KTM Sveavägen

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Har dom något att provköra?

Trevliga?

Jag hade tänkt åka in imorgon förmiddag och provköra en 660 och helst 690 också... finns det inne?

//Niclas

Skippa det, åk till Ragnar!

Han är på semester nu, men det är värt väntan. Efter den senaste månadens fadäser för min del kan jag bara säga: "Ragnar är the shit" när det gäller! Så jefla tacksam jag är för att allt funkat så smidigt är nästan larvigt, killen kan trolla.

Även om han skulle vara dyrare (vilket han inte är) och avståndet är längre (vilket är svårt att göra nåt åt för en 08a) så finns det bara ett alternativ man ska köpa hoj!

I övrigt, go 690!

Ragnar?

Jag vet inte vem Ragnar är...

Jag vill bara provköra, jag vet inte om jag vill köpa.. ännu! Om jag köper är det stor risk att jag gör det privat, om jag inte får bra i inbyte för min.

För övrigt är det dåligt att vara skuldsatt, bara så du vet!

Dåligt att vara skuldsatt...? Jag har för mig att man får tillbaka på skatten när man betalar ränta... Live large ;)

Håller för övrigt med om att de är ruskigt trevliga i Uppsala, köpte min 950 smr där i lördags - hämtas om 7 dagar (pga av hans semester). Tummen upp!

Hoppa över dem på sveavägen åk till uppsala istället!

Aye, jag har varit på Lelles några gånger, de är alltid korrekta och trevliga. Om jag skulle köpa splitt nytt är det möjligt att jag skulle handla där...

Men nu handlar det om provkörning, inte inköp. Jag är sugen på att prova en 660 och en 690, jag vet att Lelles inte låter en prova när det regnar och jag tror det ska regna imorgon.

Någon som vet om Sveavägen har möjlighet att låna ut dessa cyklar under 20 min x 2?

Tacksam för svar, tack för de svar som inkommit hittills!

Niclas

Pratar man för mkt med ragnar blir man skuldsatt :D !

Hojen är mitt enda lån! Vad har du för bil/båt/hem?

Ingen bil, ingen båt, tre MC och en bostadsrätt.

Bostadsrätten är belånad, men bara till halva marknadsvärdet...

Det finns bara en hel del tossar som inte har råd med sina lån. Det är besvärligt för folk i min bransch.

Ha en trevlig fortsatt kväll!

Niclas

Last edited:
Jag är tveksam till att de har några hojar för provkörning.
De har definitivt ingen 660 iaf. Jag var inne där idag. Det som står framme är iaf en beg. 640, en duke och en superduke. Tvivlar på att de har något speciellt lager.

Jag börjar blir riktigt trött på roadbike som de heter. Jag beställde bakre innerskärm till min hoj för... Ja du... Jag kommer inte ens ihåg hur länge sedan det var. De skulle ta hem en sån och ringa när den hade kommit. Eftersom jag var inne där idag för att köpa oljefilter frågade jag även efter den.
"Vi hadde en sån föörut men de komm inn en kiille å söppte den. Var int de du?"
Smått förvånad svarar jag: "Nej, ni skulle ringa när den hade kommit."
"Ok, jak ska kålla ii Häägerstän imorron om de har nå på laagret där. Jak kan riinga dejj imorron."
Det ska bli mycket intressant att se om de hör av sig. Trloigtvis inte.
Polaren fick vänta 9v på ett kopplingshandtag. Samma sak där, skulle ringa när det hade kommit men det var aldrig någon som ringde. Han stannade och frågade när han hade vägarna förbi. Då hade det funnits inne i 1½ vecka.

Polaren fick vänta 9v på ett kopplingshandtag.
Har upplevt samma sak ang. väntetid men Dirtbike (samma affär men med lokal i Hägersten) har alltid varit schyssta och ringt direkt. Dock är det väldigt jobbigt att det inte finns en handlare i Stokholm som har ett lager som innehåller mer än de allra vanligaste servicedelarna.

