KTM LC4 motard

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Nu när min stackars hoj gick i stöpet, funderar jag kraftigt att byta till en LC4'a.
vad är era erfarenheter av denna hoj??
 
1968ma.jpg
 
0-100 gör den lika snabbt som en hornet 600a =) Jag bytte till LC4an efter min hornet blev snodd. Tror du kommer gilla den, väger ingenting, rolig att leka med, skakar fruktansvärt mycket över 100 blås jämfört med horneten dock. Inte lustig att åka motorväg länge på, dock riktigt kul på kurviga vägar! Slår nog horneten där..?
 
en såndär har ja blivit mycket sugen på! vill ha!...men ja måste skafa mellankort först...måste man kanske strypa ner den om ja ska ha en sån o bara har mellan?om man ska åka lagligt...är det mycket meck och så med dom?hört att man måste kontrolldra nästan alla skruvar och muttrar lite då och då just pga. att det skakar så pass mycket när man kör över 100...
 
Skulle väl säga att det är en vettig nybörjarmotard. Se till att du får en med elstart om du inte är van att kicka stora stånkor.

Men Isbjörnen... "väger ingenting" :confused: Den väger flera ton ju. Inte om man jämför med en hornet kanske men med andra motarder så.

Se till att prova flera olika modeller innan du köper och bilda dig en egen uppfattning är mitt tips.
 
Supermoto skrev:
Skulle väl säga att det är en vettig nybörjarmotard. Se till att du får en med elstart om du inte är van att kicka stora stånkor.

Men Isbjörnen... "väger ingenting" :confused: Den väger flera ton ju. Inte om man jämför med en hornet kanske men med andra motarder så.

Se till att prova flera olika modeller innan du köper och bilda dig en egen uppfattning är mitt tips.

Jag jämförde med horneten då =)
Var ju lätt som en fjäder =)
 
kollade XR650R innan jag gav mig på Getingen. finns ett paket på ahlqvist 12.500kr+ för färdig motard låter lockande men det kostar trots allt 76.000kr ny det blir 88.500kr. för mycket att lägga till effter jag fått ersättning för min kvaddade geting.
 
KTM

Har kört många olika motard-hojar och jag tycker du skall satsa på en 640 om det är som så att du tänker köra mest på lek och inte har ambitionen att försöka slå Ejderhage på bana. Sen att många anser att den är för tung jämfört med Husa och dylikt är inget att hänga upp sig över. Trots allt är det den mest underhållsfria motarden på marknaden. Frågan är om dom extra kilona märks vid "vanlig" stadskörning.

Mitt tips är KTM 640.

Kolla in denna.......
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6731
 
Getingen skrev:
kollade XR650R innan jag gav mig på Getingen. finns ett paket på ahlqvist 12.500kr+ för färdig motard låter lockande men det kostar trots allt 76.000kr ny det blir 88.500kr. för mycket att lägga till effter jag fått ersättning för min kvaddade geting.

Måste du köpa flång ny?? Sedan finns du alltid Desertdealer här sålde de nyss nya Xr650 för 64.900 :fakta
 
Mcbudet skrev:
utan honda garanti!! enda stället du ha garantin på är hos desert själva

Behövs ingen garanti. Det är ju honda ;) Själv bor jag bara ett stenkast (1 mil) från Patrik. Han är totalt omöjlig att få tag på så enda sättet är att åka dit.
 
En fråga bara ni som kör motard. Har ni aldrig tröttnat på hojen för att ha lite mer kraft?

Hade en XR 400 vanlig enduro ett tag,men tröttnade just av den anledningen. Nog för att motard är bra busiga men ändå?
 
Getingen skrev:
En fråga bara ni som kör motard. Har ni aldrig tröttnat på hojen för att ha lite mer kraft?

Hade en XR 400 vanlig enduro ett tag,men tröttnade just av den anledningen. Nog för att motard är bra busiga men ändå?

Jo, man kan aldrig få nog. När man väl lärt sig hantera kraften (eller i alla fall inte skiter på sig av rädsla :) ), så vill man ha mer. Men det finns övre gränser för vad som är praktiskt hanterbart för olika applikationer och motarder behöver inte 100+ hk för att hävda sig på just motardbanor eller i stadstrafik/småvägar.

Men just nu vill jag ha lättare hoj och ännu bättre chassi.
 
Jo då nog saknar man kraften... Sedan är det ju alltid rätt roligt att gasa på industrirakor och skönt att kunna ta med damen på en sväng... Sånt fungerar inte med en motard. Krokvägarna fungerar med både motard och landsvägshoj men en motard körs mer med jämn hög fart medans en landsvägare är mer acc och broms...

Men sen kan man busa mer med en motard och det kostar knappt nått när man klotar...

Köp min hoj vet ja... nästan oklotad och med en massa extra godis... :)
 
Getingen skrev:
En fråga bara ni som kör motard. Har ni aldrig tröttnat på hojen för att ha lite mer kraft?

Hade en XR 400 vanlig enduro ett tag,men tröttnade just av den anledningen. Nog för att motard är bra busiga men ändå?

Jag känner ett sug efter en hoj med mer drag men framförallt nått att skjutsa på o köra fort o långt med.. Det optimala är nog att ha två hojjar =)
 
Superbus 640 skrev:
...skönt att kunna ta med damen på en sväng... Sånt fungerar inte med en motard....

Hur menar du? Det går väl i nödfall eller? 640 har ju skjutspinnar vid leverans...

Ska snart köpa en 640 och ett av "kraven" från regeringen var att hon fick följa med ibland... ;-)
 
Det går att skjutsa. Jag skjutsade 27 mil på en dag. Men det är inte bekvämt... Inte alls.

Spättan lider inte så mycket men jag led.... :)

Lider visserligen fortfarande pga spättan men inte för att jag skjusade henne... Women... can't live with them, can't shoot them.

/Lucky9
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top