Ktm lc4 600 -89 AKUT!!

ancelito

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2012
Ort
hälleforsnäs
Hoj
Ktm 600 -89
tjenare skulle behöva någon som är lite hajj på inställning av tändning på min 600:a han skjuter när man kickar men när man drar igång den så startar den lätt och går fint.

har handböcker men det står ju på tyska!!

markeringarna på svänghjulet är typ borta tror dom har bytt det en gång i tiden :(


ska man ställa den i TDC och sen ta bort plast skruven på svänghjulskåpan och där ska det finnas en markering på svänghjulet ?
 
Önskar jag kunde hjälpa dig men hittar väldigt lite information om hojen mer än att den har ett SEM tändsystem.
I min reperationsmanual beskrivs hur man ställer tändpunkten för lc4 400,540,620 och 640.
Ser det lika dant ut så prova. markeringen skall iaf inte stå utanför någon av markeringarna.
Se till att låsa veven i ÖD. Förhoppningsvis finns det en plugg snett under främre oljefiltret som på dem nyare modellerna där du skruvar in en längre speciellt konad bult som man låser veven i ett hack så att säga. Jag tog en hemmagjord bult med samma gänga som jag filade till. lite bökigt dock att känna spåret men det går.
Min slog bakut lätt när jag kickade igång med för tidig tändning, senare spikade kolven ordentligt.
Annars ring och fråga en ktm verkstad om ingen kommer med bättre hjälp här eller du är osäker.
Screenshot_2012-08-20-10-53-22.jpg
 
Last edited:
Önskar jag kunde hjälpa dig men hittar väldigt lite information om hojen mer än att den har ett SEM tändsystem.
I min reperationsmanual beskrivs hur man ställer tändpunkten för lc4 400,540,620 och 640.
Ser det lika dant ut så prova. markeringen skall iaf inte stå utanför någon av markeringarna.
Se till att låsa veven i ÖD. Förhoppningsvis finns det en plugg snett under främre oljefiltret som på dem nyare modellerna där du skruvar in en längre speciellt konad bult som man låser veven i ett hack så att säga. Jag tog en hemmagjord bult med samma gänga som jag filade till. lite bökigt dock att känna spåret men det går.
Min slog bakut lätt när jag kickade igång med för tidig tändning, senare spikade kolven ordentligt.
Annars ring och fråga en ktm verkstad om ingen kommer med bättre hjälp här eller du är osäker.
View attachment 368229

så ser mitt också ut men jag har inget sträck på statorn så det är ju jäkligt svårt och ställa :huvet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top