KTM tips

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
KTM tips

Ska nog byta hoj snart men är inte 100% på vilken än. Farsan köpte nyss en sprillans 640 och jag känner en skogsbuse som har en 520 EXC. Mitt användningsområde ligger nog mittemellan deras, tror jag. Behöver inte skjutspinnar, men vill kunna åka både gata, gocartbanor, lite skog och på isen på vintern. Känns som 625 kan va nått för mig.

Ni som har KTM. Vilken modell? Hur använder ni era hojar? Ge mig tips. Vi ju ha så lätt som möjligt men ändå lite åkbart på landsvägen...

Visst låter det som 620/625/660 skulle passa. Pendla till och från jobbet (stadstrafik), lite banåkning, bus på grus och is-åka på vintern...

Jag har en KTM 625 och kör till jobbet ibland. Mycket grusåka och även en del lätt enduro.
Och så supermotard på bana förståss.

Jag kör min till jobbet (I höstas körde jag fram- och tillbaka 8 mil varje dag ) och åker lite bana, men det har faktiskt blivit mest gatåkning! Har aldrig haft några som helst problem med den...

Ibland är det lite opraktiskt att bara ha kick, (om man e liten tjej och får stopp vid ett rödljus eller så! :D ) men den är väldigt lättkickad!

Tycker att den är perfekt, inte för tung för bana, men ändå bra allround! :tummenupp

En 625:a är ett gott tips. :tummenupp
-03:an har desutom startmotor men finns inte i Motard utförande .

Jag har en 625 (-02) "Enduro" med motard kit till och jag måste säga att det är två hojar i en, helt klart. Är skitnöjd med det.
Potent i skog, grusväg och i trafik.
Rolig att busa med. :D

Kan rekomenderas starkt!

åker oxå 625 "enduro" med motardfälgar......... det rockar........ slutade aldrig åka i höstas , åkte is ungefär varannan helg.....nu skiftade jag till motardhjul å väntar på lite finare väder.

Lättkickad och fungara överallt, åker mest gata. Lite väl tung på crossbana......... men iskogen går det om man inte har bråttom...... (läs: jag är en tunnis)

Hondan är ju ett alternativ, ........eller inte......hehehehe

>>greven
Nej tack. Den är väldigt fin! Inte riktigt vad jag söker dock.

Jag åker 640, inte så sugen på kickandet (blir lätt förbannad)
utan mer bekväm av mig. Kör till & från jobbet, tvärs igenom stockholm. Det är roligaste sättet att ta sig till jobbet på... Aldrig kört bana men kanske ska testa i vår. Förutom duccarna jag haft är detta hittills hojen jag är mest nöjd med... :)

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back