KTM... Skit?

psykomotard skrev:
med den grisen i djupsnön får vi hoppas att du är vältränad :arsele

min ironiknapp är alltid på on i den här tråden!

Om du menar vikten när du skriver "grisen", så vete fasen om KTM är med i den matchen... :gnissla

625 SMC - 146kg torrvikt
640 Duke II - 152 kg torrvikt
660 SMC - 138 kg torrvikt

Hämtat från: (kan vara fel men...)
http://www.motorhusetgavle.se/KTM modeller.htm

Husa däremot.. Ligger nog i täten när det gäller vikt/effekt!

Frågan är ju om NÅGON hoj tar sig fran i djupsnö som du skriver :pannkyss

djcliff skrev:
Om du menar vikten när du skriver "grisen", så vete fasen om KTM är med i den matchen... :gnissla

625 SMC - 146kg torrvikt

kan säkert stämma.. men man ska inte bara stirra sig blind på kg. xr och 660 är det milsvida skillnader i smidighet.

På industrivåg vägde min 625 -04 in på 120kg med halv tank, den var nog inte helt exakt, men några 150kg väger den inte tror jag. Min gamla XR600 vägde runt 140-150 och känns mycket tyngre.
På samma våg vägde min XT600 jobbhoj 200Kg...

psykomotard skrev:
kan säkert stämma.. men man ska inte bara stirra sig blind på kg. xr och 660 är det milsvida skillnader i smidighet.

Lustigt hur olika man kan uppfatta saker och ting!!

Jag är mkt nöjd med hondans vägegenskaper. speciellt sen jag fixade till gaffeln lite..

Däremot är jag avis på 660:ns frambroms! Hondas orig.monterade = :brinnerup

-PLM- skrev:
På industrivåg vägde min 625 -04 in på 120kg med halv tank, den var nog inte helt exakt, men några 150kg väger den inte tror jag. Min gamla XR600 vägde runt 140-150 och känns mycket tyngre.
På samma våg vägde min XT600 jobbhoj 200Kg...

Det verkar vara lite viktskillnad på 625 SXC & SMC.. 7kg

Kanske nåt lurt med den vågen ... :va
Har importerat en lite hojar. Bl.a. flera stycken XT600, DR650, XR600 (dock ej den XR650 jag har..)
XT'n vägde inga 200 hos vägverket iaf. 165-170kg. Lika dant med DR'en.
XR600 vägde 125kg.
Din XR som vägde 140-150kg, kanske var tjänstevikten (enl pappren, ej = verkligheten.) Som det brukar vara :D
Kan ju bara läsa vad som står i mina reg.bevis för mina XR650, som är samma årsmodell. Ena import, och den andra sv-såld... Skiljer 10kg...

Japp såklart KTM är skit, det är ju inte så att mer än hälften av alla motardåkare åker KTM för det är ett kanonmärke utan för dom är skit, men vad vet jag :hihi

Min jobbXT har en stor ful tung låda bakpå, och var fulltankad... Min XR vägdes på samma våg, minns inte exakt, men nånstans runt 140-150 var det.
Givetvis tror jag inte att siffrorna stämmer 100%, men på ett ungefär.
Låter skumt om SMC vore 7kg tyngre än SXC då hjjulen är mindre :va

Oavsett ,så får KTM stora A i betyg när det gäller producerande och marknadstagande.

Många modeller har samma delar vilket gör producerandet enkelt och billigt.

Sen är det väl bara att tacka och ta emot som konsument när dom försöker köpa marknadsandelar genom att dumpa priserna.

djcliff skrev:

625 SMC - 146kg torrvikt

Min Husaberg 501, 125kg tjänst enligt certificierad industrivåg (full tank). Står 120 i Papperna (E-regg bevis) och då hade jag plockat på allt som krävs för landsvägsregistrering såsom backspeglar, batteri, blinkers mm. Dock har jag ingen elstart, antar att den väger en del.

-PLM- skrev:
Min jobbXT har en stor ful tung låda bakpå, och var fulltankad... Min XR vägdes på samma våg, minns inte exakt, men nånstans runt 140-150 var det.
Givetvis tror jag inte att siffrorna stämmer 100%, men på ett ungefär.
Låter skumt om SMC vore 7kg tyngre än SXC då hjjulen är mindre :va

KTM/Behr's motardfälgar väger apmkt! SXC-hjulen väger som en hönsfjäder i jämförelse.

/Dave

HenRRik skrev:
Lustigt hur olika man kan uppfatta saker och ting!!

Jag är mkt nöjd med hondans vägegenskaper. speciellt sen jag fixade till gaffeln lite..

Däremot är jag avis på 660:ns frambroms! Hondas orig.monterade = :brinnerup

Jag måste ju säga att de mesta LC4 verkar vara skit på bana medan faktiskt XR650 brukar klara sig bra! Det bevisade ju HenRRik i söndags på RaceHouse, liksom Alvars XR650 på Uråsa. Men det kan vara att det är väldigt duktiga förare jag sett på XR o medelmåttor på 660na....

