KTM, men vad för modell är det??

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Är det en 625, 640 el 660??
Ser att det är LC4 motor. Årsmodell vore också bra..

Ägaren som äger den nu vet varken eller.

Tidigare ägare har stansat in personnumret som ramnummer, hur ska man tolka det??

Ngt tips om mina funderingar. :confused:

Bifogat

• DSC00106 (Medium).JPG
    DSC00106 (Medium).JPG
    133.4 KB · Visningar: 176
Nu är jag inte alls säker (nära på gissning)
men jag tycker det ser ut som en 640 LC4 kring 01 skulle jag tro

ska kolla in i det djupare :tummenupp

Edit
kanske är en 620
förlåt om jag bara gissar, du får nog vänta tills nån kunnigare svarar för att få mer säkert

Last edited:
Kolla vad det sitter för slags förgasare på den. Är det en Keihin eller Mikuni (troligen ingen Dell'Orto) ? Super Comp-loggan på sidan säger att det är just en SC och då nog från 2002 (m.a.o. en 625:a). Elstart kom senare (bara kick eller ?). 2001 och tidigare hade annat typsnitt, samt att de original använde Dell'Orto. Ingen 660 i alla fall...

Luktar stöldgods!

Gissar på en 620 2000 - 2001...

Kolla vad det sitter för slags förgasare på den. Är det en Keihin eller Mikuni (troligen ingen Dell'Orto) ? Super Comp-loggan på sidan säger att det är just en SC och då nog från 2002 (m.a.o. en 625:a). Elstart kom senare (bara kick eller ?). 2001 och tidigare hade annat typsnitt, samt att de original använde Dell'Orto. Ingen 660 i alla fall...

Japp, bara kick på den.. Kunde tänka mig 625 också.. Tack för lite svar..
Vad tror du om det här med ramnumret??

Luktar stöldgods!

Gissar på en 620 2000 - 2001...

Ja, lite skumt luktar det helt klart..

Last edited:
Man ser jo ikke noe motorvolum ,men SuperComp kom jo med modeller som het 400,620 og 625. Alle hadde LC4 motor. Men tror 400 hadde litt andreledes eksos.

jupp till 99% iallafall med den färgsättning på kylarvingarna att det är en 625-02

Men vette fn vad han har gjort med luftburken?

Skulle inteköpa den om det fel var ett sådant instansat! Mmm vad har hojen för bakgrund egentligen?

Last edited:
Jag är inte så insatt i såna frågor, men kolla upp regnr och se vad det ska vara för ramnr. Är ramnr ändrat i registret till det som är instansat så hade jag inte oroat mig.

skulle inte ägaren (bara) kunna läsa i sina papper som tillhör hojen (från vv/besiktningar osv.) och där kunna läsa sig fram till vad det är för hoj han egentligen äger... o_O

Hade en såndär, såg precis ut så.. Det var en 2002 652a dock så hade jag orginalbakskärmen, det där ser ut som cemotos motardskärm?!

Vad är det för pris på hojen, kolla upp den på vv samt kolla med polisen ang ramnummer, regnummer osv så den inte är stulen!! Sen är det väl bara å handla! :va

Word ;)

Jag är inte så insatt i såna frågor, men kolla upp regnr och se vad det ska vara för ramnr. Är ramnr ändrat i registret till det som är instansat så hade jag inte oroat mig.

Last edited:
Back