KTM Superduke 1290 växellåda

Hooligan19887

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2021
Hoj
Superduke 1290 R
Tjena!
Har varit frekvent läsare här i flera år och är medveten om "trolltrådarna" avseende KTM och jag hoppas ingen kommer ta min frågeställning för detta. Jag är i övrigt supernöjd med min hoj som är en superduke 1290 R 2021.

Till problemet i förrgår när jag skulle parkera min hoj så rullade jag sista metrarna på neutral. Men plötsligt så gick en växel i (nej jag la inte i den själv eller råkade komma åt). Har tidigare inte märkt något problem med växellådan mer än att den ibland när man använder quickshifter inte alltid vill växla upp samt att den mer regel än undantag inte vill indikera när man petat i neutral trots den ligger i neutral. Detta resulterade i en lättare omkull körning i väldigt låg hastighet vilket resulterade i lite kosmetiska skador. Jag är medveten om att KTM förmodligen aldrig kommer godta att det är ett garantiärende så jag har redan anmält detta till försäkringsbolaget och ser fram emot de fantastiska 6500 i självrisk.

Det jag undrar med detta inlägg är om någon varit med om något liknande med främst KTM eller annat fabrikat?

Mvh, en som lärt sig att alltid hålla in kopplingen trots hojen är i neutral ?

Du börjar med att säga att alla KTM problem trådar är trolltrådar!

Sedan är du super nöjd med en 2021 års modell med problematisk växelåds.

Vem säger att du inte då är ett troll som bara vill skapa en ny debatt om just KTM, s obefintliga service anda.

Har man köpt en hoj för 170,000 + som har bekymmer så är det säljarens bekymmer, den som har sålt din hoj står för garantin och det är säljarens bekymmer mot KTM Sverige.

Du skall enbart prata med firman du köpt hojen hos ingen annan.

Det som kan hända och högst troligt händer är att du medvetet kört vidare med en maskin som du vet har bekymmer med växelådan, helt garanterat så skiter sig hela din garanti ((om man nu kan påstå att KTM har garanti)) den dan detta uppdagas av försäljaren.

Var medveten om att både polis försäkringsbolag och även butiker läser här..

Hoppas att allt löser sig för dej...

Den vanligaste försäkringsskadan är att välta i låg hastighet.
Gjort det själv, välkommen i klubben.
Beklagar.
Tråkigt.

För det första vart har jag nämnt att alla trådar om KTM är trolltrådar?

Sen är det korrekt att jag är hur nöjd som helst med min KTM.

I övrigt besvarar jag inte ditt inlägg då dina egna tankar och reflektioner inte var det jag efterfrågade.

Den vanligaste försäkringsskadan är att välta i låg hastighet.
Gjort det själv, välkommen i klubben.
Beklagar.
Tråkigt.
Ja det suger big time. Hojen är struntsamma, det är bara plast men smärtan i kroppen trots den låga hastigheten är mer bekymmersamt ?

Ja det suger big time. Hojen är struntsamma, det är bara plast men smärtan i kroppen trots den låga hastigheten är mer bekymmersamt ?
Har du skadat dig ?
Kommit under hojen eller slagit i så du har ont, landat på nått som stack upp ur marken ?
För då ska du kontakta sjukvården innan det blir en "kronisk" skada => Ingen åtgärd, nu Akut skada= åtgärd.

Eller menade du att det gör ont i själen, det är så d-a trist, suger big time.

Har du skadat dig ?
Kommit under hojen eller slagit i så du har ont, landat på nått som stack upp ur marken ?
För då ska du kontakta sjukvården innan det blir en "kronisk" skada => Ingen åtgärd, nu Akut skada= åtgärd.

Eller menade du att det gör ont i själen, det är så d-a trist, suger big time.
Nja skadat och skadat. Kände ingenting just när olyckan inträffade utan fick upp hojen utan större problem. Men 10-15 min senare började jag få ont i handleden så fick åka till sjukan för röntgen men det var lugnt. Men idag är den hur svullen som helst och smärtan i rygg och benet är inte att leka med ?

Växeln har inte gått i av sig själv. Du har råkat peta i en växel. Det är en ny hoj och det är då man klantar sig. Been there done that.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing