Ktm:s digital mätare

N.andren

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
KTM 125 sm -05
tja.
Har en ktm exc 125 - 05 med sm fälgar på men just nu så är mätarn inställd på 21" så min fråga är om man kan ändra till 17" eller hur man gör??

Mvh Andrén

tja.
Har en ktm exc 125 - 05 med sm fälgar på men just nu så är mätarn inställd på 21" så min fråga är om man kan ändra till 17" eller hur man gör??

Mvh Andrén

Japp ! man kan ändra omkretsen på hjulet om du tar isär alla kontakter som sitter ihop med kabelstammen i hojen...med andra ord kapar externa strömförsörjningen till mätaren, då kommer du åt alla menyer i mätaren och då kan du greja ändringen på hjulomkretsen..:yoparty klart billigare än o köpa en ny mätare för 2000:-:D

Japp ! man kan ändra omkretsen på hjulet om du tar isär alla kontakter som sitter ihop med kabelstammen i hojen...med andra ord kapar externa strömförsörjningen till mätaren, då kommer du åt alla menyer i mätaren och då kan du greja ändringen på hjulomkretsen..:yoparty klart billigare än o köpa en ny mätare för 2000:-:D

tackar för svaret:tummenupp

Testade det i dag men det funkade inte ändå :confused: ´
Så ja vet inte hur ja ska göra nu, är det ingen annan som kan hur man gör ?

Mvh: andren

nu har jag visserligen en 640 och inte manuellen här hemma (hojen+manuallen står i ett garage ca 3 mil bort...) men vill minnas att det inte är så mycket krångligare än att vrida nyckeln åt vänster halvvägs (som om man vore påväg att lägga i styrlåset) och där trycka på Set.

hmm... säkerligen inte exakt så som jag skriver, men något i den stilen (att när 21" står på skärmen så trycker man Set eller Mode eller Set/Mode och på så sätt ställer om hjulstorleken)

nu har jag visserligen en 640 och inte manuellen här hemma (hojen+manuallen står i ett garage ca 3 mil bort...) men vill minnas att det inte är så mycket krångligare än att vrida nyckeln åt vänster halvvägs (som om man vore påväg att lägga i styrlåset) och där trycka på Set.

hmm... säkerligen inte exakt så som jag skriver, men något i den stilen (att när 21" står på skärmen så trycker man Set eller Mode eller Set/Mode och på så sätt ställer om hjulstorleken)

Men på 125: orn afinns de ju inget tändningslås ?

Kan du inte ta en bild på mätaren om det är den samma som både KTM & Husaberg har?

Men på 125: orn afinns de ju inget tändningslås ?

Du klipper antingen den svarta? kabeln till mätaren för att få åt funktionerna, eller så är det den gråa. Den ena av dom matar mätaren och den andra instrumentbelysningen. Kapar du ena kabeln så går allt förutom belysningen på det inbyggda batteriet så du kan ju koppla bort den tillfälligt med kontakten och ställa om den.
Du går runt funktionerna med "mode" knappen. När du står på ODO trycker du in "mode" knappen i några sekunder tills du kommer in i ett konfigurationsmode. Där tycker du åter igen på "mode" tills du når funktionen "WS" (wheel size) och där väljer du antingen "mode" direkt igen eller om det gick att trycka på "+" och "-" på en gång. :va Minns inte riktigt. 2205mm är för enduro och 1885 för motard. :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D