KTM problem

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Min ktm 620 med tm40 förgasare har börjat uppföra sig jävligt mysko! Idag när jag var ute på en tur och när gav jag fullt på 3:an tvärdog den och sedan när jag släppte på gasen så small(avgas-smällar) det som satan vid motorbromsning! Sedan kan den gå hyffsat bra på jämn gas, drar man sedan på igen så dör den...

Passe skrev:
2355138 Min ktm 620 med tm40 förgasare har börjat uppföra sig jävligt mysko! Idag när jag var ute på en tur och när gav jag fullt på 3:an tvärdog den och sedan när jag släppte på gasen så small(avgas-smällar) det som satan vid motorbromsning! Sedan kan den gå hyffsat bra på jämn gas, drar man sedan på igen så dör den...

Kolla så den inte för för mkt soppa alt för lite. kolla stiftet också!

hojjen går ju bra ett tag innan den börjar jävlas.Kan det vara munstycks fel ändå? Har huvudmunstycke 147.5 och lågfart 27,5 och nålen ett hack över mitten.

Passe skrev:
2355223 Har huvudmunstycke 147.5 och lågfart 27,5 och nålen ett hack över mitten.

Har du flyttat nålen? Nålen ska upp om du vill att den ska få mer soppa dvs clipset ska flyttas neråt!

Ja det var jag som uttryckte mig fel! Jag har flyttat upp nålen ett hack från mitten.

Kanske huvudmunstycket har vibrerat loss och ligger och simmar i flottörskålen.

Nej, det sitter där det skall! Har även haft isär gasaren och blåst rent munstyckena!

Har du slang från tanklocket ? Igentäppt ?

Passe skrev:
2355138 Min ktm 620 med tm40 förgasare har börjat uppföra sig jävligt mysko! Idag när jag var ute på en tur och när gav jag fullt på 3:an tvärdog den och sedan när jag släppte på gasen så small(avgas-smällar) det som satan vid motorbromsning! Sedan kan den gå hyffsat bra på jämn gas, drar man sedan på igen så dör den...

Kan vara slangarna från förgasaren som är täppta av någon anledning. När uppsamlingskärlet börjar bli fullt blir det precis så. Har du sådant?

Varit ute på en provsväng, problemet kvarstår!!!FAAN. Går klockrent på lågvarv men efter ett tag i cirkus 90-100 så börjar den att små missa! Ger jag då på så dör den!! Släpper av med avgassmällar modell höga som följd!! Har testat både 147.5 och 150 i huvudmunstycke!! Vad kan problemet bero på?? Mycket tacksam för hjälp!!

*/ ?>
Back