Ktm RC 250 R

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

Bifogat

• KTM-RC-250-R_06.jpg
    KTM-RC-250-R_06.jpg
    197.2 KB · Visningar: 620
  • KTM-RC-250-R_02.jpg
    KTM-RC-250-R_02.jpg
    140.9 KB · Visningar: 466
  • KTM-RC-250-R_04.jpg
    KTM-RC-250-R_04.jpg
    212.4 KB · Visningar: 327
  • KTM-RC-250-R_05.jpg
    KTM-RC-250-R_05.jpg
    219.3 KB · Visningar: 353
  • KTM-RC-250-R_01.jpg
    KTM-RC-250-R_01.jpg
    173.5 KB · Visningar: 302
  • KTM-RC-250-R_03.jpg
    KTM-RC-250-R_03.jpg
    161.5 KB · Visningar: 452
Läcker ja, det är ju en racer. alla riktiga racers är läckra :-)
en moto3-hoj tävlar man med ihop med 125gp. det är ju de som skall ersätta 125 tvåtakt.
Tjöpp och kör :tummenupp

Läcker ja, det är ju en racer. alla riktiga racers är läckra :-)
en moto3-hoj tävlar man med ihop med 125gp. det är ju de som skall ersätta 125 tvåtakt.
Tjöpp och kör :tummenupp
Kan man det i Sverige – tävla med Moto3-hojar i 125? Eller är det ”i framtiden”?

Fränt! Var de snabbare eller långsammare?

En andra samt en åttonde plats i totalen för dem som kört med Moto3.

Jag körde bara en deltävling då detta vart min debutsäsong. Jag jagade Johanna Innerfors som kör en Honda moto3:a på ett regn heat på Gelleråsen i Juli. Och upplevde det som att moto:3an gick lite bättre ut ur kurvorna än min 125:a. Dock gick min hoj dåligt p.g.a för låg temp. i motorn samt att jag körde på ett bättre begagnat bakdäck. Så inte helt rättvis jämförelse. Men min uppfattning är att dem knuffar på lite bättre ur kurvorna.

När KTM RC125R släpptes vet jag att 2 st var intreserade. Den kostade då 22.000 euro + moms. Men ingen kom hit. Sen hade KTM ett erbjudande om att köpa deras begade hojar från Red Bull cupen för 10.500 euro. Ingen i Sverige köpte nån. Tror det gick rykten om 1-2 till Finlandmen tror inte det blev av. Samma med Holland. Tyskland gick dock dom riktiga fabrikarna från VM till IDM.

Med dagens ekonomi och priset på deras hoj på 44.000 + moms så tror jag inte det kommer hit nån.

Gatversion? Blir det en gatversion?

Se inlägg #9

Från länken:
"You can't trust the dealers to keep a secret.

KTM showed its dealers some of its future plans at a recent meeting...and one them shot a cell phone photo of the presentation that revealed that KTM was working on plans for a 350 Moto3 street bike for 2014."

Se inlägg #9

Från länken:
"You can't trust the dealers to keep a secret.

KTM showed its dealers some of its future plans at a recent meeting...and one them shot a cell phone photo of the presentation that revealed that KTM was working on plans for a 350 Moto3 street bike for 2014."

Se där, avslöjad med att läsa slarvigt :)
Jag tror att en gatversion inte funkar av en sådan hoj. Jag menar, hela poängen är ju racing, pure racing. Att göra en gatversion, med allt vad det innebär av driftsäkerhet etc. tror jag gör det till bara ytterligare en dålig kompromiss. Är det ett krav för homologisering till någon serie man kan tänkas vilja tävla i?

Jag tar gärna en, men i racingutförande och till ett betydligt lägre pris. Tänk istället om något sånt här kunde bli en ersättare till Hondas RS125, den var ju i en prisklass som var överkommlig men ändå en riktig racer. Den här ersätter väl mer Aprilia RSA/RSW...

Last edited:
Fast beror inte det på att de köper vad de har råd med?
Om gathojen får europeisk prislapp blir den nog ingen storsäljare i Indonesien.

Jag tror att många drömmer om att äga en lätt hoj med liten vass motor. Problemet är att när drömmen väl ska göras till verklighet, och köparen ser att en japansk 600 kostar ungefär lika mycket, skjuts drömmen fram, till "senare". Valet blir det mer rationella.

P€RRA;5677517 skrev:
Mindre, sportiga hojar är väl rätt populära i Asien?

I en del länder där säljs inget större än 600cc.

Men här i Europa så tror jag att det är med nya körkortsregler som gör att tillverkarna nu ser på att göra mindre effektsvagare hojar. Att CBR500 har den effekten den har sägs bero på körkortsreglerna.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025