Ktm lc4 -02 Troligen förgasar problem

croom

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
på g
Hojen dör(lägger av)
vid hårda inbromsningar med frambromsen.
Någon som har en aning vad d kan bero på?
Pratade med några killar som trodde d kunde ha med att göra att hojen flödade över flödade under när jag bromsade så att gaffeln vart riktigt komrimerad?
Jag e ej duktig på att meka så nån kanske kan hjälpa mig på traven..

mvh andreas

Last edited:
croom skrev:
Hojen dör(lägger av)
Pratade med några killar som trodde d kunde ha med att göra att hojen flödade över flödade under när jag bromsade så att gaffeln vart riktigt komrimerad?

mvh andreas
lyfter tråden lite

croom skrev:
Hojen dör(lägger av)

mvh andreas

Du skriver inte i vilket exakt ögonblick motorn stannar. Om den stannar när den går upp eller vid nerslag osv..

Har kört en KTM som flödade. Men det gjorde den konstant, även stillastående. När flottörnålen inte stänger ordentligt.
Möjligen kan det ha att göra med andra orsaker som hör till förgasaren. Tjuvluft via förgasargummin. Ej tillräckligt ventilspel m.m. Ett klassiskt "fel" på bl.a Dominator.
Felet kan ju vara elrelaterat också. Nån kontakt som slår från eller kabel som jordar. Te.x vid stödet brukar finnas en kontakt som slår av motorn om stödet fälls ner vid ilagd växel.

V-Moto skrev:
Du skriver inte i vilket exakt ögonblick motorn stannar. Om den stannar när den går upp eller vid nerslag osv..

Har kört en KTM som flödade. Men det gjorde den konstant, även stillastående. När flottörnålen inte stänger ordentligt.
Möjligen kan det ha att göra med andra orsaker som hör till förgasaren. Tjuvluft via förgasargummin. Ej tillräckligt ventilspel m.m. Ett klassiskt "fel" på bl.a Dominator.
Felet kan ju vara elrelaterat också. Nån kontakt som slår från eller kabel som jordar. Te.x vid stödet brukar finnas en kontakt som slår av motorn om stödet fälls ner vid ilagd växel.

D händer vid djupa inbromsningar på väg ner..
den e nyligen servad så ventilspelet kan vi utesluta för den var så innan service med..
annars så går den hur bra som helst inga problem alls..
utan just vid hård inbromsning..

croom skrev:
D händer vid djupa inbromsningar på väg ner..
den e nyligen servad så ventilspelet kan vi utesluta för den var så innan service med..
annars så går den hur bra som helst inga problem alls..
utan just vid hård inbromsning..

Lyfter tråden lite

säkert gasarna som flödar el tvärtom på någe vis :va
ah jag får samma på lite högre stoppies så då får jag hålla lite gas :tummenupp

men de kan ju va jobbigt om de händer varje gång man bromsar normalhårt :3freak

Om den dör brukar den gå för fett. Får den för lite brukar den rusa/varva på tomgång. Sänkt flottörnivån.

Hur beter sig hojen när den är kall, går den fint på tomgång eller lär du choka för att den ska gå någorlunda bra tills den blir varm.

Om hojen går hyffsat fint på tomgången när den är kall så är din luftskruv (för tomgången) ställd alldeles för mycket fet.

andersbrink skrev:
Om den dör brukar den gå för fett.

följfråga..på min xr600 så dör ibland den helst plötsligt vid ett rödljus..helst när de e varmt går mycke på tomgång o småvarvas..kan de vara för mycke soppamängd?

Prova med att kontrollera inställningarna på förgasaren, precis som några fler här redan har nämnt.
Låt verkstaden se över den eller kika vidare själv på luftskruv/bränsleskruv.
Såna saker kan behöva justeras om nått e bytt eller moddat med ljuddämpare m.m
Kolla först i ett faktablad eller i nått KTM-forum för uppgifter om det.
Eller så kan det vara för lågt tomgångsvarvtal... :confused:

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...