Jag är helt ny här på sporthoj och kommer ta tungt mc-kort nu innan sommaren, ska fixa teorin här om 2 veckor.
Jag har tidigare varit inne på racerhoj men kommit underfull att detta nog är bättre att börja med, och billigare att försäkra. Har tidigare kört cross i 3 år så mekningen ska nog gå bra
Var idag inne och tittade på Bergmans i Borås för att se hur den nya LC4 690 supermoto såg ut. Och visst jag gillade den skarpt, piporna är väl kanske inte dom snyggaste men tror man kommer gilla det nya tänket efter hand. Men det som är kul är att KTM inte liknar alla andra. Framskärmen är ju helt klart speciell.
Vem tyckte volvo 850s bakljus var snygga till en början?
Sedan vidare över har jag äcen funderat på 640, 660 och 625SMC.
Vidare kan sägas att jag kommer busköra mycket, men vill även kunna bränna av 5-10 mil utan att dö av den dåliga komforten. Det är klart kul om man kan sätta på ex.vis spikdäck inför vintern, och även crossdäck, men vid ett köp av en 690 för man ev strunta i det sista.
Har hört att folk klagar på vibrationer för ex. 640 och 660. Skiljer det sig något nämnvärt?
Motorerna i sig tror jag inte kommer spela någon större roll, så där är inte problemet om inte ni har något att invända?
Hurdan är värdeminskningen på dessa hojar?
Jag hade inte tänkt att lägga mer än 40-45' på en begagnad hoj men skulle kunna tänka mej att lägga mer för en ny.
Jag har tidigare varit inne på racerhoj men kommit underfull att detta nog är bättre att börja med, och billigare att försäkra. Har tidigare kört cross i 3 år så mekningen ska nog gå bra

Var idag inne och tittade på Bergmans i Borås för att se hur den nya LC4 690 supermoto såg ut. Och visst jag gillade den skarpt, piporna är väl kanske inte dom snyggaste men tror man kommer gilla det nya tänket efter hand. Men det som är kul är att KTM inte liknar alla andra. Framskärmen är ju helt klart speciell.
Vem tyckte volvo 850s bakljus var snygga till en början?
Sedan vidare över har jag äcen funderat på 640, 660 och 625SMC.
Vidare kan sägas att jag kommer busköra mycket, men vill även kunna bränna av 5-10 mil utan att dö av den dåliga komforten. Det är klart kul om man kan sätta på ex.vis spikdäck inför vintern, och även crossdäck, men vid ett köp av en 690 för man ev strunta i det sista.
Har hört att folk klagar på vibrationer för ex. 640 och 660. Skiljer det sig något nämnvärt?
Motorerna i sig tror jag inte kommer spela någon större roll, så där är inte problemet om inte ni har något att invända?
Hurdan är värdeminskningen på dessa hojar?
Jag hade inte tänkt att lägga mer än 40-45' på en begagnad hoj men skulle kunna tänka mej att lägga mer för en ny.