Hooligan19887
Ny medlem
- Gick med
- 7 Aug 2021
- Hoj
- Superduke 1290 R
Tjena!
Har varit frekvent läsare här i flera år och är medveten om "trolltrådarna" avseende KTM och jag hoppas ingen kommer ta min frågeställning för detta. Jag är i övrigt supernöjd med min hoj som är en superduke 1290 R 2021.
Till problemet i förrgår när jag skulle parkera min hoj så rullade jag sista metrarna på neutral. Men plötsligt så gick en växel i (nej jag la inte i den själv eller råkade komma åt). Har tidigare inte märkt något problem med växellådan mer än att den ibland när man använder quickshifter inte alltid vill växla upp samt att den mer regel än undantag inte vill indikera när man petat i neutral trots den ligger i neutral. Detta resulterade i en lättare omkull körning i väldigt låg hastighet vilket resulterade i lite kosmetiska skador. Jag är medveten om att KTM förmodligen aldrig kommer godta att det är ett garantiärende så jag har redan anmält detta till försäkringsbolaget och ser fram emot de fantastiska 6500 i självrisk.
Det jag undrar med detta inlägg är om någon varit med om något liknande med främst KTM eller annat fabrikat?
Mvh, en som lärt sig att alltid hålla in kopplingen trots hojen är i neutral ?
Har varit frekvent läsare här i flera år och är medveten om "trolltrådarna" avseende KTM och jag hoppas ingen kommer ta min frågeställning för detta. Jag är i övrigt supernöjd med min hoj som är en superduke 1290 R 2021.
Till problemet i förrgår när jag skulle parkera min hoj så rullade jag sista metrarna på neutral. Men plötsligt så gick en växel i (nej jag la inte i den själv eller råkade komma åt). Har tidigare inte märkt något problem med växellådan mer än att den ibland när man använder quickshifter inte alltid vill växla upp samt att den mer regel än undantag inte vill indikera när man petat i neutral trots den ligger i neutral. Detta resulterade i en lättare omkull körning i väldigt låg hastighet vilket resulterade i lite kosmetiska skador. Jag är medveten om att KTM förmodligen aldrig kommer godta att det är ett garantiärende så jag har redan anmält detta till försäkringsbolaget och ser fram emot de fantastiska 6500 i självrisk.
Det jag undrar med detta inlägg är om någon varit med om något liknande med främst KTM eller annat fabrikat?
Mvh, en som lärt sig att alltid hålla in kopplingen trots hojen är i neutral ?