KTM525EXC-04 mystiskt vatten läckage ?!

Cezil

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Hoj
KTM 525 EXC - 04
Som rubriken säger så har jag ett vatten läckage i hojjen..
Hojjen började ryka vitt från avgassystemet, i stortsett allt kylarvatten försvann, antog att jag blåst nån packning/o-ring i toppen :huvet. Rev isär toppen men alla o-ringar & packningar var hela och fina, plockade lös cylindern kollade där också inga som helst fel på packningarna där :va. Har även kollat efter sprickor eller dylikt i vattenkanalerna men allt är tipp-topp ! Vad har jag för fel ?! :confused: / Cezil

jag håller på att riva min topp och cylinder då det bubbla ut lite vatten ur expansions slangen, antar att det är någon packning som läcker ut komp i kylarvattnet av något slag? hade du samma problem? Vart får man tag i ett kamkedjelås för den var man ju tvungen att kapa.

jag håller på att riva min topp och cylinder då det bubbla ut lite vatten ur expansions slangen, antar att det är någon packning som läcker ut komp i kylarvattnet av något slag? hade du samma problem? Vart får man tag i ett kamkedjelås för den var man ju tvungen att kapa.

Nå sånt problem hade jag inte, utan vattnet försvann och en del av det hade jag i avgassystemet :va , jag köpte kamkedjelåsning från lindrothsmc för typ 30kr :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman