KTM service

KTManders

Medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
KTM 990 sm
Tjena,
Jag var och hämtade Duken från mc-verkstan idag (5oo mil service) På vägen hem märkte jag att den knappt inte motorbromsade , och att tomgången var ganska hög, den blev också väldigt varm och läckte kylarvatten från slangen vid kylaren..
Vad kan ha hänt? Mycket irriterande då det är andra gången(!) det händer att en mc-verkstad klantar sig me hojen..

//Anders

Tjena,
Jag var och hämtade Duken från mc-verkstan idag (5oo mil service) På vägen hem märkte jag att den knappt inte motorbromsade , och att tomgången var ganska hög, den blev också väldigt varm och läckte kylarvatten från slangen vid kylaren..
Vad kan ha hänt? Mycket irriterande då det är andra gången(!) det händer att en mc-verkstad klantar sig me hojen..

//Anders

Var har du haft den inne? Så att vi andra vet var vi inte skall vända oss.....

Tjena,

//Anders

Vet inte vad som hänt men skulle kontakta verkstan omedelbart o berätta situationen. Skulle inte köra med den.

dom hade vart å pillat på tomgångsskruven, så det var bara att ställa ner den.. (borde givetvis ha kollat det först) :näsblod men ibland blir man lite orolig, lite klantigt av verkstaden dock tycker jag..

Hojen läcker väl ändå inte kylarvatten och den blir väl inte väldigt varm för att nån pillat på tomgången?

Låter lite suspekt.

Vilken verkstad råkade pilla på den skruven?

/Lucky9

bytt kylarvätska på servicen kanske å fyllt på lite mycket så trycker den väl ut sig överskottet?!

om om inte skruvat på locket till kylaren riktigt så kan den ju läcka.. o gör den det blir den snabbt väldigt varm oxå.

bytt kylarvätska på servicen kanske å fyllt på lite mycket så trycker den väl ut sig överskottet?!

Japp skulle tro det oxå, nu verkar den gå okej ialla fall, anledningen till att jag är/var skeptisk är pga att jag har vart med om att dom har klantat sig förut i samband med service, då var det dock en annan mcfirma i uppsala :arsele
Den här gången var det 500 mils service och den utfördes på en mcfirma i södertälje..

Kan man lita på att mc verkstäderna går igenom hojen och följer service "protokollet" ?
Jag menar, i bilbranchen verkar ju det fuskas och slarvas en del ialla fall.. :confused:

Det är väl kanske lite som att fråga om man kan lita på folk!
Ja inte vet jag !
Men dom gör säkert sitt bästa men alla har väl dåliga dagar!
Hoppas jag!

Men att kolla att bromsljuset fungerar, om det nu står i protokollet, gör dom nog! Å säkert kollar dom ventilerna oxå, om dom ska göra det !

Men sen finns det säkert detaljer som det slarvas med!

Kan man lita på att mc verkstäderna går igenom hojen och följer service "protokollet" ?
Jag menar, i bilbranchen verkar ju det fuskas och slarvas en del ialla fall.. :confused:

Om man inte är helt tappad kan man lära sig att serva hojen själv.

Det känns trist att betala dyra pengar när man upptäcker saker som inte är gjorda eller fel utförda. hur mycket är det som man inte upptäcker ? :huvet

Om man inte är helt tappad kan man lära sig att serva hojen själv.

Det känns trist att betala dyra pengar när man upptäcker saker som inte är gjorda eller fel utförda. hur mycket är det som man inte upptäcker ? :huvet

Jajamensan, många som servar och mekkar själva! Problemet är dock om man har ny hoj och garanti fortfarande gäller, då måste man ju serva hojen på auktoriserad verkstad, tyvärr :huvet

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back