Äsch, det där låter inge vidare. Låter meningslöst att åka in.

Känns lite segt att åka till Lelles, det är ju ändå åtta mil enkel väg och just idag skulle inte vädret vara så fantastiskt.

Får väl avvakta då, om inte någon annan firma i sthlmstrakten har 660/690 för provkörning?

Niclas

Jag börjar blir riktigt trött på roadbike som de heter. Jag beställde bakre innerskärm till min hoj för... Ja du... Jag kommer inte ens ihåg hur länge sedan det var. De skulle ta hem en sån och ringa när den hade kommit. Eftersom jag var inne där idag för att köpa oljefilter frågade jag även efter den.
"Ok, jak ska kålla ii Häägerstän imorron om de har nå på laagret där. Jak kan riinga dejj imorron."
Polaren fick vänta 9v på ett kopplingshandtag. Samma sak där, skulle ringa när det hade kommit men det var aldrig någon som ringde. Han stannade och frågade när han hade vägarna förbi. Då hade det funnits inne i 1½ vecka.

Varför tar du inte kontakt med Mcsport istället för de ringer verkligen när grejerna har kommit och den servicen du kan få i verkstan är svårt att få på ett annat ställe!

Lelles har ingen 660 kvar. Jag köpte den sista :)
De har dock många 690.

Tror det är svårt att hitta en ny 660 -06. Det verkar ha varit sug efter dom nu på vårkanten.

Jag är tveksam till att de har några hojar för provkörning.
De har definitivt ingen 660 iaf. Jag var inne där idag. Det som står framme är iaf en beg. 640, en duke och en superduke. Tvivlar på att de har något speciellt lager.

Haha exakt!!! "Vi ringer dig", har aldrig hänt under dem 2 månader det tagit för att fixa mitt oljeläckage på min splitt nya Husa!!! Ett garantijobb, 2 mån!!! Det slutade med att MC sport i Arlanda fick fixa den.
Att Roadbike/Dirtbike fortfarande finns är helt otroligt!!! BEWARE för faan!!!!

Haha exakt!!! "Vi ringer dig", har aldrig hänt under dem 2 månader det tagit för att fixa mitt oljeläckage på min splitt nya Husa!!! Ett garantijobb, 2 mån!!! Det slutade med att MC sport i Arlanda fick fixa den.
Att Roadbike/Dirtbike fortfarande finns är helt otroligt!!! BEWARE för faan!!!!

Var inne där idag och skulle köpa oljefilter och packning men det hade dem såklart inte. Tanten bakom disken kan ingenting om motorer så jag fick försöka peka ut i deras system vad för del jag skulle ha. Det slutade såklart med att hon drog i nödbromsen och bad att få ringa upp mig då grejorna kommit in. Lär väl aldrig hända..

Tycker det är så förbannat synd att det är så dålig personal i butiken. Den är riktigt fräsch i sig och har verkligen potential till att bli ett mecka för KTM-ägare här i stan.

jag misstänker att dom flesta som varit i kontakt med roadbike tvivlat över hur firman överlever..!

däremot MC- SPORT, bästa:tummenupp

Har inte heller några bra erfarenheter av personalen på ktm sveavägen. Ringde och ville ha pris på org. hjulen till en KTM 640. Kvinnan visste ju inget alls om hojar, tog 30 min innan jag fick svar :va

De har fortfarande en timme på sig att ringa för att säga att det inte finns någon bakskärm på dirtbike heller. Men som sagt. De lär ju inte ringa ö.h.

De har fortfarande en timme på sig att ringa för att säga att det inte finns någon bakskärm på dirtbike heller. Men som sagt. De lär ju inte ringa ö.h.

Fuck it! Häng på till Lunda kl 19 istället :tummenupp
Jag köpte min plast på Karlströmsmotor, funka flott!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D