KTM Moto3 250 GPR

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Från 1/7 till och med 1/10 går det bra att beställa KTMs produktions räser 250 GPR för den ringa summan av ca 400.000:-. Leverans i februari 2013 :)

http://www.motomatters.com/news/2012/07/11/ktm_launches_moto3_production_racer_just.html

20-KTM-Moto3-250-GPR-M.jpg

Härligt att produktionsracers nyproduceras det är precis vad RR behöver. Men skall man nu ta 450 000 + moms för cykeln hade man kanske inte behövt snåla på fjädring/hjul/broms

De skulle kanske fundera på att släppa en "light" version för halva priset och ta bort så mycket exotiskt som möjligt?

De skulle kanske fundera på att släppa en "light" version för halva priset och ta bort så mycket exotiskt som möjligt?

Ja i mina ögon känns det vettigare att släppa en cykel med billiga produktionsgrejer och en extra allt för de som skall vinna mästerskap. Nu är cykeln dyr samtidigt som grejerna är semi top notch och skall jag lägga drygt en halv mille på en cykel vill jag inte veta att de sparat 800kr genom att sätta på en billigare och tyngre huvudsbromscylinder...

Ex Bromsoket fram är Brembo Billet 2-piece och kostar typ 1300€. Det riktiga värstingoket kostar bara 600€ till. Vi vanliga dödliga skulle inte lida med ett 400€ ok.

Fast det är ju det denna modellen redan är ju..

Aluminiumhjul, 2-delat aluminium-bromsok fram och gjutet bak, inga titan-bultar mm.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8