KTM:s modellprogram 2007

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
KTM 560 SMR-07
Det har ju hänt en del intressanta saker på de två störta SX modellerna. Ingen kick och dubbla kammar, en helt ny motor.

De nya modellerna skulle komma i September? Jag hörde dock att SMR inte skulle uppdateras förrän till 2008.

RookieSM skrev:
2269266 De nya modellerna skulle komma i September? Jag hörde dock att SMR inte skulle uppdateras förrän till 2008.

450 och 505 SX kommer till hösten men 2-t crossarna finns redan för lev.
Har inte läst nånting om SMR nånstans än..

Ska bli intressant som tusan att se hur SMR-hojarna blir...
Vore skoj om alla köper 450SX-F och kittar till "450SM-F" istället för att köra "gamla" 450SMR... Det verkar nästan troligast va?!

Tråkigt för Ola som beställde en 450 -07 mkt pga att "det ska ju komma en helt ny modell till nästa år" om det inte blir några ändringar :(

rejser skrev:
2269300 450 och 505 SX kommer till hösten men 2-t crossarna finns redan för lev.
Har inte läst nånting om SMR nånstans än..

Fel! 505sxf kommer inte innan Januari 2007

mvh Per

Dubbla kammar på SX modellerna men enkelkam på EXC, varför? Uppdateras det till 08 kanske? :va

Spectral skrev:
2275006 Dubbla kammar på SX modellerna men enkelkam på EXC, varför? Uppdateras det till 08 kanske? :va

De stora EXC-modellerna (400, 450 och 525) verkar ha den gamla motorn med enkel kamaxel fortfarande. Nya motorn till 250 XS-F kom ju ifjol och i år kommer 250 EXC-F med dubbelkamsmotor så det verkar logiskt att de större EXC-F hojarna följer samma mönster med byte av motor året efter SX-F modellerna.

Who'sYourDaddy skrev:
2269063
Utseendet på SX-modellerna känns inte helt bekvämt så här till en början, men som vanligt kommer man väl gilla det när det sjunkt in.

Själv måste jag säga att jag föll direkt för det nya utseendet. Jag tycker å andra sidan att KTM bara blir snyggare och snyggare för varje år. 250 SX-F är ju kärlek i metall och plast!

någon som hört något mer eller har fixat bilder>? motorn ska enligt säkra uppgifter ialf vara helt ny på SMRn

Sitter å dreglar på motorbilderna... vadå PORR?!?!! :tuttar

ja den nya motorn ser riktigt nice ut!
Sen vettefan va jag tycker om plasten! :va ser lite husa-aktigt ut... hmmm men det e väll som de nya BMW modellerna, tar ett tag innan man tycker de e snygga..

var uppe i bromölla i veckan och kolalde nogrannare på den nya SX250-F:en och den är riktigt snygg i verkligheten, bilderna gör den inte rättvisa.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT