KTM: Vilken plast passar vart?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Har förstått så pass mkt att det är mkt plast som passar på olika årsmodeller. Säg att jag har en 620SC motard -01 och vill göra den blanksvart. Är det bara att köpa originalplast eller kan man skaffa lite nyare, kanske vissa delar som ex. lampkåpan eller nåt? Är ute efter plast som ser mer blanksvart ut än matt, det finns väl? :va

Prestige modellen av 640 samt Duken 640 har lackade kåpor = dyrt!!!
Inte värt att köpa origlackade!

Köp vanliga kåpor och lacka själv om du vill göra så.

Alla kåpor "förutom dukes lykta och bakskärm" passar från 99-04 även vissa delar från -05 -> såsom framskärm mm passar också.

Istället för att köra lackade kåpor, köp vanliga och en burk vinylglans alt Armor All som jag kör med, skitbra!

Ok, dock blir det väl rätt dyrt att ta delar här o där. Tänkte att man istället skulle komma fram till en årsmodell vars kåpor är snygga o sen köpa ett sånt kit? Man kanske skulle ringa och höra med typ Lelles men jag är inte säker på att dom vet?

infectious skrev:
2499557 Ok, dock blir det väl rätt dyrt att ta delar här o där. Tänkte att man istället skulle komma fram till en årsmodell vars kåpor är snygga o sen köpa ett sånt kit? Man kanske skulle ringa och höra med typ Lelles men jag är inte säker på att dom vet?

När jag hade min 640-01 så skaffade jag svarta kylarvingar, hörde med Ragnar på Lelles vad origdekalerna kostade? 1500:- pix för bara dekalerna! :näsblod

Då är det bättre att köpa andra dekaler som en del andra här på SH har anlitat!

finns inget "kit" med delar direkt.. till t ex 660 625 är plasten riktigt billig! gav 1500.- för all plast i svart till min 660 -04

Cervantes skrev:
2499600 finns inget "kit" med delar direkt.. till t ex 660 625 är plasten riktigt billig! gav 1500.- för all plast i svart till min 660 -04

Okej, men passar den min 620 då?? Alla LC4? Man kanske skulle kolla på den där tyska sidan där se säljer coola kit med färdigklistrade dekaler? Riktigt fina motiv kommer jag ihåg.

infectious skrev:
2499637 Okej, men passar den min 620 då?? Alla LC4? Man kanske skulle kolla på den där tyska sidan där se säljer coola kit med färdigklistrade dekaler? Riktigt fina motiv kommer jag ihåg.

Som sagt all plast till LC4 passar alla LC4 från 99-04 såsom kylarvingar,sidokåpor,framskärm,bakskärm,lykthus!

Mortis skrev:
2508187 Tror du man kan få på 05 bakskärm på en 04?:va

Som Gnutten säger så är det svets och vinkelslip som gäller.. Har för mig att det finns en projekt tråd om det!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard