Ktm sx/exc 250 verkstadsmanual

Är det sprängskisser eller en riktig skruva isär-sätta ihop manual du vill ha?

Nån manual har jag aldrig sett nånstans och har klarat mig utan rätt länge nu, tycker sprängskisserna löser de flesta problemen.

rejser skrev:
2651022 Är det sprängskisser eller en riktig skruva isär-sätta ihop manual du vill ha?

Nån manual har jag aldrig sett nånstans och har klarat mig utan rätt länge nu, tycker sprängskisserna löser de flesta problemen.

Sprängskisser har jag.. Det är en manual jag vill ha

Mest bra-att-ha. Just nu undrar jag hur man justerar avgasporten. Antar att det är spårskruven på hö sida av motorn? Vet du vilket håll som ger vilket? Kan man skruva ut den "för långt"?

Ska byta kolv snart och undrar åtdragningsmoment till toppen.. Tjao, såhär kommer det fortsätta ;)

Jag rörde faktiskt aldrig den där skruven på mina "äldre" 250 och 380, var nöjd med hur de gick. På min nya går det byta mellan 3 olika fjädrar och det blev en rätt stor skillnad.
Eftersom det borde spänna åt fjädern hårdare ju mer du skruvar in så: Skruva inåt ger snällare bottendrag - ventilen öppnar senare.
Skruva ut ger lite mer sprättig (roligare:tummenupp ) effekt - ventilen öppnar tidigt.

Du behöver inte ta av toppen för att byta kolv på din hoj. Visst det blir lite mer plats att vingla med cylindern när du ska pilla in kolvringar och sånt men det går fint ändå.

rejser skrev:
2651083 Jag rörde faktiskt aldrig den där skruven på mina "äldre" 250 och 380, var nöjd med hur de gick. På min nya går det byta mellan 3 olika fjädrar och det blev en rätt stor skillnad.
Eftersom det borde spänna åt fjädern hårdare ju mer du skruvar in så: Skruva inåt ger snällare bottendrag - ventilen öppnar senare.
Skruva ut ger lite mer sprättig (roligare:tummenupp ) effekt - ventilen öppnar tidigt.

Du behöver inte ta av toppen för att byta kolv på din hoj. Visst det blir lite mer plats att vingla med cylindern när du ska pilla in kolvringar och sånt men det går fint ändå.

Ok tack för det. Ska prova imorn ivf så frågan va väl lite onödig
Jag också nöjd men kan det bli bättre så :D

Nae det är möjligt, men det är aldrig fel att rensa från sot.
"Hela paketet" måste ju spännas ivf :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back