Ktm sm köp - råd och tips på vägen sökes

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Jag har gått och grubblat på om jag ska ta mc kort iår eller inte. Jag är nämligen 20 så jag har ju bara ett år kvar till tung. Fick höra av en kompis att det knappt fanns "mellis" motarder. Men har fått upp ögonen för KTM -05 och frammåt har väl 25kw? Så då spelar det ju ingen roll eftersom det är motard jag igentligen alltid velat haft :tummenupp Nu till mina frågor:

1. Nån bra återförsäjare i mellan sverige? Jag bor 10mil söder om sthml

2. Kommer försäkrings premien bli sjukt hög för mig som 20åring?

3. Verker som andra hands värdet är högt? I alla fall när man ser priserna på begagnat.. Känns mer värt att köpa nytt?

Jag har gått och grubblat på om jag ska ta mc kort iår eller inte. Jag är nämligen 20 så jag har ju bara ett år kvar till tung. Fick höra av en kompis att det knappt fanns "mellis" motarder. Men har fått upp ögonen för KTM -05 och frammåt har väl 25kw? Så då spelar det ju ingen roll eftersom det är motard jag igentligen alltid velat haft :tummenupp Nu till mina frågor:

3. Verker som andra hands värdet är högt? I alla fall när man ser priserna på begagnat.. Känns mer värt att köpa nytt?

På mellan får du köra alla husabergare (som e reggad 6- 9- 10 -11kw) och ktm får du köra 625 och 660 -05 och uppåt!

max 25kw och inte mer än 0.16kw per kilo!

När jag hade nytagit mellankortet var jag 19 år och fick då betala 2800 halv och bor i umeå:tummenupp

När jag hade nytagit mellankortet var jag 19 år och fick då betala 2800 halv och bor i umeå:tummenupp

Per år eller månad? :huvet :) vad för sorts försäkring var det? halv eller hel år?

Last edited:
Per år eller månad? :huvet :) vad för sorts försäkring var det? halv eller hel år?

Halvförsäkring innebär trafik- och delkaskoförsäkring (stöld, brand och glasskada har jag för mig). Försäkringspremien var nog garanterat per år... :)

Jag betalar strax över 3000 per år halvförsäkrat för en 625:a -05 som är reggad på 21 kW.

EDIT: Återförsäljare har du ju Lelles MC i Uppsala eller Beviks i Linköping.

Bilsport & mc offroadförsäkring.
Betalar 3300 hel/hel och bor 3 mil utanför götet, i innerstaden kostar samma försäkring ca:5-6 tror jag

Ingen ide att ha halv.. Kör helförsäkrat, det är så lite det diffar på..

Bilsport-mc kostar typ 4200:- hel/hel!

Galet billigt mao.. 950 SM i Sthlm 26 år.. 7200 hel/hel! Jag gråter av lycka!!!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN