KTM Skjutspinnar

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Letat som en gris, men inte fått något vettigt svar...
En simpel fråga bara.
Vart kan man köpa skjutspinnar till en 625:a SMC 04...:va
Typ sånna man skruvar fast i ramen (alltså ingen svetsning)?...

Många säger att den inte är avsedd för att skjutsa på..
Visst de kan ju stämma, men en såpass stabil maskin måste ju klara
några kilo till på sadeln.. inte fan går ramen av om man skjutsar några nätta flickor :tuttar De lär ju inte bli några längre sträckor men man vill ju inte att damerna blir av med fötterna genom att soppa in dem i bakhjulet...:gnissla

Last edited:
En simpel fråga bara.

några kilo till på sadeln.. inte fan går ramen av om man skjutsar några näta flickor :tuttar De lär ju inte bli några längre sträckor men man vill ju inte att damerna blir av med fötterna genom att soppa in dem i bakhjulet...:gnissla

Nu vet jag inte hur det är på 625an men på 660 så är nog inte aluminiumramen tillräckligt stark för skjutspinnar. Sedan undrar jag vad som händer om olyckan e framme, din försäkring är ju för en förare och ingen passagerare...
Jag vill inte låta trist och tråkig men kolla det innan.
Hoppas att det funkar med pinnar dock, för det e ju alltid kul med lite:tuttar bakpå:)

Vette fan om min bakram är i Alu men min 625 -04 är reggad med 1 Pass men inte fick man några pinnar på köpet! :rolleyes:

Men 640n har ju skjutspinnar. Är väl exakt samma ram på 640/625/660? borde finnas och funka/hålla då tycker man

Jag har nästan nya skjutspinnar med fästen från en 640, billigt!

Det är bara att gå till närmaste KTM reservdelshandlare och köpa ett par orginal fotpinnar till en 640. Bara o skruva rakt på!
Dock är inte 625an typad för två pers men det är bara på pappret det skiljer, så ramen håller etc!
Snuten kan ju gnälla dock! De går o regag om den till två pers tydligen om man tycker de ä värt det

I 660-tråden står det om folk som har fått trasig bakram bara pga vibrationerna - utan att ha sjussatr nån... Värt att tänka på.

Tack för tipsen om 640:ns pinnar.. ska kolla upp det...

Men de verkar ju jävligt konstigt att en lite klen moppe fixar två pers medans en tung motorcykel inte skulle hålla? Nää, tror de är BS...

Sen de johanp skriver kan ju va nått annat som påverkat bakramen (vilket i sin tur vibrerade sönder).. tex en klotning eller vad som helst... tror inte den "bara" vibrerar sönder faktiskt..

Jag har en 660 -05 som ja köpte för ett tag sen o den satt det fotpinnar på, skitbra tänkte ja om nån lätt liten flicka vill åka med men det låter ju oroväckande om bakramen inte pallar...
Sånt som märks....

tror nyare 660/625 har stårbakramen... fast vet inte vilka årsmodeller...
skiljer sig endel på 660 år till år vet jag iaf olja i ramen o inte o dem senaste får man väll med skutspinnar till:va

Men va fan kan någon förklara varför min 625-04 är reggad med 1 pass då?????

Kolla med KTM Skroten i Tyskland om dom har prylar:tummenupp
http://www.enduro-ersatzteile.de/

En simpel fråga bara.

några kilo till på sadeln.. inte fan går ramen av om man skjutsar några nätta flickor :tuttar De lär ju inte bli några längre sträckor men man vill ju inte att damerna blir av med fötterna genom att soppa in dem i bakhjulet...:gnissla

Nä du där har du fel, föraren är ALLTID inräknad i fordonet. Kolla t,ex på ett regbevis till bil ang pass!

Jag tror nån ska ta och kolla sitt regbevis till MC:n istället för att haka upp sig på bilen. Är föraren inräknad i tjänstevikten på mc? Ta du och kolla dina papper innan du är dryg. :tummenupp

Om du har aktuella regpapper så står det inte passagerare heller, det står "Antal sittplatser inkl. förarplatsen".

Jag tror nån ska ta och kolla sitt regbevis till MC:n istället för att haka upp sig på bilen. Är föraren inräknad i tjänstevikten på mc? Ta du och kolla dina papper innan du är dryg. :tummenupp

Om du har aktuella regpapper så står det inte passagerare heller, det står "Antal sittplatser inkl. förarplatsen".

Smartass! :tungan

På bilar är föraren alltid inräknad och tydligen på hojar så är det exkl förare! :confused:

Det roliga är att maxlasten på min hoj är 205 kg och om man ska räkna exkl förare på t,ex 70kg så hamnar vikten med hoj + förare på 215kg på min 625!!!

2890371 Smartass! :tungan

På bilar är föraren alltid inräknad och tydligen på hojar så är det exkl förare! :confused:

Det roliga är att maxlasten på min hoj är 205 kg och om man ska räkna exkl förare på t,ex 70kg så hamnar vikten med hoj + förare på 215kg på min 625!!!
Sammanlagd vikt är ju inte samma som maxlast. :tungan

2890569 Jo jag vet skillnaden på totalvikt och maxlast, men ville bara skriva det som en rolig grej!:tungan
Det ville du inte alls! :veta

Du märkte att du hade tänkt fel och försöker bortförklara det som en rolig grej. :upplyst

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back