/Dave

Visst är KTM skit.

Jämfört med era XRGoldwingLight vibrerar den som satan.
Det blir man hårdare av.

Den kräver mer service.
Det blir man oljig och manlig av. (Kombinera gärna med snus och öl, skitiga naglar är ett måste)

Den låter.
Det blir man potent av.

Den rasslar.
Det blir man populär bland kettinggenget av.

Och det faktum att Hondatourern är så mkt snabbare på bana är en anledning till varför vi kör långsam KTM. Vi vill helt enkelt ge er en chans. Det är alltid roligare med liiite motstånd.

djcliff skrev:
Himla kul med lite "debatt" utan att nån blir förbannad.
Det var just tanken det. Lite roliga inlägg, och lite hån märkena emellan.

Rasorbalde's "ironi mode ON & OFF" var kul tycker jag! :D

Skall f.ö. upp till Sälen nästan vecka. Skidorna lägger jag hemma och tar med XR'en istället! :yoparty Köpt nya Trelleborg dubbdäck, som skall få beskänna färg hoppas jag! Har aldrig provat is & vinterkörning förut, så det ska bli skoj.

Återstår väl att se om man kommer hem men någon gipsad kroppsdel :3freak

Hoppas Du får kul i sälen, men det finns nästan bara riktiga skoterleder att åka på, de är ganska hårda där uppe med "friåkning" har jag fått för mig....Jag var där uppe för ett par veckor sedan, då var polisen ute och åkte på sina polis skotrar nästan varje dag....
För övrigt åkte jag 4mil skoterled i helgen med min KTM, hur kul som helst :yoparty men jävligt jobbigt, slagit o lite tung hoj (LC4)! vikt som XR typ

jesseboy skrev:
Visst är KTM skit.

Jämfört med era XRGoldwingLight vibrerar den som satan.
Det blir man hårdare av.

Den kräver mer service.
Det blir man oljig och manlig av. (Kombinera gärna med snus och öl, skitiga naglar är ett måste)

Den låter.
Det blir man potent av.

Den rasslar.
Det blir man populär bland kettinggenget av.

Och det faktum att Hondatourern är så mkt snabbare på bana är en anledning till varför vi kör långsam KTM. Vi vill helt enkelt ge er en chans. Det är alltid roligare med liiite motstånd.

:yoparty

Underbara argument!! Men låter gör tamigfaan min Guldvinge! Så potent blir / är jag! :hihi

Böjjarn skrev:
Hoppas Du får kul i sälen, men det finns nästan bara riktiga skoterleder att åka på, de är ganska hårda där uppe med "friåkning" har jag fått för mig....Jag var där uppe för ett par veckor sedan, då var polisen ute och åkte på sina polis skotrar nästan varje dag....
För övrigt åkte jag 4mil skoterled i helgen med min KTM, hur kul som helst :yoparty men jävligt jobbigt, slagit o lite tung hoj (LC4)! vikt som XR typ

Var du i Sälen med hojen, eller skidorna?
Undrar vad Sheriffen säger om man möter honom... det heter väl KOMPISLED? :D
Ska banne mig ta reda på vad som gäller... kan ju hoppas på att lagen är "tolkningsbar" :D

Annars har jag Gröna Kartan, där man kan hitta en hel den bra småvägar.
Får hoppas att det stämmer.

Böjjarn skrev:

vem är du? varför var du inte med och åkte i somras?

djcliff skrev:
Var du i Sälen med hojen, eller skidorna?
Undrar vad Sheriffen säger om man möter honom... det heter väl KOMPISLED? :D
Ska banne mig ta reda på vad som gäller... kan ju hoppas på att lagen är "tolkningsbar" :D

Annars har jag Gröna Kartan, där man kan hitta en hel den bra småvägar.
Får hoppas att det stämmer.

Sälen= skidor och starkvaror.... Vad jag har hört så får man framföra även andra fordon än skoter på skoterleder. men jag tror inte skoteråkarna är särskilt impade....men men.. Plogade småvägar är roligt, och det borde ju finnas...
Ett annat tips är att ta "fädernas spår" på söndag....en XR och 47000 skidåkare. lovar att du vinner :tummenupp

psykomotard skrev:
vem är du? varför var du inte med och åkte i somras?

Jag är endast Jag...... åkt hoj sedan -96, men det blir mindre varje år...har 2 barn som tar mkt tid!
Åkte i sommras vart? Om du menar rättivks cartbana, så blev det 0 ggr förra sommaren, och 1 gång sommaren före det.....

O du då, vem är du?

Böjjarn skrev:
Jag är endast Jag...... åkt hoj sedan -96, men det blir mindre varje år...har 2 barn som tar mkt tid!
Åkte i sommras vart? Om du menar rättivks cartbana, så blev det 0 ggr förra sommaren, och 1 gång sommaren före det.....

O du då, vem är du?

jag tänkte mer på runt och busa i falun m omnejd... tomas heter jag, är nog ett antal år yngre än dig. lär ju säkert ses i sommar...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman