med offroad däck, men ändå....

Sen beror det ju också på om du hade tänkt modifiera (trimma :D ) den nåt....

Nöjd Sara.....

200 mil, packboxar i gaffeln
600 mil, gasvajer
800 mil, kopplingslager
850 mil, kopplingsvajer

Och sen har ett par växelförare och ett par kopplingshandtag gått åt. Och en del blinkers och plast.

Hojjen har gått mycket grus, enduro (GGN bla), fram o tillbaka till jobbet, supermotard på bana och 4 supermotardtävlingar.

Sålde den vid 890 mil.

Last edited:
INGA problem. Förutom kopplingslagret då.
Men det gick på garantin och det byttes ju på alla 625or.
Regelbundna oljebyten och ventilkontroller.
Inte justerat ventilerna någon gång på nästan 200 timmar.
Inte mkt plast heller. Blinkers o baklampa, men det var ju inte direkt hojens fel.

/Stefan

Last edited:
420 skrev:
INGA problem. Förutom kopplingslagret då.
Men det gick på garantin och det byttes ju på alla 625:or.
Regelbundna oljebyten och ventilkontroller.
Inte justerat ventilerna någon gång på nästan 200 timmar.
Inte mkt plast heller. Blinkers o baklampa, men det var ju inte direkt hojens fel.

/Stefan

Vaddå byttes på alla 625or, vad har jag missat...... min motor är orörd!!! :mad:

Fick man tjata tills sig :confused:

Min har börjat läcka olja vid toppackningen.Första gången efter ca 130-140 mil men då räckte det att efterdra M6 skruvarna på kamkedjesidan.Sen har det hållt tätt tills idag.Dags för ny toppackning kanske :( Man får väl trösta sig med att Husan är oljetät iallafall,men det är väl skillnad på svensk kvalitet och österrikisk :D Kåteämmen har gått 230 mil....
Är det någon som vet om det går att plocka ur kamaxeln samt lyfta bort toppen utan att dela kamkedjan.Helst med motorn kvar i ramen :confused:

Last edited:
Vet att Sommers plockade in typ 50 st. Borde kanske varit fler, för dom har väl ändå sålt fler än så?
Har du handlat den på Lelles så bara säg till Ragnar att du vill byta så ordnar det sig. Kommer gå sönder förr eller senare iaf.

/Stefan

420 skrev:
Vet att Sommers plockade in typ 50 st. Borde kanske varit fler, för dom har väl ändå sålt fler än så?

Tyskarna hinner inte köra över 500 mil innan de kraschat hojjen. :D

420 skrev:
Har du handlat den på Lelles så bara säg till Ragnar att du vill byta så ordnar det sig. Kommer gå sönder förr eller senare iaf.

/Stefan

YEPP, Shoppade av ragge

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back