Ktm Problem!!

odysse

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
SV 650 2001
KTM Problem!! (bromsad idag)

för att råda bot på min baktrimmade duke (-2 hk med portad topp) har jag till den här säsongen investerat i en G1 kam, planat toppen 0.20,plastat om insugskanalen och monterat en micuni TM42-1 .. problemet är att kammen inte är kompatibel med "autodekomp" anordningen som std kammen har , alla hål och spår saknades helt så det var inte annat än strunta i den , vilket verkar vara ödestigert speciellt med kompökningen på 0,4-0,5 kg , motorn är fullständigt omöjlig att starta vare sig med kick eller på starten med laddade batterier starthjälp och groteska startkablar !
med bogsering efter bil har jag lyckas få igång den 2 ggr :banana ! bortsett från att den gick tokmagert på lågfart så kändes det riktigt bra ...
Vad har har ni som bytt kam för erfarenheter av detta ?
och kan även passa på att fråga om (lilla problemet) tips på bestyckning ...

Last edited:
Går det inte med den manuella då??

Känner en snubbe som bytte kam i sin och då fick man hålla in den manuella dekompen på styret och sedan köra startmotorn, då hoppa den igång

"snubben" heter Abris här på forumet. :tungan

jag har försökt lite på det sättet , men det small mest i avgasröret , det kanske gäller att hitta exakt rätt läge på den precis så det små läcker lite ...

När jag använde den manuella dekompen på styret så var det bara att släppa
dekompen och hojen hoppade igång! :tuttar

Men om den går magert på lågfarten så råder jag dig att först fixa det!
Sen ska du se att det ordnar sig! :tummenupp

Jag kan tyvärr inte hjäpa dig med Mikunin då jag hade en Kehin FCR 41 på min moppe...

/

M

Om den manuella dekompen fortfarande funkar, så är det ju bara att kicka igång hojen... plätt-lätt ;)

Jag har nu bestyckat upp lågfart från 25 till 60 ! och huvudmunstycket från 135 till 165 ,,,och får nu igång den med kicken ! går som ett skott , men verkar fortfarande gå lite mager på lågfart då den småtvekar vid riktigt snabba gaspådrag och varven ökar när jag drar in choken trots att motorn är varm ? så var det då inte tidigare med org gasaren

Justera förknasaren så funkar det.
Den startar bättre utan dekomp

Har nu pluggat ett tjuvluftshål som ska gå till någon magnetventil på HD:ar ! var tvungen att ladda hem bestycknings instruktioner från nätet för att få reda det då gasaren levererades i enbart en plastpåse från tyskland :kocko ...

nu är den betydligt mer lättstartad ! vågade mig ända till pålmark idag där jag bromsade den :
52,5 hk är std med öppen burk och avgassystem
50 hk är med portning,grovkrök (y-rör ej ombyggt )
56 hk var idag , kul att det går åt rätt håll men jag hoppas såklart att chansbestyckningen är åt skogen ... den gillar inte alls varv och missar vid 8000 ? ventilsläpp ? för stort elektrodavstånd ? ska köra den med lamdamätning nästa vecka

Bifogat

• DCP_2458.JPG
    DCP_2458.JPG
    80.5 KB · Visningar: 80
Last edited:
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...