KTM - provkörning på plogad isbana! (Separerad tråd igen)

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
KTM Club Scandinavia kommer att ordna med en KTM-provkörning på en lättkörd, plogad is-bana!

Vi kör samma upplägg som förra året och kör på Väsjön som ligger strax utanför Sollentuna, precis nedanför slalombacken - Väsjöbacken, för vägbeskrivning se http://www.vasjobacken.com

Alternativt Ullnasjön, beslut tas under nästa vecka så håll utkik här!!

Slänger dock in en liten brasklapp då allas säkerhet kommer i första hand, blir isen på något sätt osäker kommer vi flytta alternativt ställa in provkörningen!

Lördag 10 mars kl 11-14 och
Söndag 11 mars kl 11-14

Vi kan erbjuda provkörning av följande hojar, alla utrustade med rejäla dubbdäck!

KTM EXC-F 350 – Enduro, 4-takt
KTM EXC-F 500 – Enduro, 4-takt
KTM 300 EXC – Enduro, 2-takt
KTM 350 SX – Cross, 4-takt
KTM 525 ATV – 4-hjuling, 4-takt

Du tar med dig följande:
Körkort, hjälm, ryggskydd, handskar, vettiga skor och kläder så du inte fryser. Det fungerar alldeles utmärkt med skinnställ med en överdragsjacka!! Överdragsregnbyxor rekommenderas då det är säkert kommer vara endel vatten på sjön.

Angående körkort eller inte så ser vi helst att du har minst B-kort men vi kan säkert göra vissa avsteg om vi och du är 100% säkra på att du kan köra hoj!! Tänk på att några av hojarna ej är reggade eller försäkrade så någon trafikförsäkring täcker inte om det mot förmodan skulle inträffa någon olycka. Förra året var det enbart ATVerna som fick lite stryk i diverse snövallar men inga personskador!!

Nytt för i år är att vi får lite hjälp från OCS (www.finndubb.se) som kommer att närvara med olika typer av testdäck och diverse råd och kloka ord gällande iskörning, samt MÖR i Södertälje (www.moracing.se) som snällt ställer upp med lite demohojar.

Ta chansen att testa att köra på is, det är precis lika roligt som det ser ut!

Svara gärna i tråden så vi får en uppfattning om hur många som kommer!

V Ä L K O M M E N !!

Klubbstyret,
KTM Club Scandinavia

Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag är nästan dääääääär!

Förra året va en succe, skoj körning och massor med trevligt folk så detta går inte att missa!

Jag kommer gärna jag också! Kul att du fick med tvåtaktaren! :)
Får man köra med egen hoj också?

Kul :banana

Ja, det är OK att ta med egen hoj förutsatt att man visar hänsyn

Tanken är att även de som aldrig provkört isbana och/eller en cross eller enduro ska kunna känna sig trygga ute på banan.

Välkommen! :)

//issi

Man får ta i ganska hårt för att lyckas ha sönder något, crossar och enduros är ju byggda för att trillas med lite då och då... :crash

Om det största olyckan skulle vara framme och du på något sätt totalkraschar så är det precis som på alla andra provkörningar en självrisk på runt 10 000 kr.

Men, mer troligt, säg att du går omkull och bryter av ett kopplingsgrepp, då får du ersätta med kostnaden för ett nytt kopplingsgrepp...

//issi

Awsome, hoppas vädret tillåter. Lustig situation, man vill ha både varmt och kallt på samma gång.

Jag kommer om det är is kvar!! :tummenupp

Jag var grymt missnöjd med att jag missade detta förra året så i år ska jag se till att komma förbi! Jag får nog med mig tre andra också

Grymt!

Var där förra året och var sjukt nöjd, hade förbaskat roligt.
Försöker dyka upp även i år, denna gång med lite ännu fler förhoppningsvis.

Ullnasjön provborrad av Björn i lördags, 30 cm tjock blank is!!
Fördelen med Ullnasjön är att där finns en färdig uppkörd bana så vi slipper börja med att staka ut en bana på en för året helt okörd Väsjön. Lutar alltså starkt åt Ullnasjön vid Arninge köpcentrum men vi återkommer som sagt med EXAKT info senare i veckan. Många intressenter redan så det här kommer bli ett toppen-event!! Sköna kalla nätter ger fin blank is och plurr-risken kommer bli det sista vi behöver bry oss om.
Någon som har några frågor eller funderingar, tveka inte att ställa dem här!
Välkomna på lördag och söndag!!
//m

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!